
Novi 308 SW veličinom prtljažnika od 610 l uz Civic, Octaviju i Golf ulazi u klub 600 litara
Peugeotovu kolekciju karavanskih modela, čiji korijeni sežu od šezdesetih godina prošlog vijeka, u Junu će upotpuniti druga generacija 308-ice SW. Sukladno tradiciji, impozantnog je obima prtljažnika od 610 litara pa ulazi u elitni krug odlikaša iz kluba 600 (Civic 624, Octavia 610 i Golf 605 litara). I maksimalnih 1660 litara, dobivenih preklapanjem zadnjih naslona vrijednost je koja nas je na prvom upoznavanju u Francuskoj blago rečeno zadivila. Ključ prostranosti? Dužina od 4,59 metra (čak 34 cm više u odnosu na standardnu izvedbu) i međuosovinski razmak veći za 11 cm, razvučen na rekordnih 2,73 metra.
Korisnih rješenja također je napretek. Recimo, zadnje naslone možete preklopiti jednostavnim potezanjem ručice iz prtljažnika, nakon čega se prostire ravna i poput kreveta dugačka površina. U podnicu su urezani i utori za klizno podešavanje poprečne pregrade za pričvršćenje manjeg broja komadne prtljage, a crnim elastičnim trakama umetnutim u bočne stranice možete fiksirati male predmete. I ispod podnice smo pronašli nekoliko dodatnih plićih pretinaca. Važno: većom platformom profitirao je i putnički dio, u kojem su suputnici na stražnjem sjedalu nagrađeni sa nova 3 cm za koljena. Sve drugo je isto kao u kompaktu, s malim upravljačem kao u kartingu, ali i ne uvijek čistim pogledom na instrumente. Zauzvrat, serijski stakleni krov unosi dozu prestiža i lijep, prozračan ugođaj.
Bez obzira na odabrani motor vožnja je tiha i na višim okretajima, a manja težina u odnosu na stari model (u pojedinim verzijama i do 140 kg ) te težište niže za 2 cm unose osjećaj lakoće i izravnosti, pomalo netipične karavanskom tipu auta. Istina, produženi stražnji dio i veća platforma oduzeli su dozu okretnosti u odnosu na standardnu izvedbu, ali razlike u normalnoj vožnji gotovo da se ne osjete. Širok izbor motora uglavnom odgovara kompaktu, koji će po tom pitanju dolaskom karavana također profitirati. Tako 1,6-litreni dizelaš dobiva nove i još ekološkije izvedbe BlueHDi sa 100 i 120 KS (uz postojeće sa 92 i 115 KS), dok u benzinskom programu dosadašnji atmosferski 1.6 VTi postaje dio povijesti.
Zamjena mu je trocilindarski 1,2-litreni turbobenzinac sa 110 i 130 KS. Isprobali smo jaču verziju s vrlo dobrim 6-stupanjskim mjenjačem, a imate li predrasuda prema takvoj vrsti motora, ovaj će vas brzo razoružati. Frktav zvuk temeljito je prigušen čak i prema van, a vibracija nema niti u praznom hodu. Koliko srčano vuče na visokim toliko jednako snažno izlazi iz niskih okretaja (već na 1500 okretaja izvlači oko 215 Nm) pa se pretjecanja obavljaju bez stresa i grozničavog zabijanja papučice gasa u podnicu. Odličan je to motor, koji se i potrošnjom oko 6 litara fino uklapa u karavansku filozofiju.
308 SW 1.2 e-THP
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbobenzinski, 1199 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Dimenzije: 459x186x146 cm
Osovinski razmak: 273 cm
Prtljažnik: 610/1660 litara
Težina: 1345 kilograma
Brzina: 199 km/h
0-100 km/h: 12,6 sekundi
Potrošnja: 5,0 l/100 km
Co2 emisija: 115 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski: 1.6 HDi (92, 100, 115 i 120 KS), 2.0 HDi (150 KS)
Benzinski: 1.2 e-THP (110 KS), 1.6 THP (156 KS)
Foto:







