Savjeti za vožnju po magli
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5977
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 708 puta
- pohvaljen: 363 puta
Savjeti za vožnju po magli
Magla je najgora noćna mora svih vozača. Pojava koja nas doslovno oslijepi i, koliko god bili iskusni za upravljačem, jednostavno, kada se spusti na put, sa njom je najteža borba. Kako zima tek predstoji i magle će biti sve češće na putevima, sada je pravo vrijeme da se prisjetimo, ili saznamo nešto novo, kada je riječ o ponašanju u vožnji po magli. Svim vozačima je vožnja po gustoj magli izuzetno neprijatna, a posebno onima koji nemaju iskustva i do sada nikada nisu vozili u ovako otežanim uslovima. Upravo oni predstavljaju rizik kako po sebe tako i po druge učesnike u saobraćaju. Evo prijedloga koji mogu pomoći pri ovoj vremenskoj neprilici:
Vrijeme za izbjegavanje
Magla se najčešće spušta rano ujutru i predveče oko predjela u blizini rijeka i jezera. Zato, ukoliko možete da birate, probajte da izbjegnete vožnju u to doba dana. Pratite vremensku prognozu.
Bez žurbe!
Najveća greška vozača jeste da nakon što naiđu na maglu, požele da iz nje što prije izađu. Nikada ne žurite da biste što prije izašli iz magle, jer se tada dešavaju nezgode. Vožnja kroz maglu mora biti spora, a vi strpljivi, jer što brže vozite, manje su šanse da ćete izbjeći nezgodu. Pratite brzinomer, jer možda se krećete brže nego što bi trebalo.
Rastojanje!
Jedna od osnovnih stvari tokom vožnje po magli jeste držanje većeg rastojanja od vozila ispred. Iako se većina vozača takoreći „zalijepi“ automobilu koji ide ispred da bi išta vidjela, ovo može biti vrlo rizično, jer ni vozač koji je ispred ne vidi. Ovo su situacije kada dolazi do lančanih sudara po magli.
Držite se desno
Mnogi vozači po magli prate središnju liniju na kolovozu što je i te kako opasno, posebno ako je put dvosmjeran. Po magli i ukoliko je desna strana kolovoza obilježena sabraćajnom linijom, najbolji savjet je da se držite upravo te linije, odnosno da vam ona bude vodilja kako biste izbjegli vozila iz suprotnog pravca, ali i svjetla koja mogu da vas zaslijepe.
Na raskrsnici
Kada priđete raskrsnici spustite prozore i osluškujte saobraćaj. Ovo je dobar način da ukoliko je vidljivost toliko loša ipak znate kad je možete proći.
Pazite na led
Kada je vrlo hladno i nastupi magla, računajte na to da ona lako i, što je još opasnije, vrlo brzo može da zaledi kolovoz. Tako u samo jednom trenutku podloga može postati vrlo klizava. Zato bez naglih i ishitrenih reakcija.
Četiri migavca i zaustavljanje
Ukoliko se desi da je magla toliko gusta, ili jednostavno vi zaista ne vidite kuda se krećete, najpametnije je da parkirate vozilo sa strane na putu i naravno uključite sva četiri migavca kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju primjetili.
Takođe, mnogi vozači po gustoj magli i voze sa četiri migavca da bi bili uočljiviji.
Ukljucite grijače stakala
Kako magla može da stvori vlagu, slobodno uključite grijače stakala i korisitite brisače kako biste omogućili što bolju vidljivost.
Svjetla za maglu
Svakako jedna od najvažnijih stvari jesu svjetla za maglu. Ukoliko ih imate na svom vozilu, koristite ih, jer ona su postavljena nisko i usmjerena ka dole i široko što je po magli jedino rješenje za osvjetljavanje puta i sprječavanje zasljepljivanja drugih vozača. Kad su svjetla usmjerena ravno, kao kod običnih farova, a posebno kad su uključena duga svjetla, po magli dolazi do reflektovanja svjetlosti.
Isključite sve što može da vas ometa. Muzika, mobilni telefoni, ili bilo šta što će vas dekoncentrisati morate da isključite. Po magli je najvažnija vaša puna pažnja.
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4665
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 295 puta
Re: Savjeti za vožnju po magli
Takodje bih dodao na ovaj tekst :
Straznje svjetlo za maglu obavezno iskljucite kada primjetite vozilo iza sebe .
Straznje svjetlo je dosta jako tako da zasljepljuje vozaca iza vas i sigurno mu smeta.
Osim toga ga obavezno iskljucite,posebno nocu, kada magle nema sto se cesto zaboravi .
Straznje svjetlo za maglu obavezno iskljucite kada primjetite vozilo iza sebe .
Straznje svjetlo je dosta jako tako da zasljepljuje vozaca iza vas i sigurno mu smeta.
Osim toga ga obavezno iskljucite,posebno nocu, kada magle nema sto se cesto zaboravi .
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Savjeti za vožnju po magli
Odlican clanak,svaka cast,mada ako se zna put i nije toliko tesko,normalno sporije nego inace al bez panike.
I vjerovatno su strucnjaci vodili racuna o svemu sto gore pise ali po meni bolje biti blize sredini puta(ne voziti lijevom trakom ) nego desnoj strani,bolje udarit sa 60 auto nego pjesaka.
I vjerovatno su strucnjaci vodili racuna o svemu sto gore pise ali po meni bolje biti blize sredini puta(ne voziti lijevom trakom ) nego desnoj strani,bolje udarit sa 60 auto nego pjesaka.
Re: Savjeti za vožnju po magli
Ja bih nesto samo dodao, vezano za ovo da se drzi desne strane, slazem se, ali ja recimo se uvjek drzim sredine (linije) i smanjim brzinu naravno jer za ne daj Boze, bolje je imati sudar sa autom pri nekoj "maloj" brzini nego udariti pjesaka koji hoda pored ceste i sl..
Al opet treba se prilagoditi situaciji...
Al opet treba se prilagoditi situaciji...
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Savjeti za vožnju po magli
Dijelimo isto misljenje mada je sve u brzini,ako se prilagodi uslovima sve ce biti dobro.Grga je napisao/la:Ja bih nesto samo dodao, vezano za ovo da se drzi desne strane, slazem se, ali ja recimo se uvjek drzim sredine (linije) i smanjim brzinu naravno jer za ne daj Boze, bolje je imati sudar sa autom pri nekoj "maloj" brzini nego udariti pjesaka koji hoda pored ceste i sl..
Al opet treba se prilagoditi situaciji...