• Latest news

    Test: Peugeot 2008 Allure 1.2 VTi

    slika


    Iz Francuske stiže invazija malih crossovera. Nakon Renault Captura, poluterenske izvedenice Clija, na naše je tržište stigao i Peugeot 2008. A sve je započeo Nissan Juke, koji je nedavno proslavio već peti roĎendan. Peugeot 2008, kojemu ime pokazuje srodstvo s modelom 208, svjetsku je premijeru imao početkom marta prošle godine. Domaće je predstavljanje održano prošlog ljeta u prekrasnom ambijentu u okolini Šipova.


    slika


    Iz Francuske stiže invazija malih crossovera. Nakon Renault Captura, poluterenske izvedenice Clija, na naše je tržište stigao i Peugeot 2008. A sve je započeo Nissan Juke, koji je nedavno proslavio već peti roĎendan. Peugeot 2008, kojemu ime pokazuje srodstvo s modelom 208, svjetsku je premijeru imao početkom marta prošle godine. Domaće je predstavljanje održano prošlog ljeta u prekrasnom ambijentu u okolini Šipova.



    U sportsko-rekreativnom okruženju željela se naglasiti atraktivnost novog modela, koji izgleda poput 208 'u gojzericama'. Francuzi su pokušali i uspjeli napraviti atraktivan i privlačan crossover B-segmenta, koji najavljuje širenje ovog novog tržišnog segmenta. Kriza s jedne strane ostavlja sumnju da 2008 nije stigao u pravo vrijeme, a s druge to je najbolji tajming za uvoĎenje potpuno novog i zanimljivog koncepta, koji uz funkcionalnost pruža i snažnu emocionalnu notu.


    slika



    Već se na prvi pogled vidi da su dizajneri i stručnjaci iz Pariza napravili dobar posao. Najljepši crossover B-segmenta napravljen je uvjerljivo i dobro opremljen. Kombinacija mišičavog i elegantnog stila pokazala se punim pogotkom. Premda je sve napravljeno tehnologijom 'downsizinga', masa od 1050 do više od 1200 kg pokazuje da je novi model naglašeno solidan. Ta se prepoznaje i u 'izvornom' modelu 208, premda je osjetno lakši od 207-ice, a novi je dobio dodatne adute, kojim već postaje 'pošten komad auta'. Udaljenost podnice od tla, u usporedbi sa 208, povećana je sa 9,8 na 16,2 cm, što omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u auto


    slika


    Za razliku od vanjštine, koja se ipak znatnije razlikuje, unutrašnjost je slična onoj u modelu 208. Maleni volan i neobično postavljeni instrumenti (treba se naviknuti da se na njih gleda preko volana) pružaju osjećaj upravljanja okretnog i dinamičnog automobila, što Peugeot 2008 svakako jest. Komfor na prednjim sjedalima 208-ici je OK, a produženi stražnji dio, uz osjetno veću visinu, osigurao je više prostora na stražnjim sjedalima, gdje je vrlo prostrano za dvije osobe, a mjesta ima i za treću. Kad se tome doda i prtljažnik, obujma povećanog na 350 do 1194 litara, 2008 je zanimljiv obiteljski auto.


    slika


    U benzinskoj su ponudi 3-cilindarski 1.2 VTi sa 82 KS te 4-cilindarski 1.6 VTi sa 120 KS, a u dizelskoj 1.4 HDi sa 68 KS te 1.6 e-HDi sa 92 i 115 KS. Oprema je rangirana u pakete Access, Active i Allure.



    Vozili smo najopremljeniji model Allure 1.2 VTi, koji već ponudom ulazi u segment kompaktnih modela, s blagim premium elementima. Položaj za upravljačem je vrlo dobar, a neobična ručna kočnica i pomalo zbijen, ali ipak funkcionalan raspored komandi na središnjoj konzoli, nakon kratke prilagodbe obećavaju ugodnu vožnju. Sjedala su dobro oblikovana i komforna, maleni volan takoĎer zaslužuje palac gore, a najveći plus zaslužuje kratka i precizna ručica mjenjača, posebno stoga što je to donedavno bila glavna zamjerka PSA-ovim modelima. Treba pohvaliti i dobro prigušenje buke.


    slika



    Peugeot 2008 dobro leži na asfaltu, uz 'pogođenu' tvrdoću podvozja, Blago povišen položaj za volanom i visoki bokovi pružaju osjećaj vožnje znatno većeg automobila. Izvedba crossover dobro je prilagođena neravnim prometnicama, a za dobar osjećaj vožnje kroz zavoje, uz dobro prilagođeno podvozje, zaslužna je naglašena čvrstoća šasije. Sve to omogućava brzu vožnju bez iznenađenja, uz laganu kontrolu i snažne kočnice. Naginjanje u zavojima je minimalno i tek u graničnim uvjetima potrebno je blago dodavati upravljač. Ukratko, osjećaj vožnje je kao u ozbiljnijem kompaktu, a za uvjerljiv dojam zaslužna je i bogata oprema.



    Iako se mnogima maleni trocilindraš čini pomalo nejakim, smatramo da je to klasični “placebo efekat”, jer većina čim čuje o kakvoj je kubikaži riječ, osjeti neku čudnu “slabost”. Mi smo za svoju rutu odabrali najpopularniju bh. cestu, odnosno jedini put ka moru, dakle pravac Sarajevo – Mostar. Svako vozilo koje nam je uvjetno smetalo na cesti bilo je elegantno zaobiđeno i to bez pola muke. Uz Ivan Peugeotov maleni agregat je vukao bez ikakvih problema, a mi smo često bili prinuđeni blicanjem upozoravati one sporije da se sklone pred našim “lavićem”. Doduše, potrebno je nešto češće posezati za ručicom mjenjača, no i to zna dati posebnu draž vožnji. Onda kada nismo tjerali “smetače” ispred sebe, vožnju smo smirivali na razinu nešto bržeg obiteljskog stila i na kraju smo nagrađeni izuzetno niskom prosječnom potrošnjom. Na kraju testa koji je iznosio 60:40 u korist gradske vožnje prosjek je bio 6,3 litra bezolovnog benzina.


    slika


    Ukoliko niste skloni razmišljati kako veća pluća nužno znače i bolji osjećaj u vožnji, a ipak kupujete obiteljski crossover, onda je upravo ova kombinacija pun pogodak. No, ukoliko ipak želite nešto više snage, naša preporuka je neki od jačih dizelskih agregata. Naravno, to znači i nešto višu cijenu. Mi smo, iskreno, kao dokazani konformisti, skloniji opciji bogate opreme i solidnog pogonskog agregata, nego se lišavati blagodeti moderne tehnologije zbog uzaludnog jurcanja, pogotovo našim cestama.



    Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 2008 Allure 1.2 VTi

    Cijena osnovnog modela: 27.071 KM

    Cijena testnog modela: 33.905 KM


    slika


    Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 12 ventila, benzinski, atmosferski. Radna zapremina 1.199 ccm. Maksimalna snaga 60 kW - 82 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 220 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 5.



    Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 16 inča, gume 1955/60 R16.



    Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.


    slika


    Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,4 s. Maksimalna brzina - 170 km/h. Potrošnja na testu – 6,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l.



    Dimenzije: Dužina – 4.159 mm, širina - 1.739 mm, visina - 1.556 mm, međuosovinski razmak - 2.538 mm, prtljažnik 350 litara, težina praznog vozila – 1.180 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.430 kg.


    slika



    Garancija: Četiri godine ili 100.000 pređenih km. Dvanaest godina na karoseriju, bez obzira na broj pređenih kilometara.


    slika


    slika

    Views: 3506  •  Comments: 0  •  Write comments [ Back ]




  •  Board style


  •  Facebook

  •  Clock

  •  Top Posters

  •  Newest members

  •  Link to us
  • Please feel free to link to Peugeot Club BiH. Use the following HTML:




  •  PORTAL_FRIENDS
  • car wash 150x110

  •  Statistika
  • Totals
    Ukupno postova: 62043.
    Ukupno tema: 4034.
    Total Announcements: 20
    Total Stickies: 4
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 1
    Posts per day: 18
    Users per day: 1
    Topics per user: 1
    Posts per user: 14
    Posts per topic: 15

    Ukupno korisnika/ca: 4544.
    Najnoviji/a korisnik/ca: Dževad_H.

  •  Tim

  •  Latest Bots
  • Amazon [Bot]
    04. svi 2025, 13:42

  •  Who is online?
  • Ukupno je: 51 korisnik/ca online; 4 registrirana/e, 0 skrivenih i 47 gostiju.