Total ulja, intervali promjene
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
E ,svaka cast za ovaj post o uljima .Sada ne moram stalno nekoga zapitkivati kako i sta :)
Ovakvi postovi su prava stvar za nas neznalice.
Ovakvi postovi su prava stvar za nas neznalice.
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5967
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
Cisto da pitam za interval mijenjanja ulja, jer cu uskoro preci 10K od poslednjeg.
Na koliko km mijenjate ulje?
Na koliko km mijenjate ulje?
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
Za benzince mjenjaš na godinu dana ili 10000, a za hdi mislim da je godinu dana ili 15000.
Clapton is God!
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5967
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
Pa eto cisto da vidim kad vi ostali mijenjate, ja sam kontao na 10K, mada ovdje ne pise tako cini mi se ili ja bas ne kontam ovo
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5967
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
Ma ja sam kontao sledeci mjesec nekad promjeniti ulje i filter, ovo ostalo valjda ne treba svako 10K.. sve sam mijenjao u septembru.
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4663
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 293 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
a sipam total quarz 9000 5W-40 i mijenjam svakih 8-10.000 km zajedno sa uljnim filterom tako da...nema brige
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Total ulja, intervali promjene
Da dopunimo:
Ulja za Peugeot vozila
106 I 1991.-1996.
10W-40 ili 15W-40. Minimun API SG uz jaku preporuku da to bude bar API SJ, što je na sreću sada lako izvodljivo jer su skoro sva 10W-40 API SL a 15W-40 u istom nivou kvaliteta nije teško naći.
106 II 1996.-2004.
5W-40. Za mnogo pređenih km, 10W-40. 5W-40 mogu biti standardna API SL/CF (ili SM/CF) uz MB 229.3 i slično.
107 i 1007 2005. –
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli od 2009. se trebaju držati ovoga čak i posle velikog broja km (do kraja ekspoatacionog perioda).
Modeli čiji motori potiču iz ranijeg perioda (2005.) mogu preći na ACEA C3 5W-40 posle većeg broja km.
205 1983.-1998/9.
15W-40 (API SG pa naviše) ili 10W-40. Može i prvo u letnjem a drugo u zimskom periodu. Neki od dizel motora mogu koristiti i 5W-40 ulja, naročito ako ne „troškare“ ulje, ali su standardna 10W-40 ulja jeftinija i više nego adekvatna. Slično i za novije benzinske motore koji su se proizvodili do pred kraj devedesetih koji mogu koristiti 5W-40 ACEA C3/API SL ili bolje, ali sasvim dobro mogu proći i sa PS uljima.
To takođe važi i za GTI modele (zavisno od stanja motora).
206 CC (2D), Hatchback (2A/C) i 206SW od 1998.-2009. (ista preporuka i za 206 kabriolet)
Standardna 5W-40 ulja. Posle više km može se preći i na 10W-40.
HDI motori (npr. 1.4HDI koji se proizvodio od 2001.-2009.) pre svega 5W-40, čak i sa mnogo km u sebi.
Pre svega ACEA C3 mada nije obavezno. Takođe mogu koristiti i 0W-40 a zavisno od stanja motora (ako je besprekorno) i 5W-30 po PSA B71 2290. Kod HDI motora ulje se može menjati i na dve godine ali max. 20k km ili u pretežno gradskoj vožnji do 15000km. Sada je ovo moguće i u Srbiji jer je „ED“ praktično Euro 5 gorivo (EN 590:2009).
207 i pozni 206 modeli, sedan (+) od 2006. i 2007. pa nadalje
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli pre 2009. mogu posle mnogo (recimo 150k km ili 200k km) preći i na 5W-40, najbolje ACEA C3.
Kod modela od 2009. treba se držati 5W-30 (dok vas motor ne izda u trećoj deceniji XXI veka).
306 1993. – 2002.
5/10/15W-40. Kod benzinaca API SJ ili bolje. Inicijalne preproruke viskoznosti držati što duže, kasnije se sa 5W-40 može preći na 10W-40 a sa 10W-40 na 15W-40. Dizel motori ACEA B3 ili B4 ako imaju turbinu.
ACEA A3 je poželjno za benzince, što je automatski ispunjeno sa API SL i često sa SJ.
307 prvi modeli i break od 2002. pa nadalje
5W-40 standardna ulja, ACEA A3/B4. Noviji modeli, naročito HDI bi mogli imati koristi od ACEA C3.
Za HDI sa DPF je to praktično i obavezno (mada za neke od njih Peugeot dopušta i „standardna“ 5W-40, navodeći Total Quartz 5W-40; ipak to nije idealno rešenje, za HDI bez DPF je verovatno najbolje).
307 CC i SW od 2003. pa nadalje
Motori koji su isti kao i gore, ista i preporuka.
Noviji motori: 5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA 2290.
Noviji motori sa više od 200k km: 5W-40, ACEA C3.
HDI motori pre 2009. čak i sa DPF – 5W-40 sa ACEA C3 pre svih (kao što je Total INEO MC3 5W-40, koji doduše nije lako naći, naravno i slična drugih proizvođača), pa tek onda (ravnopravno) 5W-30 i „obična“ 5W-40 ulja (Total 9000) i slična).
308 SW 2007. –
Motori kao kod prethodnih, ista preporuka. Motori kao kod sledećeg – kao što je dole navedeno.
308 CC 2009. –
5W-30 uz PSA 2290. Moguće je koristiti i 0W-30 ulja (po ACEA A5/B5-08 ili A5/B5-10) naročito za hladnije krajeve i/ili puno gradske vožnje kao i 5W-40 ACEA C3. Nikada nećete pogrešiti uz prvo navedeno (5W-30) jer je to standard za sve motore ovog proizvođača od 2009. pa na dalje, osim gde se dopušta PSA 2296.
309 1985.-1993.
15W-40 ili 10W-40. Skoro remontovani ili motori u besprekornom stanju (naročito dizel) mogu koristiti i 5W-40 ulja.
405 1987.-1996.
Kao kod prethodnog.
406 1996.-2004.
Pre svega 10W-40. Motori u dobrom stanju, naročito iz perioda 2000.-2004. primarno 5W-40, alternativno 0W-40.
407 2004.-2011.
Do 2009. 5W-40 ACEA C3, alternativo 5W-40 ACEA A3/B4 ili 0W-40. Za HDI motore videti gore navedeno (zavisno da li je DPF ili ne).
Noviji motori (naročito dizel, recimo HDi 3.0) obavezno: 5W-30 ACEA C2.
Benzinski motori sa mnogo km (ili sa teškim uslovima rada motora): 5/10W-50.
505 1985. – 1991.
Pre svega 10W-40. Alternativno 5W-40 ili 15W-40/50.
508 (od 2011.) i 5008 2009. –
(Naravno): 5W-30, ACEA C2 i PSA B71 2290.
605 (1989.–2001.) i 806 (1993.–2002.)
10W-40.
Noviji i/ili motori sa manje km: 5W-40.
Motori sa mnogo km: 10W-50 cele godine ili 15/20W-50 u toplijem periodu a 10W-40 zimi.
607 (2000.-2010.) i 807 (2002. na dalje)
Stariji modeli i/ili mnogo km: 10W-40.
Tipično: 5W-40.
HDi motori bez FAP: 5W-40, PSA 2296 kao plus ali ne i obavezno.
HDi motori sa FAP: pre svega 5W-40, ACEA C3, gde je dopušteno „standardna“ 5W-40 ulja, PSA 2296 prepručljivo.
HDi motori sa FAP novije generacije: 5W-30, ACEA C2 (PSA 2290)
HDi motori sa FAP stariji ali u besprekornom stanju kao i noviji sa mnogo km: 5W-30, ACEA C3.
Naravno motori iz 2009. sa samo tri godine u sebi mogu (čak i preporučljivo) zadržati ACEA C2 čak i ako prelaze više od 50k km godišnje, sa preko 150k km pa čak i više od 200k km. Navedeno je samo kao mogućnost.
http://www.servicing.peugeot.com.au/med ... df583b.pdf
Ulja za Peugeot vozila
106 I 1991.-1996.
10W-40 ili 15W-40. Minimun API SG uz jaku preporuku da to bude bar API SJ, što je na sreću sada lako izvodljivo jer su skoro sva 10W-40 API SL a 15W-40 u istom nivou kvaliteta nije teško naći.
106 II 1996.-2004.
5W-40. Za mnogo pređenih km, 10W-40. 5W-40 mogu biti standardna API SL/CF (ili SM/CF) uz MB 229.3 i slično.
107 i 1007 2005. –
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli od 2009. se trebaju držati ovoga čak i posle velikog broja km (do kraja ekspoatacionog perioda).
Modeli čiji motori potiču iz ranijeg perioda (2005.) mogu preći na ACEA C3 5W-40 posle većeg broja km.
205 1983.-1998/9.
15W-40 (API SG pa naviše) ili 10W-40. Može i prvo u letnjem a drugo u zimskom periodu. Neki od dizel motora mogu koristiti i 5W-40 ulja, naročito ako ne „troškare“ ulje, ali su standardna 10W-40 ulja jeftinija i više nego adekvatna. Slično i za novije benzinske motore koji su se proizvodili do pred kraj devedesetih koji mogu koristiti 5W-40 ACEA C3/API SL ili bolje, ali sasvim dobro mogu proći i sa PS uljima.
To takođe važi i za GTI modele (zavisno od stanja motora).
206 CC (2D), Hatchback (2A/C) i 206SW od 1998.-2009. (ista preporuka i za 206 kabriolet)
Standardna 5W-40 ulja. Posle više km može se preći i na 10W-40.
HDI motori (npr. 1.4HDI koji se proizvodio od 2001.-2009.) pre svega 5W-40, čak i sa mnogo km u sebi.
Pre svega ACEA C3 mada nije obavezno. Takođe mogu koristiti i 0W-40 a zavisno od stanja motora (ako je besprekorno) i 5W-30 po PSA B71 2290. Kod HDI motora ulje se može menjati i na dve godine ali max. 20k km ili u pretežno gradskoj vožnji do 15000km. Sada je ovo moguće i u Srbiji jer je „ED“ praktično Euro 5 gorivo (EN 590:2009).
207 i pozni 206 modeli, sedan (+) od 2006. i 2007. pa nadalje
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli pre 2009. mogu posle mnogo (recimo 150k km ili 200k km) preći i na 5W-40, najbolje ACEA C3.
Kod modela od 2009. treba se držati 5W-30 (dok vas motor ne izda u trećoj deceniji XXI veka).
306 1993. – 2002.
5/10/15W-40. Kod benzinaca API SJ ili bolje. Inicijalne preproruke viskoznosti držati što duže, kasnije se sa 5W-40 može preći na 10W-40 a sa 10W-40 na 15W-40. Dizel motori ACEA B3 ili B4 ako imaju turbinu.
ACEA A3 je poželjno za benzince, što je automatski ispunjeno sa API SL i često sa SJ.
307 prvi modeli i break od 2002. pa nadalje
5W-40 standardna ulja, ACEA A3/B4. Noviji modeli, naročito HDI bi mogli imati koristi od ACEA C3.
Za HDI sa DPF je to praktično i obavezno (mada za neke od njih Peugeot dopušta i „standardna“ 5W-40, navodeći Total Quartz 5W-40; ipak to nije idealno rešenje, za HDI bez DPF je verovatno najbolje).
307 CC i SW od 2003. pa nadalje
Motori koji su isti kao i gore, ista i preporuka.
Noviji motori: 5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA 2290.
Noviji motori sa više od 200k km: 5W-40, ACEA C3.
HDI motori pre 2009. čak i sa DPF – 5W-40 sa ACEA C3 pre svih (kao što je Total INEO MC3 5W-40, koji doduše nije lako naći, naravno i slična drugih proizvođača), pa tek onda (ravnopravno) 5W-30 i „obična“ 5W-40 ulja (Total 9000) i slična).
308 SW 2007. –
Motori kao kod prethodnih, ista preporuka. Motori kao kod sledećeg – kao što je dole navedeno.
308 CC 2009. –
5W-30 uz PSA 2290. Moguće je koristiti i 0W-30 ulja (po ACEA A5/B5-08 ili A5/B5-10) naročito za hladnije krajeve i/ili puno gradske vožnje kao i 5W-40 ACEA C3. Nikada nećete pogrešiti uz prvo navedeno (5W-30) jer je to standard za sve motore ovog proizvođača od 2009. pa na dalje, osim gde se dopušta PSA 2296.
309 1985.-1993.
15W-40 ili 10W-40. Skoro remontovani ili motori u besprekornom stanju (naročito dizel) mogu koristiti i 5W-40 ulja.
405 1987.-1996.
Kao kod prethodnog.
406 1996.-2004.
Pre svega 10W-40. Motori u dobrom stanju, naročito iz perioda 2000.-2004. primarno 5W-40, alternativno 0W-40.
407 2004.-2011.
Do 2009. 5W-40 ACEA C3, alternativo 5W-40 ACEA A3/B4 ili 0W-40. Za HDI motore videti gore navedeno (zavisno da li je DPF ili ne).
Noviji motori (naročito dizel, recimo HDi 3.0) obavezno: 5W-30 ACEA C2.
Benzinski motori sa mnogo km (ili sa teškim uslovima rada motora): 5/10W-50.
505 1985. – 1991.
Pre svega 10W-40. Alternativno 5W-40 ili 15W-40/50.
508 (od 2011.) i 5008 2009. –
(Naravno): 5W-30, ACEA C2 i PSA B71 2290.
605 (1989.–2001.) i 806 (1993.–2002.)
10W-40.
Noviji i/ili motori sa manje km: 5W-40.
Motori sa mnogo km: 10W-50 cele godine ili 15/20W-50 u toplijem periodu a 10W-40 zimi.
607 (2000.-2010.) i 807 (2002. na dalje)
Stariji modeli i/ili mnogo km: 10W-40.
Tipično: 5W-40.
HDi motori bez FAP: 5W-40, PSA 2296 kao plus ali ne i obavezno.
HDi motori sa FAP: pre svega 5W-40, ACEA C3, gde je dopušteno „standardna“ 5W-40 ulja, PSA 2296 prepručljivo.
HDi motori sa FAP novije generacije: 5W-30, ACEA C2 (PSA 2290)
HDi motori sa FAP stariji ali u besprekornom stanju kao i noviji sa mnogo km: 5W-30, ACEA C3.
Naravno motori iz 2009. sa samo tri godine u sebi mogu (čak i preporučljivo) zadržati ACEA C2 čak i ako prelaze više od 50k km godišnje, sa preko 150k km pa čak i više od 200k km. Navedeno je samo kao mogućnost.
http://www.servicing.peugeot.com.au/med ... df583b.pdf
Clapton is God!
Re: Total ulja, intervali promjene
evo za total ulja, imate da unesete koje je vozilo u pitanju pa vam izbaci preporucena ulja
http://www.buyoils.co.uk/lubeadvisor.html
http://www.buyoils.co.uk/lubeadvisor.html
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta