Francuska veza: vozili smo Peugeot 3008

Odgovori
Avatar
Phantom
Site Admin
Postovi: 2613
Pridružen/a: 23. lis 2015, 20:49
Lokacija: Teslic
Vozim: Peugeot 307 2.0 HDI 79KW
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 90 puta
Kontakt:
garage

Francuska veza: vozili smo Peugeot 3008

Post Postao/la Phantom »

slika

Novi 3008 značajan je jer se pojavljuje kao prvi model nakon Peugeotove konsolidacije poslovanja koja će puno toga promijeniti



Crossover je mrtav, živio SUV! To je kratak opis trenutne orijentacije marke Peugeot. Dosadašnji "Crossover" modeli 2008 i 3008 doživjeli su redizajn i dobili novu SUV oznaku u imenu. Dok je u slučaju 2008-ice riječ o više kozmetičkim promjenama, 3008 potpuno je novi model baziran na novoj EMP2 platformi koju koristi i 308. Riječ "platforma" ne treba previše doslovno shvatati jer 3008 je bitno veći automobil od limuzine 308. Dužine gotovo 4.5 metara, nova 3008 veća je i u unutrašnjosti s osjetno većim prtljažnikom, zapremine 520 litara, u odnosu na postojeći model.

Kako bi ispunio svoj terenski predznak novi 3008 krasi dosad najagresivniji dizajn nekog Peugeota. Od marke koja je dosad bila poznata za elegantan ali suzdržan dizajn, 3008 pršti agresivnošću i brojnim detaljima na svakom kraju vozila. Ljepota je u oku promatrača ali se 3008-ici ne može reći da nije zapažena na cesti. Brojnost detalja i njihova izvedba ukazuje na pomak ka višoj klasi vozila, što se reflektira i u njegovoj cijeni. Povišeno podvozje pruža bolje ponašanje izvan ceste ali daje i dodatnu agresivnost cjelokupnom izgledu.

slika

Ako je vanjština ambiciozna, unutrašnjost je uistinu impresivna. Sa svakom generacijom vozila Peugeot lagano "pegla" svoj karakteristični i-Cockpit. U 3008 on funkcionira još bolje, djelomično jer je i položaj vozača najviši, ali i zbog nove instrument ploče koja je u potpunosti digitalna i lako prilagodljiva željama vozača. U nov dizajn prenesena je i tema avionskog kokpita iz prošlog modela, koja je naglašena redom prekidača za upravljanje središnjim dodirnim ekranom. Najveći odmak napravljen je po pitanju materijala, koji su sada uistinu luksuzni i vrlo ugodni na dodir.

Iako bi od "pravog" SUV vozila očekivali i pogon na sve kotače, u Peugeotu su se odlučili na isključivo prednji pogon. No, kako bi ipak osigurali dobra vozna svojstva na kliskoj podlozi, 3008 može biti opremljen s Grip Control sustavom koji optimizira ESP i sustav kontrole proklizavanja prema specifičnim zahtjevima različitih podloga. Uz to tu je i sustav kontrole spuštanja koji uporabom kočnica kontrolira brzinu spuštanja na strmoj podlozi bez intervencije vozača. Možemo reći da je pogon zapravo light verzija SUV filozofije za široku publiku. Ljubitelji pogona na sve kotače morat će se strpjeti do neke hibridne izvedbe koju možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Izvedba koju smo imali na testu bila je opremljena višim Allure paketom opreme, uz dvolitreni BlueHDI motor snage 150 KS i ručni 6 brzinski mjenjač. Uz obilje okretnog momenta motorizacija je uvjerljiva u svakodnevnom vožnji. Rezultat je to i nove platforme vozila koja znači i manju masu u odnosu na prethodnika. Novi 3008 u ovoj izvedbi, naime, teži jedva nešto više od 1400kg. Da je kojim slučajem bila riječ o nešto slabijem 1.6 BlueHDi, masa bi bila još 90 kg manja. Ručni mjenjač je solidan no ne možemo se oteti dojmu da ovom tipu vozila ipak više pristaje 6 brzinski automatik koji je nažalost na ovom nivou dostupan isključivo uz slabiji 1,6-litreni dizel. Druga opcija je naravno najskuplji GT model uz 2.0 BlueHDi i automatski mjenjač. Iako su dosadašnji HDi motori bili poznati po prilično ravnomjernom razvoju snage, dizel u novom 3008 prilično je živahan na srednjim okretajima i silovito ubrzava već od niskih okretaja.

slika

Kao i u manjim modelima, maleni obruč upravljača daje prilično direktan osjećaj upravljanja i za vozilo svoje visine 3008 savladava zavoje s priličnom uvjerljivošću. Jedini trenutak kada se osjeti kompromis između udobnosti i voznih osobina prelazak je preko naglih i kratkih neravnina i oštećenja na cesti. Očito je da je jezičac na vagi prevagnuo ka voznim osobinama te je 3008 nešto čvršće ovješen na cesti.

Unatoč dimenzijama 3008 je prilično okretan u gradu, a preglednost iz kabine preporučljivo je nadograditi sustavom parkirnih senzora sprijeda i straga te kamerama za lakše parkiranje. Uz 4 kamere koje oslikavaju prostor oko cjelokupnog vozila svi manevri u gradu iznimno su laki.

S gledišta vozača, 3008 prilično je impresivno mjesto za vožnju. Novi dizajn unutrašnjosti pruža i odličnu udobnost a u opremljenijem modelu, poput ovog na testu, brojna oprema udobnosti i sigurnosti čini ga ugodnim alatom za duža putovanja.

PEUGEOT 3008 ALLURE 2.0 BLUEHDI
MOTOR: 2.0 BLUEHDI
EMISIJA CO2: 114 G/KM
SNAGA: 150 KS
MOMENT: 370 NM PRI 1750 O/MIN
MJENJAČ: RUČNI, 6 BRZINA
POGON: PREDNJI
UBRZANJE OD 0-100 KM/H: 9,6
NAJVEĆA BRZINA: 207 KM/H
DEKLARIRANA POTROŠNJA: 5,1 L/100 KM
POTROŠNJA NA TESTU: 6,8 L/100 KM
Autozona.hr
Motion & Emotion
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Francuska veza: vozili smo Peugeot 3008

Post Postao/la ElComandante91 »

Dok nisam vidio ovog zlatnog prije neki dan na fotkama na Instagramu, pitao sam se kako ce izgledati rucica manuelnog menjača.
Druga stvar je kada će napraviti ili preuzeti neki automatski mjenjac sa duplim kvacilom, koliko sam upućen još uvjek je "obični" automatik.
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Portal”