Stranica: 1/1.

Peugeot na pariskom sajmu automobila

Postano: 25. lis 2015, 00:00
Postao/la Phantom
slika

Peugeot je na svom štandu u Parizu izložio brojne modele iz aktuelne ponude, ali i nekoliko noviteta i konceptnih vozila.

Najnoviji u nizu konceptnih vozila francuskog proizvođača je krosover Quartz. Automobil u koji mogu da se udobno smeste 4 osobe, kombinuje elemente sportskog i SUV vozila.

Koncept je baziran na EMP2 platfromi, koju koristi i novi Peugeot 308, dugačak je 4,5 m i širok 2,06 m, a postavljen je na masivne 23 inčne točkove. U izradi su korišćeni kompozitni materijali, kako bi se dodatno smanjila težina automobila.

slika

Kabina je opremljen sa četiri nezavisna sedišta, koja treba da putnicima omoguće komfornu vožnju. Peugeot kaže da je za proizvodnju sedišta po prvi put upotrebio poliester koji je dobijen reciklažom plastičnih flaša.

Posebno se vodilo računa o ergonomiji vozačeve pozicije, a većini komandi može da se pristupi preko dugmića koji se nalaze na upravljaču.

slika

Pogonski sistem sastoji se od 1.6 litarskog benzinca THP 270, koje je razvijen u Peugeot Sport odeljenju, i dva elektromotora od po 116 ks (85 kW).

Snaga benzinskog i jednog od električnih motora prenosi se pomoću šestobrzinskog automatskog menjača na prednje točkove, dok drugi elektromotor pogoni zadnju osovinu.

Ukupna kombinovana snaga hibridnog sistema dostiže 500 ks.

slika

Peugeot je u Parizu prestavio i restilizovanu 508-icu. Osvežena su sva tri modela iz porodice 508: limuzina, karavan i “kros” model RXH.

Stilske promene zahvatile su masku hladnjaka koja je sada podignuta i naglašena proširenim hromiranim okvirom. Preoblikovana je i hauba, kao i farovi i branik, dok je amblem marke Peugeot premešten sa haube na centralni deo prednje maske.

Peugeot 508 dobio je i modernija dnevna LED svetla, a limuzina ima i promenjen zadnji branik i restilizovana stop svetla.

slika

Unapređena je i pogonska paleta, pa će 508-ica biti dostupna sa novim 1.6 THP benzincem. Ovaj motor proizvodi 165 ks i zadovoljava Euro 6 standarde, a predstavlja zamenu za postojeći 1.6 litarski Euro 5 THP agregat sa 156 “konja”.

Novi motor opremljen je Stop&Start sistemom, zahvaljujući kome ima i manju emisiju ugljen-dioksida (129 g/km), a može biti uparen sa šestobrzinskim manuelnim ili automatskom menjačem.

Inače, osnovni benzinski model i dalje je pogonjen 1.6 litarskim VTi 120 Euro 5 motorom koji je povezan sa šestostepenim manuelnim menjačem.

slika

Paleta dizelaša obogaćena je sa dva nova Euro 6 agregata, 2.0 BlueHDi motorom sa 150 ks i 180 ks.

Slabija varijanta u kombinaciji sa šestobrzinskim manuelnim menjačem može da se pohvali niskom CO2 emisijom od 105 g/km, dok je snažniji motor dostupan isključivo sa automatskom šestostepenom transmisijom.

slika

Ponuda najnovije generacije modela Peugeot 308 na auto-salonu u glavnom gradu Francuske obogaćena je snažnijom GT varijantom, koja je dostupna u hečbek i karavan verziji.

Peugeot 308 GT opremljen je farovima i migavcima u LED tehnologiji, dok se na donjem delu zadnjeg branika u okviru difuzora nalaze dve trapezoidne hromirane izduvne cevi.

308 GT prepoznaćete i po tome što je amblem lava, koji se kod standardne 308-ice nalazi na vrhu haube, premešten na sredinu maske hladnjaka, a automobil je postavljen na 18 inčne alu felne.

slika

Ipak, za kupce koji se odluče da nabave ovaj model presudna je motorizacija.

Peugeot 308 GT biće dostupan sa dva motora. Snažniju verziju pogoniće 1.6 litarski četvorocilindrični THP turbo-benzinac sa 204 ks (150 kW) i 285 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu 1.750-4.500 o/min. Snaga se na prednje točkove prenosi pomoću šestobrzinskog manuelnog menjača.

Dizel verzija ispod haube ima 2.0 litarski BlueHDI sa 181 ks (133 kW) i 400 Nm, na koje vozač može da računa već od 2.000 o/min. Ovaj model uparen je sa automatskim menjačem.

slika

Peugeot je posetiocima pariskog sajma automobila prikazao i štedljivi koncept “208 HYbrid Air 2L”, koji je baziran na modelu Peugeot 208 sa 3 vrata.

Ovaj automobil, koji predstavlja dalju razradu “208 HYbrid FE” koncepta iz 2013, pored benzinskog motora za pogon koristi i komprimovani vazduh. Kao osnova poslužio je standardni Peugeot 208 sa trocilindričnim 1.2 litarskim Puretech 82 benzincem, koji je povezan za petobrzinskim manuelnim menjačem.

slika

Njemu je pridodat rezervoar sa komprimovanim vazduhom, zatim još jedan rezervoar niskog pritiska (koji služi kao komora za ekspanziju vazduha) i hidraulični sistem, koji se sastoji od motora i pumpe.

Konačni cilj francuskog proizvođača je da do 2020. ponudi tržištu serijski automobil sa tehnologijom komprimovanog vazduha koji će prosečno trošiti 2l/100 km.

Re: Peugeot na pariskom sajmu automobila

Postano: 25. lis 2015, 00:01
Postao/la kula
RXH :love:

Re: Peugeot na pariskom sajmu automobila

Postano: 25. lis 2015, 00:01
Postao/la zulleee
krosover Quartz ovo samo nasa vozi po Mjesecu :)

Re: Peugeot na pariskom sajmu automobila

Postano: 25. lis 2015, 00:01
Postao/la kula
A vidi stvarno quartz , njega nisam ni primjetio :D
Otisle oci na nesto sasvim drugo :D

Re: Peugeot na pariskom sajmu automobila

Postano: 25. lis 2015, 00:01
Postao/la Avicii
GT :love: