Startovao 37. Dakar reli

Sve vijesti iz Auto-Moto sport-a...
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Rano jutros, u 5.00 časova po našem vremenu iz Buenos Aires, startovao je 37. po redu Dakar Reli protokolarnim defileom učesnika ulicama glavnog grada Argentine, a kasnije i zvaničnim stratom motociklista, kvadova, automobila i na kraju kamiona.

Da podsjetimo, Dakar 2015. se vozi u 13 etapa koje su ukupno dugačke 9.300 kilometara i protežu se kroz kamen, pjesak i močvare Argentine, Čilea i Bolivije.

Na startu 37. Dakar relija prijavljeno je ukupno 406 vozila (161 motocikl, 45 kvadova, 137 automobila i 63 kamiona).

Osim već stalnih učesnika, veliku pažnju medija je izazvalo pojavljivanje Peugeot Dakar tima u modelu Peugeot 2008 DKR kojeg predvodi legendarni Stephanel Peterhansel!

Izveštaj sa prve etape sledi nakon dolaska takmičara na cilj u večernjim časovima.
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Prva etapa:

Prvi takmičarski dan su obeležili tehnički pehovi Nanija Rome prošlogodišnjeg pobednika Dakara, sjajna vožnja Al Atiyaha u Miniju, pobeda Iveca, debakl Kamaza te zlatna sredina Gabora Sagmajstera koji je uprkos preblemu sa kočnicama u cilj prve etape stigao kao 62. od 161 takmičara,

U njegovoj kategoriji motociklista najbrži bio Britanac Sunderlend, ispred Goncalvesa iz Čilea i Španca Marka Come.

U klasi kvadova, startovalo je 45 takmičara, a u prvoj etapi je pobedio Čileanac Casale, ispred Poljaka Sonica i Urugvajca La Fuentea.

Od 137 vozača automobila i bagija, najbrži nakon prve etape je MINI Nasera Al Atiyaha iz Katara, ispred Argentinca Terranove ( MINI), dok je treće mesto zauzeo Amerikanac Robi Gordonsa u Hameru.

Od 63 kamiona koji su startovali, prvo mesto je osvojio IVECO kojim je upravljao Holandjanin Stacey. Drugi je bio takođe Holandjanin Van Vileta u MAN kamionu kojeg je pratio timski kolega Loprais na trećoj poziciji. Najbolje plasirani KAMAZ kojeg je vozio Merdeev je osvojio tek 5. poziciju što je možda i bilo iznenađenje dana.

Detaljan izveštaj sa zvaničnim rezultatima prve etape i izjavama vozača objavljujemo uskoro!
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Dakar reli 2015: Najvažnije o Pežou

Pežo se na startnoj rampi Dakar relija pojavljuje prvi put posle 25 godina, sa tri potpuno nova automobila 2008 DKR. Marka sa znakom lava na ovom reliju je bila nepobediva od 1987. do 1990. i u tom razdoblju ubeležila je četiri pobede zaredom.

Za svoj veliki povratak, Francuzi su želeli da pokušaju nešto potpuno drugačije od direktnog konkurenta Minija, pa su model 2008 DKR osmislili kao vozilo sa pogonom na dva točka, što spada u bagi klasu, a tu su pravila mnogo slobodnija. To podrazumeva sledeće pogodnosti: dramatično veće točkove, kraće prepuste preko osovina, nižu minimalnu težinu, duži hod opruga, kao i mogućnost promene pritiska pneumatika iz unutrašnjosti kabine.

slika

Auto je izveden „u kući“: projektovao ga je, proizveo, izradio i razvio Pežo sport, sve potpisuje ista ekipa ljudi koja je ostvarila WRC, Le Man i Pajks Pik programe. Srce modela koji se „poziva“ na pežoov 2008 krosover predstavlja trolitarski biturbo V6 agregat. On oslobađa 340 KS i postavljen je centralno i pozadi.

Pežo 2008 DKR – najvažniji tehnički podaci:
šasija: cevasti ram, karoserija od karbonfibera
motor: V6-biturbo dizel, zapremina 2.993 ccm
maks. snaga: 340 KS
maks. obrtni moment: 800 Nm
maks. brzina: 200 km/h
pogon: zadnji
hod opruga: 460 mm
pneumatici: mišlen 37/12,5 x 17
dimenzije (DxŠxV): 4.009 mm x 2.033 mm x 1.912 mm
zapremina rezervoara: 400 litara

slika

Za svoju najnoviju Dakar avanturu Pežo je oformio istinski vozački tim snova, koji čine superzvezde: Stefan Peterhansel, Siril Depre i Karlos Sainc, u tandemima sa iskusnim navigatorima. Trojica pilota u zbiru imaju 17 trijumfa na Dakar reliju, računajući i dva i četiri točka, i afrička i južnoamerička izdanja takmičenja.

slika

#302 Stefan Peterhansel, Pežo 2008 DKR
- rođen 6. avgusta 1965. u Ešeno-la-Melinu (Francuska)
- šest Dakar pobeda (1991-93, 1995, 1997-98) u 10 startova na motoru
- pet Dakar pobeda (2004-05, 2007, 2012-13) u 15 startova u automobilu
- brojne pobede na maratonskim relijima (Tunis, UAE pustinjski izazov, Pariz-Moskva-Peking)
- dvostruki Enduro prvak sveta (1997. i 2001)
- suvozač: Žan-Pol Kotre (Francuska) – pet Dakar pobeda (2004-05, 2007, 2012-13)

slika
slika

#304 Karlos Sainc, Pežo 2008 DKR
- rođen 12. aprila 1962. u Madridu (Španija)
- 1 pobeda na Dakaru (2010) u 7 startova
- osvajač FIA Svetskog kupa u maratonskim relijima 2007.
- svetski reli šampion (1990, 1992), četiri puta viceprvak sveta
- 26 WRC pobeda
- suvozač: Lukas Krus Senra (Španija) – jedna Dakar pobeda (2010)

slika
slika

#322 Siril Depre, Pežo 2008 DKR
- rođen 24. januara 1974. u Fontenblou (Francuska)
- pet pobeda (2005, 2007, 2010, 2012 i 2013) u 14 startova na motoru
- svetski motociklistički prvak u maratonskim relijima (2003)
- suvozač: Žil Pikar (Francuska) – dve Dakar pobede (1998, 2006)
Clapton is God!
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la Avicii »

Svaka cast za tekst komadante :goop:
Zna li neko jel ima na nekom kanalu prenos ili pregled na kraju dana barem?!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Hvala imenjače. Nekad je bilo svako veče na Euro Sportu, nekada poslije jedanest, a imas na sajtu www.dakar.com live stream. Ja ću se potruditi da poslije svakog dana kacim novosti.
Clapton is God!
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la Avicii »

E svaka cast ime.. valja malo pogledati, uvijek mi je ovo bio gust :)
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la zulleee »

Vlado druze sretan sam zbog ovoga sto si postavio,i nadam se svako malo nekoj novosti koju ces nam ubacivati,i naravno obavjestavaj nas i kako vozaci Puga prolaze,a i mi ostali cemo da dopunjujemo.

Za sve ostale ako neko zna program na tv da se gleda neka javi.
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Od 20:00 do 23:30 imate izvještaje o etapama koje su vožene taj dan na Euro Sportu1 !
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Spremiti novi 2008 DKR za Dakar 2015 je pobeda

Peugeot sport direktor Bruno Famin kaže da je za njih prva pobeda što su uspeli da spreme tri nova 2008 DKR za Dakar Rally 2015.

slika

Peugeot-ov Dakar projekat je počeo pre godinu dana i francuski proizvođač je uspeo da dizajnira i napravi svoj automobil sa pogonom na dva točka i dizel motorom u proteklih 12 meseci.

“Bila je neverovatna avantura da se dođe ovde i da budemo spremni za Dakar. Spremni smo na vreme. Nemamo samo tri automobila u postavi, već imamo tri jako dobro pripremljena automobila u postavi. Voleli bismo da smo napravili dvostruku ili trostruku kilometražu u testovima koje smo radili, ali mislim da smo uradili prilično dosta priprema. Postoji dobar duh u ekipi i imamo visok nivo iskustva. Svi su sada spremni za start,” zaključio je Famin.

2008 DKR će voziti Carlos Sainz i Stephane Peterhansel.

Petostruki šampion na motociklu Cyril Despres će debitovati u trećem automobilu.

Peugeot je Dakar osvojio 4 puta 1987-1990, kada se reli vozio od Pariza do Dakara u zapadnoj Africi. u 2015. godini, reli startuje iz Buenos Aires-a, prolazi kroz Boliviju i Čile i ponovo se završava u Buenos Aires-u.
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Barreda i Al Attiyah sigurni i drugog dana


Iako je Honda tokom priprema za Dakar stalno stavljala u prvi plan priču da je autsajder u odnosu na KTM, trenutni rezultati se ne slažu s pričom. Španac Joan Barreda nakon dve etape nalazi se na prvom mestu sa četiri minuta prednosti ispred timskog kolege Goncvalesa.

Favorit ovogodišnjeg Dakar relija, Marc Coma nalazi se na šestoj poziciji sa 12 minuta zaostatka za vodećim jer je 60 kilometara pre kraja etape imao problema sa gumama, zbog čega je morao da spusti tempo. Najbolje plasirani KTM je Faria koji se nalazi na trećoj poziciji. Sam Sunderland je imao problema sa snalaženjem, samo 70 kilometara od kraja etape, tako da se trenutno nalazi na slabašnoj 67. poziciji sa skoro 2,5 sata zaostatka.

Predstavnik Srbije, Gabor Sagmajster morao je da odustane od relija nakon loma ruke koji je usledio nakon pada na drugoj etapi.

I pored velikog broja “domaćih” vozača, prvo mesto među kvadovima ipak zauzima Poljak Rafal Sonik na Yamahi, ispred Casalea koji je favorit ovogodišnjeg izadanja relija i Lafuentea.

Pobedom na drugoj etapi Katarski vozač napravio je prednost u generalnom plasmanu veću od sedam minuta nad drugoplasiranim vozačem Toyote Giniel de Villiersom. Druga Toyota Hilux sa Holanđaninom Bernhard Ten Brinkeom za volanom zauzima treću poziciju u generalnom plasmanu.

slika
Peugeot i pored jake vozačke postave ipak ne uspeva da pokaže dobre rezultate. Carlos Sainz se nalazi na sedmoj poziciji i zaostaje 20 minuta i 32 sekunde za vodećim. Stéphane Peterhansel je do bivaka stigao sa više od sat vremena zaostatka za Al-Attiyahom, dok je Cyril Despres sa zaostatkom od sat vremena i 13 minuta na 27. poziciji u generalnom plasmanu.


slika
Dan je bio težak i za Robby Gordona koji je pretrpeo mehaničko oštećenje tokom prve etape, kao i za nesrećnog Nani Romu koji je još uvek u trci, ali daleko od vodećih.
Nakon jučerašnje penalizacije od 2 minuta zbog ubrzanja sinoć, Nasser Al-Attiyah je odlučio da se pokaže i dokaže da je baš on najbrži. Tokom cele etape vozač iz Katara se nadmetao sa klupskim kolegom Orlandom Terranovom, ali je Argentinac doživeo sudar u poslednjih 10 minuta etape, usled čega je Al-Attiyah trijumfovao. Terranova je tokom sudara izgubio 20 minuta.

U konkurenciji kamiona vodi se jaka borba između Kamazovih i Ivecovih vozača. Posle razočaravajuće prve etape, Kamazov vozač Eduard Nikolaev pobedio je na drugoj etapi, ostavivši iza sebe Belorusa Siarhei Viazovicha 46 sekundi iza sebe i trećeg Kamazovog vozača Airat Mardeeva na trećoj poziciji.

slika
Etapu je na četvrtoj poziciji završio Ivecov vozač, Holanđanin Hans Stacey, koji se trenutno nalazi na prvoj poziciji u generalnom plasmanu sa 20 sekundi prednosti na Nikolaevim. Andrey Karginov i Gerard de Rooy koji su dominirali tokom 2014. godine izgubili su po pet minuta tokom današnje etape.

Sliek preuzete sa http://www.dakar.com
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Druga etapa

Nakon brze prve etape u kojoj je moglo više da se izgubi nego da se dobije, i četvrte pozicije, Hoan Bareda je preuzeo stvari u svoje ruke, tokom prvog glavnog specijala Dakara, odvozavši rutu u velikom stilu. Sem Sanderlend je bio dezorijentisan, zalutavši čak 70 km od finiša, i izgubivši na taj način mnogo vremena. U trci automobila, Naser Al-Atija je bio fantastičan, ostvarivši prednost od čak 8 minuta i 30 sekundi u odnosu na najbližeg rivala. Za mnoge je druga etapa donela mnogo nedaća.

Motocikli
Desetostruki etapni pobednik na Dakaru, Hoan Bareda, do sada nije uspeo dalje od sedmog mesta u ukupnom, finalnom plasmanu. Za njega je to verovatno razočaranje, a očigledno je da je ove godine naoštren na pobedu. Rekli bismo da je kadar to i da ostvari, jer vozač Honde je nastavio svoju saradnju sa HRC-om uspešno, pobedivši na etapi između Vila Karlos Paza i San Huana. Borivši se sa Markom Komom i Semom Sanderlendom duž 518 km dugog specijala, Bareda je na kraju profitirao na problemima koje su njegovi rivali imali.
Koma je imao probleme sa pneumaticima i morao je da uspori ritam u poslednjih 60 km da bi osigurao dolazak do finiša, dok se jučerašnji pobednik izgubio i napravio zaostatak od čak dva sata pokušavajući da pronađe pravu rutu. Tako je Englez gotovo izgubio šanse kada je borba za podijum u pitanju. Paulo Gonsalves je ponovo bio odličan, našavši se iza Bareda, što je učvrstilo njegovu poziciju u generalnom plasmanu, mada je izgubio 6 minuta u odnosu na Španca. Na trećem mestu, 9 minuta iza pobednika etape, našao se Ruben Faria pruživši sjajno izdanje, i to dva meseca nakon operacije ključne kosti. On je pobedio Žordi Viladomsa za 4 sekunde, dok su debitanti Tobi Prajs i Matijas Valkner bili sjajni, zauzevši petu odnosno šestu poziciju.

Kvadovi
U trci kvadova, Rafal Sonik je bio izvanredan, nadmašivši najozbiljnije rivale, Ignjasia Kasalea i Serhia Lafuentea. Poljak je završio 3 minute i 33 sekunde ispred jučerašnjeg pobednika, tako da trenutno vodi u generalnom plasmanu, dok „podijum“ zaokružuju Kasale i Lafuente.

Automobili
Nakon kazne od 2 minute iz prve etape, Naser Al-Atija je bio odlučan da pokaže da je najbrži na južnoameričkom bespuću. tokom ovog specijala, napravio je značajnu razliku u odnosu na protivnike. Daleko najbrži, Katarac je glavnog rivala imao u timskom kolegi Orlandu Teranovi, i dobio je etapu zahvaljujući udesu Argentinca u poslednjih 10 km, zbog čega je ovaj izgubio dvadesetak minuta. Još važnije, Naser vodi više od 8 minuta u odnosu na najbližeg rivala u generalnom plasmanu, Giniela de Viliersa.
Druga Toyota Hilux se ugurala među prva tri. Holanđanin Bernhard Ten Brinke je pružio zaista sjajno izdanje u svom trećem Dakar reliju.
Četvrti u San Huanu je isto tako bio četvrti u Vila Karlos Pazu, Krištof Holovčik. On je na taj način zadržao svoje ambicije za borbu za podijum, dok Karlos Sainc za vodećim već sada zaostaje 26 minuta i 50 sekundi. Da li to znači da Peugeot 2008 nije opravdao očekivanja? Peterhansel je do bivaka došao sa zaostatkom od više od sat vremena u odnosu na Al-Atiju, dok je Siril Depre u još goroj poziciji. Druga etapa je bila teška za Robija Gordona, koji se suočio sa mehaničkim problemima na početku specijala. Baksuzni Nani Roma je i dalje u trci, ali daleko od vodećih.

Kamioni
U trci kamiona, Eduard Nikolajev je sa Kamazom stigao tamo gde pripada, nakon razočaravajućeg prvog dana. On je bio brži od Belorusa Sergeja Vjazoviča za 46 sekundi. Drugi Kamaz je zaokružio prva tri, a vozio ga je Airat Mardejev, dok je Hans Stejsi uspeo da dođe do četvrte pozicije, što mu je obezbedilo zadržavanje vođstva u generalnom plasmanu. Andrej Karginov i Džerard de Roj, koji su dominirali prošle godine, izgubili su po pet minuta u drugoj etapi.

Generalni plasman motocikli

Motocikli

1. BARREDA BORT (ESP) HONDA 07:06:44
2. GONCALVES (PRT) HONDA 07:11:21
3. FARIA (PRT) KTM 07:17:21
4. VILADOMS (ESP) KTM 07:18:08
5. PRICE (AUS) KTM 07:18:16
6. COMA (ESP) KTM 07:18:47
7. WALKNER (AUT) KTM 07:19:10
8. RODRIGUES (PRT) HONDA 07:20:10
9. ISRAEL ESQUERRE (CHL) HONDA 07:23:08
10.PEDRERO GARCIA (ESP) YAMAHA 07:26:18

Kvadovi

1. SONIK (POL) YAMAHA 08:27:39
2. CASALE (CHL) YAMAHA 08:30:05
3. LAFUENTE (URY) YAMAHA 08:32:09
4. HALPERN (ARG) YAMAHA 08:41:18
5. ABU-ISSA (QAT) HONDA 08:48:57

Automobili

1. AL-ATTIYAH (QAT), BAUMEL (FRA) MINI 06:19:40
2. DE VILLIERS (ZAF), VON ZITZEWITZ (DEU) TOYOTA 06:27:22
3. TEN BRINKE (NLD), COLSOUL (BEL) TOYOTA 06:29:22
4. HOLOWCZYC (POL), PANSERI (FRA) MINI 06:30:08
5. VASILYEV (RUS), ZHILTSOV (RUS) MINI 06:37:03
6. SAINZ (ESP), CRUZ (ESP) PEUGEOT 06:39:24
7. VAN LOON (NLD), ROSEGAAR (NLD) MINI 06:39:44
8. ALRAJHI (SAU), GOTTSCHALK (DEU) TOYOTA 06:41:14
9. SOUSA (PRT), FIUSA (PRT) MITSUBISHI 06:41:44
10.TERRANOVA (ARG), GRAUE (ARG) MINI 06:42:03

Kamioni

1. NIKOLAEV (RUS), YAKOVLEV (RUS), AKHMADEEV (RUS) KAMAZ
05:06:31
2. STACEY (NLD), BRUYNKENS (BEL), DER KINDEREN (NLD) IVECO
05:07:11 kazna 1 minut
3. MARDEEV (RUS), BELYAEV (RUS), SVISTUNOV (RUS) KAMAZ
05:07:16
4. VIAZOVICH (BLR), HARANIN (BLR), ZHYHULIN (BLR) KAMAZ
05:07:36
5. KOLOMY (CZE), KILIAN (CZE), KILIAN (CZE) TATRA
05:07:42 kazna 30 sekundi
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

3. etapa San Juan – Chilecito - Dakar uzima još jednu žrtvu

Biti debitant ne znači neminovno i manju brzinu. U svakom slučaju, Matijas Valkner iz KTM-a je demonstrirao izuzetan tempo, dobivši svoju prvu etapu na Dakaru, dok je u kategoriji automobila Orlando Teranova drugi put slavio u dva dana.

Motocikli
Nakon osmog mesta na prvom specijalu na Dakaru, pa zatim šestog mesta na najdužem ovogodišnjem ispitu između Vila Karlos Paza i San Huana, Matijas Valkner je odabrao najbržu rutu koja ga je dovela do prve etapne pobede. Austrijanac, trostruki MX1-MX3 svetski šampion je bio među trojicom vodećih na drugoj kontrolnoj tački, pre nego što je „ubacio u petu“ i odlučio da piše istoriju na „kraljici“ svih relija, Dakaru. Njegovo izdanje ga je lansiralo među vozače na koje mora da se računa. S druge strane, većina konkurencije na nišanu ima Marka Komu. Nakon što je prethodnog dana izgubio više od 10 minuta, nosilac titule se vratio u ritam, završivši samo 40 sekundi iza Valknera.
Ono što je još važnije, nadoknadio je jedan minut u odnosu na Hoana Baredu, koji ovoga puta nije izazivao sudbinu. Španac se odlučio za sigurno vožnju i solidno treće mesto koje je utvrdilo njegovo vođstvo u generalnom plasmanu. Tobi Prajs je završio na četvrtom mestu, potvrdivši dobru formu novajlija. Paulo Gonsalves i Alen Diklo su takođe bili dobri, dok se ostatak francuske družine mučio. To se posebno odnosi na šesnaesto i dvadeset prvo mesto vozača Yamahe Mihaela Metgea i Olivijea Pena. Laja Sanc, vodeća dama u plasmanu, bila je sedamnaesta.

Kvadovi
Redovno prisutan u vrhu u konkurenciji kvadova, Lukas Boneto je odvozao sjajnu etapu, startovavši kao petnaesti. Argentinac je pobedio pred svojom publikom zahvaljujući izuzetnom finišu, prethodno zaostajavši za Sebastijanom Halpernom tri minute, da bi ga na kraju dobio sa prednošću od 58 sekundi. Rafal Sonik je bio dva minuta i 14 sekundi iza pobednika, profitiravši na nedaćama koje su zadesile Ignjasia Kasalea, tako da je preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu, ali samo na kratko, jer je dobio kaznu od petnaest minuta koja ga je postavila na treću poziciju.

Automobili
Nakon što se slupao na kraju specijala u ponedeljak, Orlando Teranova očigledno nema nameru da bilo šta olakša timskom kolegi, Naseru Al-Atiji. Argentinac, koji dobro poznaje ovu regiju, definitivno je „nagazio“ gas u drugom delu specijala, nakon što je prošao prvu kontrolnu tačku, sa sličnim vremenom kao Giniel de Vilijers i Al-Atija. Na kraju, nadoknadio je gotovo dva minuta u odnosu na Toyotinog vozača i više od četiri u odnosu na Katarca u generalnom plasmanu.
Što se tiče Peugeotovog tima, čini se da se Karlos Sainc navikava na novi auotmobil, jer je očigledno poboljšao performanse, što dokazuje četvrto mesto, četiri minute iza pobednika. Španac je doduše još uvek daleko od borbe za pobedu, jer zaostaje za Al-Atijom gotovo 20 minuta u generalnom plasmanu. Stefan Peterhansel je takođe poboljšao svoje izdanje, mada je izgubio gotovo deset minuta u odnosu na Teranovu, dok su maleri konačno napustili Nanija Romu. Aktuelni šampion je bio šesti na trećoj etapi. Treći u generalnom plasmanu, Bernhard Ten Brinke je izgubio trideset minuta, te je pao na osmu poziciju.

Kamioni
Šesti na prvoj, a zatim treći na drugoj etapi, Ajrat Mardejev je nastavio svoj napredak. Rus je pobedio svoju prvu etapu na Dakaru 2015., što mu je obezbedilo preuzimanje vodeće pozicije. Vozač Kamaza je napravio razliku od skoro dva minuta u odnosu na drugi Kamaz, koji vozi Andrej Karginov, šampion iz 2014., i četiri i po minute u odnosu na standardnog Džerarda de Roja. U generalnom plasmanu, Mardejev vodi sa osam minuta prednosti.

Nažalost, ni ovogodišnji Dakar ne prolazi bez žrtava. Poljski motociklista, Mihal Hernik je pronađen mrtav na 206. kilometru treće etape, 300 m od staze. Uzrok smrti nije poznat, jer Poljak nije imao vidljive povrede.

Generalni plasman

Motocikli

1. BARREDA BORT (ESP) HONDA 09:43:05
2. GONCALVES (PRT) HONDA 09:48:38
3. WALKNER (AUT) KTM 09:53:38
4. COMA (ESP) KTM 09:53:55
5. FARIA (PRT) KTM 09:55:15
6. PRICE KTM (AUS) 09:55:29
7. VILADOMS KTM (ESP) 09:57:12
8. ISRAEL ESQUERRE(CHL) HONDA 10:01:38
9. RODRIGUES (PRT) HONDA 10:01:39
10.PEDRERO GARCIA (ESP) YAMAHA 10:06:07

Kvadovi

1. LAFUENTE (URY) YAMAHA 11:43:15
2. HALPERN (ARG) YAMAHA 11:50:43
3. SONIK (POL) YAMAHA 11:53:20 kazna 15 minuta
4. ABU-ISSA (QAT) HONDA 11:59:53
5. CASALE (CHL) YAMAHA 12:03:26

Automobili

1. AL-ATTIYAH (QAT), BAUMEL (FRA) MINI 09:21:26 kazna 2 minuta
2. DE VILLIERS (ZAF), VON ZITZEWITZ (DEU) TOYOTA 09:26:44
3. TERRANOVA (ARG), GRAUE (ARG) MINI 09:39:31
4. SAINZ (ESP), CRUZ (ESP) PEUGEOT 09:40:58
5. ALRAJHI (SAU), GOTTSCHALK (DEU) TOYOTA 09:41:34
6. HOLOWCZYC (POL), PANSERI (FRA) MINI 09:46:50
7. VAN LOON (NLD), ROSEGAAR (NLD) MINI 09:49:09
8. TEN BRINKE (NLD), COLSOUL (BEL) TOYOTA 09:57:48
9. SOUSA (PRT), FIUSA (PRT) MITSUBISHI 10:03:18
10.LAVIELLE (FRA), MAIMON (FRA) TOYOTA 10:05:04

Kamioni

1. MARDEEV (RUS), BELYAEV (RUS), SVISTUNOV (RUS) KAMAZ
08:26:22
2. LOPRAIS (CZE), MARCO ALCAYNA (ESP), VAN DER VAET (BEL) MAN
08:34:17
3. KARGINOV (RUS), MOKEEV (RUS), LEONOV (RUS) KAMAZ
08:34:20
4. NIKOLAEV (RUS), YAKOVLEV (RUS), AKHMADEEV (RUS) KAMAZ
8:34:29
5. KOLOMY (CZE), KILIAN (CZE), KILIAN (CZE) TATRA
08:34:44
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Legenda o Dakru



Kada je 26.decembra 1978. s pariškog trga Place du Trocadero krenula neobična karavana od skoro dvjesto vozila, među kojima i devedeset motorista, samo su oni posebno vidoviti mogli naslutiti kako se upravo rađa legenda.

No,to je samo bio konačan čin rođenja, dok se začeće relija Pariz-Dakar dogodilo još dvije godine ranije usred libijske pustinje. Tamo je francuski pustolov Thierry Sabin sasvim izgubljen za vrijeme utrke Abidjan-Nice ostao toliko zapanjen beskonačnošću pustinje da je obećao samome sebi kako će to svoje afričko iskustvo svakako podijeliti s drugima.

Nije trebalo dugo da se ta njegova ideja pretvori u jedno od najpoznatijih natjecanja na svijetu, ne samo u kategoriji auto-moto sporta, već općenito. Onaj tko dosad nije čuo za reli Pariz-Dakar vjerovatno nije čuo ni za radio, televiziju,… Njemu je i Zemlja vjerovatno još uvijek ravna ploča. Iako je to natjecanje u proteklih 30 godina najprije sasvim izgubilo Pariz iz svog imena, a onda čak i promijenilo cijeli kontinent, osnovni se koncept u svojoj osnovi nije previše mijenjao.

Kao i svaka brilijantna i bezvremenska ideja, tako je i ona o reliju Pariz-Dakar bila suštinski vrlo jednostavna, iako beskrajno komplicirana za organizaciju. Odlično tempiran kao prvi pravi sportski događaj u godini, dakle u vrijeme kada druga sportska borilišta – a posebno ona oktanska, manje-više miruju, Pariz-Dakar bio je zamišljen tako da u tri sedmice svog trajanja kolonu avanturista provede od Pariza do Dakra.

Podijeljena na etape, ruta je podrazumjevala spuštanje do Azurne obale, preskakivanje Sredozemnog mora brodom, iskrcavanje u Alžiru i spuštanje na jug sve do Nigera. Tamo bi karavana naglo skrenula desno, odnosno na zapad i ne bi se zaustavljala sve dok u Dakru ne bi stigla na samu obalu Atlantika. Uz manje alteracije ta je ruta ostala aktualna čitavo desetljeće i prve je značajnije promjene doživjela tek nakon što je Sabine svoju potpunu posvećenost ovom netjecanju platio životom.

Do tog je nesretnog trenutka Sabine sve konce držao čvrsto u svojim rukama, jedino nije sasvim uspjevao u naumu da avanturistički duh bude jači od onog natjecateljskog. No, vjerovatno je i sam znao da je ta njegova želja bila čista utopija, unaprijed izgubljena bitka. Amateri uglavnom vođeni morom “važno je završiti” uvijek su činili glavninu natjecatelja, te su cijelom tom događaju davali posebnu karizmu i orginalnost, no od samog su im početka svjetla pozornica krali profesionalci. Uostalom,već je na prvom izdanju relija Yamaha imala svoju momčad, da bi druge godine svojim tvorničkim vozačima pružala potporu i iz zraka pomoću servisnih aviona i helikoptera.

Privatni je vozač uspio pobijediti samo premijerne 1979.godine. Doduše,za razliku od dobrog dijela natjecatelja, Cyril Neveu je već bio upoznat s čarima pustinjskih relija, te je nakon pada dotad vodećeg Schaala preuzeo vodstvo i sigurno ga zadržao do samog kraja. Te se prve godine vodio zajednički poredak za automobile i motocikle, pri čemu su sva mjesta na podiju zauzela vozila na dva kotača, odnosno Yamahe XT500 u rukama Neveua i Comtea, te Honda trećeplasiranog Philippea Vassarda.

Do cilja je stiglo tridesetak motorista, odnosno svaki treći, što je iznenađujuće dobar postotak s obzirom na to da dobar dio njih ni nije znao šta ih čeka, te su u borbu s pješčanim dinama upustili čak i s cestovnim motociklima, nerijetko i u kožnim odjelima. Drugo izdanje relija, koje je startalo odmah nakon dočeka nove 1980. godine, privuklo je jednak broj vozača motocikala, no stvari su u natjecateljskom smislu postale još ozbiljnije. Među 90 motocikala našao se i jedan posebno pripremljeni Ducati 750, no on ni izdaleka nije mogao ugroziti dominaciju Yamahe XT 500, koja ovaj put u izostanku ozbiljnijeg napora Honde osvaja prva četiri mjesta.

Neveu se na putu do osvajanja druge uzastopne pobjede pokušao prepriječiti Hubert Auriol na dvocilindričnom BMW-u GS 800, no on je nakon pobjede na tri etape i preuzimanja vodstva uhvaćen u nedozvoljenom pokušaju da s motociklom natovarenim na automobil lokalnog stanovnika dohvati servisnu ekipu i popravi mjenjač. Nakon te neslavne diskvalifikacije uzrokovane auto-stopiranjem, Auriol već iduće 1981. godine dolazi na svoje. Ruta je manje-više ista, a iako je to izdanje relija sa svojih 6.263 km bilo najkraće u istoriji, velika većina vozača imala je ozbiljnih problema s navigacijom.

Uz blagi porast broja takmičara, te godine u borbi za pobjedu sudjeluju momčadi BMW-a, Yamahe, Honde i KTM-a. Neveu je odlučio Yamahu zamijeniti Hondom, što mu je nakon što je već na prologu izgubio pola sata zbog puknuća lanca donijelo odustajanje u ranoj fazi relija zbog kvara na motoru. To je auriolu donekle olakšalo prvo osvajanje naslova,iako je i njegov BMW imao mehaničkih problema, te je 9.etapu završio sa samo jednim funkcionalnim cilindrom.

Godine slave i tragedije

I četvrto izdanje relija 1982. godine zahvaljujući kombinaciji neobičnih vozila na dva i više kotača, beskrajnoj pustinji i izgledu improviziranih kampova još uvijek podsjeća na scene Pobješnjelog Maxa 2, no u takmičarskom i organizacijskom pogledu sve postaje bitno ozbiljnije. Odjednom Dakar počinje privlačiti i sve više slavnih, a pravu je paniku izazvao nestanak sina Margaret Thatcher, koji je bio izgubljen puna tri dana.

U takmičarskom smislu to je bila godina Honde XR 550. Neveu je do svoje treće, a Hondine prve pobjede, došao nakon što je njegov timski kolega Vassard zaradio penalizaciju 5 sati kada je na cilj jedne etape ušao s krive strane. Vassard je svejedno bio drugi, s time da se ispred vozača Yamahe XT 570 Albareta Merela na treće mjesto progurao Verhaegue za upravljačem slabo poznatog modela Barigo HB 500 koji je koristio Hondin agregat.

Ta je 1982 godina bila katastrofalna za momčad BMW-a, koji je zbog velikih problema s mjenjačem i nedostatka rezervnih dijelova iz sigurnosnih razloga već polovicom relija svoje vozače povukao iz natjecanja. Ipak,već se sljedeće godine vraćaju u pobjedničkom stilu, ponajviše zahvaljujući snalažljivosti i iskustvu Auriola. Iako su te 1983 godine posebno pripremljeni automobili polako postajali brži od motocikala, ona će ostati zapamćena po tome što je ruta po prvi put vodila kroz pustinju Tenere.

Uhvaćeni u pješčanoj oluji,brojni su natjecatelji bili danima izgubljeni, među njima i dotad vodeći Vassard, koji je četiri dana čekao spasilačku ekipu. Kaos se nastavio i sljedećih nekolko dana, pa se tako 10.etapa nije brojala zbog toga jer su motoristi stigli na cilj prije službenih merača vremena.

Nakon izlaska iz pustinje Tenere, Hubertu Auriolu se na samo 20 minuta približava Drobecq na Hondi, no vozač BMW-a na kraju ipak osvaja svoju drugu (a kako će se kasnije ispostaviti i posljednju) pobjedu za upravljačem motocikla. Zahvaljujući tome što je bio najbolji baš onda kada je bilo najteže, odnosno za vrijeme pustinjske oluje, trećeg se mjesta domogao Joineau na Suzukiju, što je bio i ostao daleko najbolji plasman te japanske marke.

Nakon kaotične 1983. godine, u kojoj je od 132 motorista samo njih 29 vidjelo cilj u Dakru, 1984 je bila bitno manje zahtjevna. Glavna se borba vodila između BMW-ovih vozača Auriola i Rahiera između kojih otvoreno frcaju iskre, posebno nakon što je Rahier optužio mehaničare da idu na ruku Auriola. U tijesnoj završnici ipak pobjeđuje Beligijanac Gaston Rahier, što nije samo prva pobjeda, već i prvo penjanje na podij vozača koji ne brani boje Francuske.

Treće i četvrto mjesto osvajaju vozači Honde Vassard i Neveu, dok se Yamaha već treću godinu ne uspjeva približiti podiju, bez obzira na to što su za tu priliku angažirali motokros asa Vimonda. Iako je on kratkotrajno čak i vodio, mehanički su se problemi pobrinuli za to da jedan od svijetlih trenutaka Yamahi donijela Veronique Anquetil, koja je u snažnoj muškoj konkurenciji na jednoj od etapa uspjela ostvariti odlično četvrto vrijeme.

Intervencije u pravilniku za 1985. trebale su smanjiti razliku između profesionalcima i amaterima, no to nije moglo imati utjecaja na borbu za pobjedu. Yamaha je ponovo u punom zamahu, jedno vrijeme vodi Bacou, potom Pico, no na kraju pobjedu drugu godinu za redom odnosi Rahier na BMW-u. Njegov dotadašnji timski kolega Hubert Auriol je u međuvremenu napustio BMW i aktivno sudjelovao u stvaranju Cagivinog tima. Iako je Auriol završio tek kao osmi, zajedno s timskim kolegom Picardom pobjeđivao je na pojedinim etapama, te je tako dokazao da Cagiva ima potencijala.

Godina 1986. donosi velki povratak Honde, koja predvođena Neveuom osvaja prva tri mjesta. Čak 15 hiljada kilometara dug put, od čega je pola otpadalo na brzinske ispte, počeo je prologom po snijegu, no pitanje pobjednika se ponovo rješavalo na pješčanim dinama. Nažalost, jedna je od tih bezbrojnih pješčanih dina stajala života i pokretača i organizatora tog natjecanja. Iako je 14.januara trajala pješčana oluja, Thierry Sabine je želio iz zraka posmatrati takmičare. U nekom je trenutku pilot helikoptera izgubio kontrolu, a u tom su tragičnom događaju uz njih dvojicu živote izgubili i francuski pjevač, novinar i radio-tehničar.

Iako su svi bili duboko potreseni gubitkom, reli je ipak nastavio dalje, s time da dirigentsku palicu preuzma Thierryev otac Gilbert Sabine. Pariz-Dakar je ostao bez genijalnosti i karizme svog osnivača, no popularnost mu i dalje raste. Iduće se godine na vrućem afričkom pijesku vodi žestok boj između Auriola na Cagivi i Neveua na Hondi NXR. U jednom trenutku Auriol je imao više od sata prednosti, no kako se reli primicao kraju, tako se i njegova prednost topila poput sladoleda.

Na startu pretposljednje etape razmak je samo 9 minuta, a 20 km prije kraja Auriol udara u panj i lomi oba zgloba. Svejedno herojski i sa suzama u očima uspijeva završiti etapu, posljednju u svojoj karijeri za upravljačem motocikla.

Sljedeće godine vozi Buggy. Cyril Neveu te 1987.osvaja svoj peti, ujedno i posljednji naslov, a ostala mjesta na podiju zauzimaju Edi Orioli također na Hondi i Rahier na BMW-u.

Na putu do Cape Towna

Godina 1988 donijela je rekordnu berbu. Na startu je više od 600 natjecateljskih vozila, među njima i 183 motociklista, od kojih će ih samo 34 doći do obala Atlantika. Na startnoj listi se prvi put pojavljuje ime Stephanea Peterhansela, no više nema momčadi BMW. Njihov junak Rahier odlazi pod skute Suzukija, koji će idućih nekoliko godina pokušati ostaviti dublji trag na ovom natjecanju, ali bez većeg uspjeha.

Masivni zraom hlađeni jednocilindraš koji je pokretao DR Big 800 svojim se perfomansama ni izdržljivošću nije mogao sasvim nositi s dvocilindričnom konkurencijom. Sam reli obilježava veliki broj otkazanih brzinski ispita, njih čak pet, ali i ozljeda Neveua, koji tako u svom devetom nastupu po prvi put nije uspio završiti reli. Čast Honde zato brani Edi Orioli svojom prvom pobjedom, drugo mjesto zauzima Pico na Yamahi, dok je treći Lalay kao još jedan vozač Honde.

Godina 1989 donosi prvu ozbiljnu promjenu u ruti, budući karavan zaobilazi Alžir, te se do Nigera spušta nešto istočnije, kroz Tunis i Libiju, u kojoj Gaddafi sve prisutne časti besplatnim gorivom. Iako su njezine redove napustili Orioli, koji prelazi na Cagivu i Neveu, koji se u suton svoje karijere ponovo vraća u Yamahu, Honda odnosi četvrtu pobjedu u nizu. Ovoga puta slavlje osigurava Giles Lalay, kojem je to bio jedini naslov. Lalay je zapravo cijelo vrijemo puhao za vrat Picu, koji na trinaestoj etapi zajedno s Peterhanselom griješi u navigaciji i stoga drugu godinu za redom osvaja drugo mjesto.

Sretna Nova 1990 donosi još malo modificiranu rutu, koja preskače Tunis, ali zato po prvi puta uključuje Čad. Za ugodno iznenađenje na prve dvije etape pobrinuo se Charbonnel, vozač Husqvarne, da bi nakon toga vodstvo relija preuzeli De Petri i Orioli na Cagivama. U šestoj etapi naprijed se probija Peterhansel na Yamahi, no već idućeg dana ostaje bez goriva, a ubrzo biva diskvalificiran. Uz nesreću koja je pratila Neveua i Lalaya, Orioliju je otvoren put do njegove druge pobjede, prve za Cagivu Lucky Explorer pokretanu Ducatijevim zrakom hlađenim dvocilindrašem preuzetim s modela 900 SS.

Činilo se da će se priča o pobjedi talijanskog vozača na talijanskom motociklu nastaviti i iduće godine no te je 1991. Peterhansel naumio ostvariti svoju prvu od ukupno šest pobjeda na dva kotača, s time da su potpunoj dominaciji Yamahe pripomogli i Lalay i Magnaldi osvajanjem drugog i trećeg mjesta. Iako su uz Yamahu i Cagivu ozbiljnije timove imali i Honda, Kawasaki, Suzuki i Gilera, a na startu se pojavio i jedan Harley-Davidson, broj natjecatelja opasno pada, a to u pokušaju vraćanja stare slave organizatore navodi na dramatičnu promjenu rute i scenografije.

Iduće 1992.godine ovaj reli po prvi puta u svojoj historiji neće vidjeti Dakar. Reli pariz-Sirte-Cape Town bio je zamišljen vrlo ambiciozno. U Afriku se ponovo ušlo u Libiji, odakle karavan nastavlja put Nigera i Čada, ali tada umjesto na zapad nastavlja do najjužnijeg dijela kontinenta te nakon više od tri sedmice uz premijerno korištenje busa GPS navigacije stiže u Cape Town, glavni grad Južnoafričke Republike. Iako ukupnom kilometražom od 12.427 km nije bio bitno duži od prosječnog izdanja tog natjecanja, mnogima se ta promjena učinila pretjeranom. Tako Honda napušta cijeli projekt, Neveu odlučuje prekinuti karijeru, dok Rahier prelazi u buggy.

Nažalost, Gilles Lalay je ostao jednu godinu previše. Nakon završetka 15.etape sudara se s ambulantnim kolima i tragično završava svoj životni put. Iako su ih na putu do Cape Towna dočekali i ratni sukobi, pješčane oluje, ali i iznimno velika količina blata, mnogi su sudionici tu rutu proglasili prelaganom, što potvrđuje i to da je od 98 motociklista njih čak 45 stiglo do cilja.

Među njima je ponovo najbrži bio Peterhansel, čija je Yamaha uspješno odoljevala napadima Cagive u rukama Laportea, Arcaronsa, Moralesa i Oriola.Taj put do juga Afrike ne samo da nije donio renesansu, nego je reli bacio još u dublju krizu, koja svoj vrhunac doživljava 1993. godine.

Iako se reli ponovo vraća u Dakar,do kojeg se prolazi bitno skraćenim putem kroz Francusku, Maroko, Alžir, Mauritaniju i Senegal, na startu se našlo samo 46 motocikala, upola manje nego uvodne 1979. godine, s time da je nakon četvrte etape u igri ostalo njih samo petnaest. Posljednjeg počasnog brzinca oko jezera Lac Rose domoći će se 12 sretnika, među njima i Peterhansel, koji u pretjeranoj zaigranosti pada i oštećije svoju Yamahu, no u takvom krnjem sastavu svejedno odnosi pobjedu na toj etapi, ali i cjelokupnom reliju.

Tragičar tog izdanja bio je Jordi Arcarons,koji je pobijedio na šest od ukupno jedanaest etapa, no svejedno nije mogao bolje od osvajanja 3. mjesta. No, to će ubrzo postati priča njegova života i u svojoj će karijeri nakupiti čak 27 etapnih pobijeda po čemu je prvi do Peterhansela ali nijedan naslov ukupnog pobjednika. S obzirom na to da je to 15. izdanje relija brojem takmičara palo daleko ispod kritične razine, Gilbert Sabine taj dotad obiteljski projekt prodaje organizaciji A.S.O., koja je specijalizirana za organizaciju velikih sportskih događaja kao što je, primjerice, Tour de France.

Iako je novi organizator dodatno komercijalizirao cijelu priču te je time donekle ubio nekadašnju romantiku, ne može se poreći da je spasio cijelo natjecanje, zadržao onaj avanturistički duh, te ga ponovo učinio iznimno popularnim. Doduše Thierry Sabine bi se vjerovatno okrenuo u grobu kada bi znao da su njegovo čudo preselili s majke Afrike u Južnu Ameriku, no sasvim bi sigurno bio sretan što uvijek vrijedi njegova krilatica kojom je običavao opisivati privlačnost relija Pariz-Dakar: Izazov za one koje u njemu sudjeluju, san za one koji ostaju kod kuće.



Preuzeto sa: http://www.trke.rs
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Četvrta etapa: Povratak Nanija Rome


Četvrta etapa i dolazak u Čile za neke je bila veoma uspešna, dok su neki drugi ipak poželeli da danas nisu ni startovali. No da krenemo redom.

Četvrta etapa a austrijski KTM i dalje ne zna šta ih je snašlo, jer se Honda Joan Barrede i dalje nalazi na čelu generalnog plasmana. Prvo mesto dodatno je učvrstio osvojiviši prvu poziciju na današnjoj etapi sa dva minuta prednosti nad KTMovim Marc Comom.Treću poziciju na etapi zauzeo je lokalni heroj, Čileanac Pablo Quintanilla na KTM motociklu.



Za Sam Sunderlenda je Dakar završen, jer se tokom današnje etape iz nepoznatih razloga zadržao na 67 kilometru, zajedno sa Slovakom Ivanom Jakešom, koji je ubrzo uspeo da krene, ali je Sunderlend tu i ostao. Jučerašnji heroj Matthias Walkner je tokom celog dana imao problema.

Kao što smo rekli, na čelu liste i dalje je Joan Barreda čija prednost sada iznosi 12 minuta i 49 sekundi nad sunarodnikom Comom, koji je u sendviču dve Honde jer se na trećoj poziciji nalazi Paulo Gonçalves koji se tokom današnjeg dana dosta pomučio.

Poljak Rafał Sonik pružio nam je sjajnu vožnju danas, takvu da je jedino klupski kolega Ignacio Casale donekle mogao da mu parira. Kada kažemo donekle, mislimo na 3 i po minuta zaostatka. Mohammed Abu-Issa završio je etapu na trećoj poziciji sa više od 13 minuta zaostatka.

Poljak zahvaljujući odličnim vožnjama i dalje uspeva da se zadrži na prvoj poziciji u šampionatu, pa tako i sa kaznom od 15 minuta, ima prednost od 3 minuta i 49 sekundi nad Lafuenteom koji je današnju etapu završio na slabašnoj četvrtoj poziciji. Casale je još gore prošao sa penalizacijom koja u njegovom slučaju iznosi 20 minuta, ali se on i dalje drži na trećoj poziciji.

Među automobilima možemo primetiti veliki povratak Nanija Rome kog od starta relija nigde nije bilo. Minijev broj jedan etapu je završio na drugoj poziciji sa 2 minuta i 40 sekundi zaostatka za klupskim kolegom Nasserom Al-Attiyahom koji je osvojio još jednu etapu na ovogodišnjem Dakar reliju. Toyotine zvezde Giniel de Villiers i Yazeed Al-Rajhi današnju etapu završile su na trećoj i četvrtoj poziciji. Peta pozicija pripala je Peterhanselu u Peugeotu.

Pobednik jučerašnje etape Orlando Terranova imao je problema na 72. kilometru i današnju etapu još uvek nije završio, kao ni Robby Gordon i Carlos Sainz koji su tokom etape takođe imali problema.



Kada pogledamo generalni plasman, vozač iz Katara Al-Attiyah i uz penalziaciju od dva minuta koju je zaradio tokom prethodnih etapa ima 8, odnosno 23,5 minuta prednosti nad Toyotinim vozačima Villiersom i Al-Rajhiem.

U trenutku kada pišemo tekst kroz cilj su prošle samo četiri posade vozača kamiona. Današnja etapa pripala je Karginovu u Kamazu, koji je etapu završio ispred sunarodnika Nikolaeva i Mardeeva. Čeh u MANu loprais je završio etapu na četvrtoj poziciji.


Nakon ubedljive jučerašnje etape, Airat Mardeev i dalje vodi u generalnom plasmanu, svega minut i 45 sekundi ispred pobednika današnje etape.
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Startovao 37. Dakar reli

Post Postao/la ElComandante91 »

Peta etapa doneće iznenađenja


slika
Pre nekih sat vremena krenula je peta etapa Dakar relija. Prva etapa od početka ovogodišnjeg Dakara na kome od početak do kraja sve četiri kategorije voze identičnu stazu.

Danas se vozimo po obali Čilea, krećemo od Copiapoa i nakon 697 kilometara stižemo u Antofagastu. Prvih 175 kilometara predstavlja konekcija, kao i poslednjih 65. Ostalih 458 kilometara specijala zadavaće glavobolje takmičarima, a evo i zašto.

Kako se vozi potpuno ista staza, svi takmičari će “naletati” jedni na druge, sporiji motociklisti praviće problem najbržim automobilistima, dok će najsporijima među automobilistima biti pretnja kamioni koji ih u svom putu ka osvajanju još jedne etape mogu udariti ili izgurati sa staze.
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Auto-moto sport”