Peugeot istorija

Odgovori
Avatar
Phantom
Site Admin
Postovi: 2613
Pridružen/a: 23. lis 2015, 20:49
Lokacija: Teslic
Vozim: Peugeot 307 2.0 HDI 79KW
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 90 puta
Kontakt:
garage

Peugeot istorija

Post Postao/la Phantom »

slika
Pežo (fr. Peugeot) je francusko preduzeće automobila, osnovano 1896. godine. Kompaniju je osnovao Armand Pežo, a sedište je u Parizu. Deo je PSA Pežo Sitroen grupacije.



Istorija

Porodični posao iz kojeg je kasnije iznikao Pežo, osnovan je 1810. godine. Familija Pežo je preuredila svoj mlin u selu u valjaonicu za proizvodnju čelika. 1858. godine Emil Pežo je odabrao lava za simbol marke Pežo. Lav je odabran kao otelotvorenje kvaliteta koje je imala poznata fabrika. Simbol lava je počeo da se pojavljuje ne samo na alatima i sečivima marke Pežo, nego i na mlinovima za kafu, posudama za so i biber, od 1882. godine na biciklima, a od 1898. godine i na motociklima. Zbog razmimoilaženja u porodici, 1896. godine Armand Pežo, koji je bio veoma zainteresovan za automobile osniva kompaniju za proizvodnju automobila Pežo, Peugeot (Société des Automobiles Peugeot). Kompanija proizodi svoj prvi automobil 1889. godine. Automobil je kreiran u saradnji sa Leonom Serpoleom, jednim od pionira francuskog automobilizma. To je bilo vozilo na tri točka pokretano parnom mašinom, a proizvedeno je svega četiri primerka. Nakon sastanka sa Gotlibom Dajmlerom i Emilom Levasorom 1890. godine, princip sa parnom mašinom je napušten. Model sa tri točka pretvoren je u verziju sa četiri točka, koristeći motor po licenci Dajmlera.

1903. godine Armand Pežo kreće u proizvodnju motocikala. U to vreme Pežo je proizvodio polovinu svih automobila u Francuskoj. 1907. godine predstavljen je prvi motor sa šest cilindara. 1910. godine u Sošou je izgrađena nova fabrika, koja 1928. godine postaje Pežo fabrika. Tokom Prvog svetskog rata, Pežo je fokusirao proizvodnju na oružje i postaje jedan od najvažnijih proizvođača oružja i vozila za vojne potrebe, od bicikala do tenkovskih granata i bombi. Posle rata, Pežo se vraća proizvodnji automobila, koji postaju pristupačniji većini ljudi.

1929. godine pojavljuje se Pežo 201, prvi automobil čije je ime u klasičnom Pežo stilu, tri cifre sa nulom u sredini. Pežo 201 je bio prvi automobil koji je bio opremljen nezavisnim prednjim ogibljenjem. Ubrzo posle predstavljanja ovog modela došla je ekonomska kriza. Prodaja je drastično pala, ali Pežo uspeva da preživi ovaj period. 1933. godine Pežo predstavlja novi aerodinamični izgled svojih vozila. Iste godine počinje proizvodnja modela Eclipse 402. Bio je to prvi kabriolet sa pokretnim tvrdim krovom. Ovaj koncept su kasnije preuzeli mnogi proizvođači, pa ga je čak i sam Pežo ponovo iskoristio na modelu 206 CC.

Tokom Drugog svetskog rata, Pežo je bio primoran da se bavi izradom automobila i oružja za nemačke ratne potrebe. Do kraja rata, njihove fabrike su bombardovane i dosta oštećene.

Nakon rata, Pežo se vraća na tržište proizvodnjom modela 202 koji se pojavljuje 1946. godine. Proizvedeno je ukupno 14.000 komada. 1947. godine predstavljen je Pežo 203 koji je imao opruge i hidraulične kočnice. Ovaj model je dostigao rekord u prodaji i proizvodio se do 1960. godine. 1958. godine Pežo počinje prodaju i na tržištu SAD. 1960. godine predstavljen je model 404 koji je koristio motor od 1618 kubika iz modela 403, a koji se pokazao kao izuzetno robustan nakon što je osvojio Istočno-afrički Safari Reli četiri puta od 1963. do 1968. godine. 1966. godine Pežo ulazi u kooperaciju sa Renoom, a 1972. sa markom Volvo.

Doba PSA


U nameri da stekne veći udeo na tržištu, 1974. godine Pežo kupuje 38% akcija Sitroena, a 1976. preuzima ovog proizvođača u potpunosti. Preuzimanje nije prošlo bez protesta, pošto su poštovaoci Sitroena strahovali da će godine inovacija i proizvodnje propasti. Novonastala kompanije dobija naziv PSA (Peugeot Societe Anonyme), koja predstavlja obe marke. Ovo partnerstvo je značilo da su dva brenda podelila međusobno svoja tehnička dostignuća, ali su zadržali svoj dizajn.

1978. godine PSA kupuje evropsku filijalu firme Krajsler, Simku. Krajsler se u to vreme borio za opstanak zbog naftne krize nastale 1974. godine. 1980. Pežo je preimenovao grupaciju Krajsler – Simka u tada već zaboravljeno ime Talbot. Šest godina kasnije ovaj brend je ugašen. Važan zaokret fabrika pravi 1983. godine lansiranjem popularnog modela 205, kojeg su nasledili mnogi uspešni modeli sa nastavkom 6, 206, 306, 406.

Evropski automobili godine

Pežo je četiri puta osvojio nagradu Evropskog automobila godine:

1969 – Peugeot 504

slika

1988 – Peugeot 405

slika

2002 – Peugeot 307

slika

2014 – Peugeot 308

slika

Modeli

Znakovi u brojevima

104, 106, 107, 108
201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208
301, 302, 304, 305, 306, 307, 308, 309
401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408
504, 505, 508
601, 604, 605, 607
806, 807
905, 907, 908
1007, 2008, 3008, 4007, 4008, 5008

Ostali

Peugeot Bokser
Peugeot Ekspert
Peugeot Partner
Peugeot Biper
Motion & Emotion
Odgovori

Natrag na “Portal”