Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Podijelite s nama vijesti iz Peugeot svijeta...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Post Postao/la ElComandante91 »

Nakon 2008 i 3008, red je došao na 5008 da se transformiše iz minivana u veliki Crossover sa sedam sedišta

slika

Nekada minivan, Peugeot 5008 krenuo je stopama 3008, poprimivši forme jednog SUV. Logično, reči ćete, znajući da se prošle godine u svetu prodalo 26 miliona istih! Ogroman uspeh upravo kao i njegovog manjeg brata 3008, koji se za nepunih 6 meseci pronašao put do srca kod 80.000 kupaca. Najbolji početak jednog Peugeota počevši od 1998. god, kada je lansiran model 206. Normalno je znači da je i 5008 posvetio veliku pažnju svom izgledu, posebno jer je predviđena komercijalizacija za brojna svetska tržišta, sa posebnim naglaskom na kinesko. Uostalom, stil je veoma sličan manjem 3008, ova dva modela poseduju oko 3/4 zajedničkih delova. I ukoliko je prednji deo teško razlikovati, zadnji, počevši od vrata pozadi, poprimio je vlastiti stil.

slika

Direktnim poređenjem, jedan pored drugog, uočljiva je različita forma C stuba, koji je kod 5008 znatno vertikalniji. Kod 3008 linija krova je padajuća, dok se kod velikog brata nastavlja, kako bi se dobilo na prostoru za glave putnika na dopunskim sedištima. Ukratko, iako je zadnja svetlosna grupa ista, 5008 deluje znatno korpulentnije i masivnije, zahvaljujući dopunskim santimetrima. Čak 20 više, tako da je sa 4,64 m, duži za 11 cm od bivšeg 5008.

slika

Sve u svemu veoma dopadljiv stil, koji kod 5008 još više potseća na famozni Rover Evoque, nego li 3008. Iskreno rečeno, zaslužuje pohvale bez obzira iz kog ugla ga posmatrali! Spreda, vertikalna maska, ingurisana kod restilizovanog 2008, ovde je još agresivnija, uokvirena zavodljivim formama odbojnika i atraktivnim LED svetlima. Gledan sa boka, deluje moćno, jednim delom zahvaljujući malim staklenim površinama, kao i velikom odstojanju od tla (23, 6 cm) i naplacima od 18, odnosno 19 cola. I ovde pronalazimo obilje hromiranih detalja, kao što su okviri prozora i zaštitne lajsne pri dnu vrata, po ugledu na zadnji deo. Branik od crne plastike obilato je "začinjen" njime, dok je lažna izduvna grana u stilu Citroena DS5. Zadnja svetla su kao što smo rekli identična, sastavljena od tri nezavisna bloka na crnoj podlozi.

slika

3008 + 2
Po ugledu na Renault Scenic i Grande Scenic, ni Peugeot nije želeo distancirati enterijer lažnih blizanaca. A i zašto bi, kada je ovaj toliko atraktivan, da je nemoguće pronaći moderniji kod konkurenata. Masivna centralna konzola blago je zaokrenuta ka vozaču, dok je komandna tabla sastavljena iz više nivoa. U oči odmah upada klavijatura sa duplim komandama (ispod hromiranih su diskretniji plastični prekidači), kao i količina upotrebljenog aluminijuma. Ima ga svugde, na minijaturnom upravljaču, podsečenim odozgo i odozdo, menjaču, nožnim komandama, ručicama na vratima...

slika

Naravno da je i instrrument tabla ista, sa ekranom od 12,3 inča (tkz. "i-cockpit"), koji je preuzeo funkciju analognih intrumenata. Ima tu svega, od imitacije klasičnih instrumenata i personalizacije ekrana, pa sve do satelitske navigacije, sa veoma interesantnom grafikom. Za razliku od 208, 2008 i 308, pozicija je ovde bolja, tako da nije neophodno spustiti upravljač u krilo, kako bi se videli. Podrazumeva se da postoji još jedan ekran, na centralni od 8 inča mogu se očitati sve ostale informacije. Inženjeri Peugeota mudro su postupili kada su preko spomenutih prekidača omogučili direktan pristup najvažnijim funkcijama (radio, klima uređaj, GPS, konekcija telefona...), bez obzira što se na kraju ipak mora pipkati po ekranu.

slika

Samim tim, upravljač je pošteđen nebrojenih dugmića, i služi pre svega onome za šta je prevashodno namenjen. Veoma dobroj ergonomiji svoj doprinos daju i prednja sedišta, koja, barem za završni nivo GT Line (voženi), zaslužuju samo komplimente. Bez obzira da li su kompletno od kože, u kombinaciji koža/alkantara ili platna, osim što su lepa na oko, udobna su i sa odličnim bočnim osloncima. Naša su imala ugrađenu masažu, efikasnu i sa više programa. Sam sedalni deo se produžuje i podešava, kako bi i korpulentni vozači imali dobar oslonac ispod kolena.

slika

Kad smo kod ergonomije, nalazim da je ručica automatskog menjača bolje integrisana od mehaničke, koja je blago uzdignuta u odnosu na lakat, položen na oslonac. Njen dizajn je futuristički, s tim da zahteva izvesno adaptiranje. Naime, nalik na malu ručnu kočnicu, kada se želi ubaciti u mod Drive, mora se povuči (podići) ka sebi i istovremeno pritisnu dugme sa leve strane, na dohvat palca. Pre svega iz sigurnosnih razloga (šaka pada na nju, te je moguće nesvesno postavi je u neželjenu poziciju), što se odnosi i na "rikverc", stim što sada treba izvrišiti pritisak na ručicu. Na njoj se nalaze još dva prekidača, na gornjem delu je P (parking), a pri dnu još jedan, želi li se preći na manuelni mod. Za tu svrhu zadužene su dve ručice pored upravljača, sa kojima se uvek može izvršiti korekcija prenosa, bez obzira da li je ručica u manuelnom ili automatskom modu.

slika

Sve ostalo što okružuje vozača i suvozača, potpuno je identično, tako da ću samo ponoviti (prepisati), zapažanja iz Peugeot 3008. Spomenuti oslonac za lakat ujedno je i ogromni boks, koji se otvara iz dva dela. U njega "ladno" staje par flaša od 1,5 lit, znatno više nego li u pregradak za rukavice ispred suvozača. Dno jednog i drugog, kao i police u vratima, postavljeni su materijom koji sprečava zveckanje i vibracije, što samo dokazuje koliko pažnje je posvećeno svakom detalju. Jedan nam je privukao posebnu paznju, a radi se o bežičnom, induktivnom punjenju mobilnog telefona. Dovoljno je samo položiti ga u dno centralne konsole, obasjane prijatnom plavom svetlošću (pažnja, na ovo mesto ne treba ostaviti metalne predmete). Led diode, iste boje, pronalazimo i po okviru panoramik krova, kao i pri dnu instrument table, na vratima, držačima za limenke...

Noću, 5008 svetli kao božićna jelka, dekorisana sa istančanim ukusom, kako iznutra, tako i spolja. Kada se otključa, na podu pored vrata, sa obe strane vozila pojavi se osvetljeni krug prečnika jednog metra, sa uzdignutim lavom u sredini (led svetlo ispod spoljašnjeg retrovizora). Nije Peugeot škrtario ni sa izborom materijala, osim obilate upotrebe sunđeraste plastike, računajući i na mestima gde je obično tvrda. Enterijer krasi širok pojas sive takanine, koja se sa centralne armature proteže na vrata. Kod najskupljih verzija, ili uz doplatu, može biti i od plemenitog drveta. Putnici pozadi evidentno nemaju isti tretman kao oni na prednjim sedištima, no raspoloživ prostor ovde je neuporedivo superiorniji nego li kod manjeg brata.

slika

Logično, ukoliko se zna da je međuosovinsko rastojanje povećano za čitavih 16,5 cm (iznosi 2,84 m). Rekao bih da ga ima kao kod jednog mini busa, barem kada su u pitanju kolena. Iako nisu preterano udobna (malo sunđera i snažno prošivena koža), istih su dimenzija, te postavljena na klizačima, sa podesivim naslonima. Avionski stolčići ovde su znatno višlje postavljeni nego li kod Scenica, tako da ne smetaju kolenima. Naš 5008 poseduje i veliki panoramski krov (otvara se), kao i integrisane zastore za sunce na prozorima, boksove u podu, izduve za vazduh i utičnicu od 220 V. Rekordni prostor za noge u drugom redu, dozvoljava da se sedišta značajno pomere ka napred, kako bi se oslobodilo dovoljno prostora za putnike u trećem redu. No zbog relativno niskog krova, osobe više od 1,75 metara, nemaju šta da traže na njima. Pristup je relativno jednostavan, spoljašnja sedišta u drugom redu lako skliznu ka napred, oslobađajući dovoljno prostora za ulazak dece!

Od produžene karoserije korist je izvukao i prtljažnik, čija zapremina, u konfiguraciji sa pet sedišta, iznosi odličnih 700 lit (100 lit više od bivšeg 5008), odnosno 780 lit, ukoliko se izvade dopunska sedišta. Ovo je jednostavno (11 kg svako), ali ne vidim nikavu svrhu, jer je dobiveni prostor teško iskoristiv (dva odvojena udubljenja). Logičnije mi je da Peugeot ponudi i verziju sa samo 5 sedišta, čime bi se smanila cena, a prtljažnik postao još veći i upotrebljiviji. Sa svim sedištima, njegova zapremina iznosi skromnih 166 lit, odnosno, kada su uredno složena, čitavih 1.940 lit. Kako se i naslon suvozačevog preklapa ka napred, izvodljivo je trensportovati predmete do 3,2 m dužine. Kod ovog završnog nivoa, vrata prtljažnika su motorizovana, da bi se otvorila i zatvorila, dovoljno je samo podvući nogu ispod branika. Praktično kada su vam pune ruke, posebno jer se nakon ovog gesta vozilo samostalno zaključa. Sve u svemu, iako se "prekvalifikovao" u SUV, 5008 i dalje poseduje sve argumentre kao jedan talentovani mini van.

slika

Lakoća življenja
Nakon 3008 2.0 BlueHDi/150 KS, te trocilindarskog 1.2 PureTech/130 (blic test sledi uskoro), poželo sam saznati šta zna i ume najsnažniji benzinski 1.6 THP od 165 KS, u saradnji sa gore spomenutim automatskim menjačem. Na papiru, sve izgleda lepo. Solidnih 240 Nm motor razvija pri samo 1.400 o/min, dok je nekadašnji robotizovani menjač ETG6, poznat po snažnom cimanju (a-coup), zamenjen klasičnim automatskim, sa 6 prenosa.

I sa agregatom i sa menjačem, imao sam se već više puta priliku upoznati u različitim modelima grupacije PSA, no ne u ovoj kombinaciji, koja se nije pokazala dobitnom!? Naime, kada je u paru sa 2.0 BlueHDi/180, automatski menjač EAT6 izvlači sav benefis od 400 Nm, dok u našem slučaju često okleva. Zapravo sve je OK dok se ritam ne pojača, u svakodnevnoj vožnji po gradu i okolini, menjač poslušno obavlja svoju funkciju. Prelazi se odvijaju nežno, pravovremeno, uz nizak nivo buke u kabini.

slika

Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Motor: benzin, 4 cilindra, turbo punjač
Zapremina: 1.598 cm3
Snaga: 165 KS pri 6.000 o/min
Obrtni moment: 240 Nm, pri 1.400 o/min
Menjač: automatski šestostepeni
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4.641 x 1844 x 1.646 mm
Med. Rastojanje 2.840 mm
Zapremina prtljažnika 702 - 1.940 lit
Pneumatici: 225/55 R18
Masa: 1.365 kg
Rezervoar za gorivo: 56 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 9,2 sekundi
Maksimalna brzina 206 km/h
Nivo izduvnih gasova 133 g/CO²
Prosečna potrošnja na testu 8,8 lit

slika

Prvih par dana vožnje u ovakvim okolnostima stekao sam vrlo pozitivan utisak, posebno što se i potrošnja može nazvati razumnom (oko 9 lit). No čim smo se otisnuli na otvoreni put do srednjovekovnog grada Provins (stotinak kilometara od Pariza), do izražaja je došao nesklad između motora i menjače kutije. Samim tim što se u četvoro poveća težina vozila (ovaj 5008 ima 60 kg više od 3008, tj 1.360 kg), plus zahtevniji uslovi voznje, sa mnogo preticanja, dovode do toga da menjač često okleva sa izborom brzina. Želi li se snažno ubrzati, iz pete će recimo nepotrebno prebaciti u treću brzinu, kada se odmah nađe u prvisokom režimu rada, blizu zabranjenog polja. Ništa se ne menja izborom moda Sport, osim što duže zadrži angažovani prenos, ovaj ne utiče na perfomanse. E sad, ručicama pored menjača može se dosta toga korigovati, ali zaboga zašto služi automatski menjač ako se mora ispomagati ručnim komandama?

Temperamentnom vožnjom potrošnja se brzo manifestiju dvocifrenim podatkom na putnom računaru, i obrnuto, kada se stopalo smiri, naš Lav izvlači se sa skromnih 6,5-7 lit. Ukupni prosek stabilizovao se na 8,8 lit, što i nije tako strašno uzevsi u obzir automatiku i perfomanse. Jer bez obzira što menjač i motor nisu uvek u savršenoj harmoniji, nisu za potcenjivanje, 1.6 THP stiže do stotke za 9,2 sec, i prebacuje 200 km/h.

slika

A ponašanje na putu pitate? Pre svega sigurno ali manje dinamično od 3008. Peugeot navodi da je ukrutio zadnje amortizere za 15 %, kako bi bolje podneli maksimalno opterečenje. Zbog većeg međuosovinskog rastojanja i težine, utisak je da nije toliko agilan, za uzvrat, udobnost je i dalje za primer. Posebno sa gumama od 18 cola, kada je moguće doplatiti i za Grip Control. Radi se o elektronskoj kontroli trakcije po klizavoj podlozi, koja omogućuje da se snaga prenese na točak koji ima bolji kontakt, u saradnji sa mikst gumama. Sistem koji mu pomaže i prilikom velike nizbrdice, tako što samostalno održava brzinu od 3 km/h. Naravno da ne može da zameni integralnu transmisiju, ali se u prilikom ranijih testova pokazao interesantnim. No 5008 će verovatno dobiti integralni pogon dogodine, kao što je to ranije bio slučaj sa 3008 Hybrid. Naime, procurele su glasine da će posedovati hibridni električni pogon na zadnje točkove, koji, u sprezi sa prednjim, omogućuje izvesnu polivalentnost izvan asfaltiranih puteva... Do tada, samo konstatacija da se uprkos dimenzijama, u urbanoj sredini snalazi izuzetno dobro. Osim dobre preglednosti i malog poluprečnika okretanja, snabdeven je sistemom kamera (napred i pozadi), tako da se prilikom parkiranja u milimeter precizno može odmeriti odstojanje od ostalih vozila i trotoara. Kome i to nije dovoljno, sistem za samostalno parkiranje pokazao se veoma perfomantnim.

slika
slika

Inače svi agregati koji se mogu pronaći u manjem 3008 prisutni su i ovde, po ugledu na završne nivoe. Dakle, spomenuti benzinski 1.2 PureTech i voženi 1,6 THP, plus dva dizel bloka. Slabiji 1.6 BlueHDi razvija 100 i 120 KS, a snažniji dvolitarski 150 i 180 KS. Na našem tržištu ponuđena su četiri paketa (Access, Active, Allure i GT Line), no kako cena za 5008 u vreme pisanja nije bila poznata, poslužiću se poređenjem. U Francuskoj 5008 skuplji je od Peugeot 3008 između 1.700 i 2.000 evra, no kako su kod nas cene osetno niže, računajte na oko 1.500 evra više. Znači, ukoliko na osnovnu cenu od nekih 21.000 evra (akcija za 1.2 PureTech/130 Access), dodamo 1.500 evra, ispada da će najeftini 5008 koštati oko 22.500 evra, a vožani 1.6 THP EAT6 Allure (GT Line za Srbiju je izgleda predviđen samo uz najsnažniji 2.0 BlueHDi/180) ubedljivo ispod 30.000 evra. Šta se sve dobija od opreme za određene završne nivoe, neću navoditi (zavisi od tržišta), detaljne informacije možete pronaći na sajtu Peugeota za Srbiju. Iako je GT-LIne evidentno prepun svega, i kod njega se mora doplatiti za metaliziranu boju, električni panoramik krov, Grip Controle, sistem Hi-Fi Focal, alarm, bežični punjač za smarfon, utičnicu od 220 V, naplatke od 19 cola...

slika

Tekst i slike: Perica Rajković

Preuzeto sa: www.vrelegume.rs
Clapton is God!
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 6094
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 743 puta
 pohvaljen: 386 puta
garage

Re: Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Post Postao/la Avicii »

Ja ove nove 3008 i 5008 samo sa zada mogu razlikovati :omg: Mogli su valaj ubaciti 'nesto', neki detalj da bude uocljivija razlika.. al ajde :super:
Avatar
Phantom
Site Admin
Postovi: 2613
Pridružen/a: 23. lis 2015, 20:49
Lokacija: Teslic
Vozim: Peugeot 307 2.0 HDI 79KW
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 90 puta
Kontakt:
garage

Re: Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Post Postao/la Phantom »

Odose i Lavovi u kalup auta. Sve ce biti na isti ili slican fazon. Al ajd bar su unikatni

Poslano sa mog T03 koristeći Tapatalk
Motion & Emotion
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Post Postao/la ElComandante91 »

Metar poneseš i rješiš problem. :D
Clapton is God!
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 6094
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 743 puta
 pohvaljen: 386 puta
garage

Re: Peugeot 5008 1.6 THP/165 EAT6 GT-Line

Post Postao/la Avicii »

Hahahah.. nema druge :D
Odgovori

Natrag na “Vijesti”