Pritisak u gumama
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Pritisak u gumama
Koliko često proveravate pritisak u gumama?
Da li ste znali da ukoliko je pritisak u vašim gumama dvadeset posto manji od propisanog, njihov rok upotrebe može biti do trideset posto kraći? A to nije jedini razlog zbog koga bi pritisak trebalo redovno proveravati i usklađivati sa konkretnim uslovima u kojima se vožnja odvija.
Za razliku od široko rasprostranjenog verovanja, ispravan pritisak u gumama ne određuje vrsta i dimenzija guma, već opterećenje vozila i stil vožnje, tj. brzina. Da biste saznali koji je ispravan pritisak za vaše vozilo, potrebno je da proverite karticu proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačkih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube, na kojoj se pored vrednosti pritiska nalaze i preporučene dimenzije guma.
Vrednost sa kartice je potrebno uporediti sa pritiskom u gumama. Pritisak se proverava kada su gume hladne, jer se tokom vožnje pritisak u njima povećava kako raste njihova temperatura. U slučaju kada dodatno opteretite vozilo ili ga koristite za vuču prikolice ili drugog vozila, pritisak u gumama je potrebno prilagoditi promenjenim uslovima vožnje.
U situacijama kada u automobilu imate maksimalan broj putnika i pun gepek stvari, opšta preporuka je da se gume napumpaju na za 0,3 bara veću vrednost od propisane. Pri većim brzinama, pri čemu se misli na vožnju pri brzini od 120 km/h i više u trajanju od bar sat vremena, gume se troše dva puta brže nego pri brzini od 70-80 km/h, pa se i u ovakvim situacijama preporučuje povećanje pritiska u gumama u istoj meri kao u slučaju kod maksimalnog opterećenja vozila. S obzirom da se tokom rotacije gume zagrevaju i pritisak u njima raste, zbog čega se ne preporučuje da gume pumpate na više od 2,75 bara.
Osim što utiče na to da se vaše gume sporije troše, održavanje odgovarajućeg pritiska u gumama pozitivno utiče i na životnu sredinu. Gume sa manjim pritiskom od propisanog stvaraju veći otpor pri rotaciji zbog čega je i potrošnja goriva veća. Kada gume imaju odgovarajući pritisak ne samo da ćete smanjiti račun za gorivo nego ćete i čuvati životnu sredinu.
Upravo iz ovog razloga noviji i luksuzniji automobili imaju fabrički ugrađene sisteme za praćenje pritiska (TPMS). Ukoliko ga vaš automobil nema možete ga ugraditi, a u slučaju da vam je to komplikovano i preskupo rešenje, od nedavno postoji i mnogo jednostavniji sistem kapica ventila sa senzorima koji registruju pad u pritisku.
Ukoliko na automobilu nemate neki sistem za praćenje pritiska u gumama, opšta je preporuka da pritisak manuelno proveravate bar jednom u dve nedelje, a u letnjim mesecima zbog visokih temperatura i češće. Da li se vi pridržavate ove preporuke?
Da li ste znali da ukoliko je pritisak u vašim gumama dvadeset posto manji od propisanog, njihov rok upotrebe može biti do trideset posto kraći? A to nije jedini razlog zbog koga bi pritisak trebalo redovno proveravati i usklađivati sa konkretnim uslovima u kojima se vožnja odvija.
Za razliku od široko rasprostranjenog verovanja, ispravan pritisak u gumama ne određuje vrsta i dimenzija guma, već opterećenje vozila i stil vožnje, tj. brzina. Da biste saznali koji je ispravan pritisak za vaše vozilo, potrebno je da proverite karticu proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačkih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube, na kojoj se pored vrednosti pritiska nalaze i preporučene dimenzije guma.
Vrednost sa kartice je potrebno uporediti sa pritiskom u gumama. Pritisak se proverava kada su gume hladne, jer se tokom vožnje pritisak u njima povećava kako raste njihova temperatura. U slučaju kada dodatno opteretite vozilo ili ga koristite za vuču prikolice ili drugog vozila, pritisak u gumama je potrebno prilagoditi promenjenim uslovima vožnje.
U situacijama kada u automobilu imate maksimalan broj putnika i pun gepek stvari, opšta preporuka je da se gume napumpaju na za 0,3 bara veću vrednost od propisane. Pri većim brzinama, pri čemu se misli na vožnju pri brzini od 120 km/h i više u trajanju od bar sat vremena, gume se troše dva puta brže nego pri brzini od 70-80 km/h, pa se i u ovakvim situacijama preporučuje povećanje pritiska u gumama u istoj meri kao u slučaju kod maksimalnog opterećenja vozila. S obzirom da se tokom rotacije gume zagrevaju i pritisak u njima raste, zbog čega se ne preporučuje da gume pumpate na više od 2,75 bara.
Osim što utiče na to da se vaše gume sporije troše, održavanje odgovarajućeg pritiska u gumama pozitivno utiče i na životnu sredinu. Gume sa manjim pritiskom od propisanog stvaraju veći otpor pri rotaciji zbog čega je i potrošnja goriva veća. Kada gume imaju odgovarajući pritisak ne samo da ćete smanjiti račun za gorivo nego ćete i čuvati životnu sredinu.
Upravo iz ovog razloga noviji i luksuzniji automobili imaju fabrički ugrađene sisteme za praćenje pritiska (TPMS). Ukoliko ga vaš automobil nema možete ga ugraditi, a u slučaju da vam je to komplikovano i preskupo rešenje, od nedavno postoji i mnogo jednostavniji sistem kapica ventila sa senzorima koji registruju pad u pritisku.
Ukoliko na automobilu nemate neki sistem za praćenje pritiska u gumama, opšta je preporuka da pritisak manuelno proveravate bar jednom u dve nedelje, a u letnjim mesecima zbog visokih temperatura i češće. Da li se vi pridržavate ove preporuke?
Clapton is God!
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Pritisak u gumama
Ekipa moja od kada sam stavio zimske gume ne mjeri mi vise automatski pritisak u gumama,izbacuje povremeno upozorenje da ne mjeri pritiak u gumama. sta da radim ? Negdje sam citao da je taj "mjerac" u onim cepovima od ventila ?
Re: Pritisak u gumama
je si li stavljao zimske gume na "stare" felge ili si zamjenio sa gumam i felge? Ja koliko znam u sklopu ventila je taj mjerac, pa kontam reko mozda na novim felgama nema uopste..
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Pritisak u gumama
Stavio sam zimske na drugim celicnim felgama,vjerovatno se i ne moze nastimati da mjeri,al sam cuo da je na onom cepu od ventila taj senzor pa pitam dal je neko jos cuo za to.
- mara-
- Site Admin
- Postovi: 2454
- Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
- Lokacija: Istočno Sarajevo
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
- Ima zahvala: 158 puta
- pohvaljen: 291 put
Re: Pritisak u gumama
Senzor je unutar gume povezan sa ventilom. Moja preporuka je da ne radiš ništa, tako bar ja radim. Javi se to upozorenje sa vremena na vrijeme da ne prati pritisak, ali meni ne smeta. Ako ništa uštedićeš baterije na senzorima.
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Pritisak u gumama
Oke, i necu nista da radim,ne smeta. Ponekad izbaci upozorenje ali nista strasno.