
Test ADAC-a pokazao je kako je, za sigurnost vozača i putnika, najvažnije ispravno sjedenje i vezivanje sigurnosnim pojasom.
Sve ostalo (zone za gužvanje, zaštitni kavez, zračni jastuci…) ima punu učinkovitost samo uz pravilno sjedenje, podešene naslone za glavu i ispravno vezivanje. Vozač koji nije vezan, suvozač koji drži nogu na armaturi, dijete koje straga nije zavezano u propisnoj sjedalici, ili uopće nije vezano, riskiraju teške ozljede i u najsuvremenijim automobilima.
Pokazao je to crash-test proveden prema Euro-NCAP standardima u dva Volkswagen Golfa 2.0 TDI, pri brzini ud 64 km/h, uz 40-postotno preklapanje. Takav test simulira najopasniji frontalni sudar, u kojem i strada najviše osoba u prometu.
Testovi su, naravno, provedeni s testnim lutkama. U slučaju ispravnog vezivanja pokazalo se da tada ne bi došlo do ozljeda, odnosno vozač i putnici prošli bi bez ozljeda. Osobe koje se, u istom automobilu i u istim uvjetima nisu vezale, ili su sjedili nepropisno, doživjeli su vrlo teške i po život opasne ozljede. Zapamtite!
• 'frajeri' vole 'prevariti' pojas vezivanjem iza leđa
• nevezivanje je posebno opasno za manje osobe
• bez pojasa zračni je jastuk neučinkovit i postaje opasan
Tekst i fotografije preuzeti sa: https://autoportal.hr/clanak/dobro_je_z ... d_airbaga_