Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Odgovori
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1411
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la dino »

Na osnovu svojih iskustava i dosta pročitane literature o radu motora 2,0HDI 110kS da napišem članak. Moje mišljenje je da u većini auta novije generacije EURO 3,4,...najviše problema pravi sistem recirkulacije zraka (ponovnog sagorijevanja već sagorjelih gasova, da bi se smanjili azotni gasovi na izduvnoj grani-auspuhu). To je malo složeniji sistem i mnogi majstori (auto mehaničari) ga nisu savladali. On se sastoji od sistema upravljanja kompjutera, preko vakuuma, el. ventila i na kraju izvršnih elemenata. Po meni je to najslabiji sistem u sistemu motora i on među prvim pođe pokazivati znake kvara. Tada motor mijenja zvuk, čuje se kuckanje, zveketanje, lupkanje, ko da nije HDI već VW, pa nas odnese na sve i svašta. Normalno da ima i drugih kvarova, ali ja ću objasniti na svoj način kako radi sistem usisa zraka i sagorijevanja, preko vakum el. ventila i leptira.
Za kompletno praćenje rada motora nadležan je kompjuter koji pomoću određenih senzora temp. i pritiska daje naloge el. ventilima da se u određeno vrijeme otvore, djelimično ili potpuno zatvore. Na sljedećoj slici je prikazan kompletan sistem rada jednog motora 110kS.
slika
Legenda:

br.1, 4, 8 i 10 – vakuum el. ventili
br. 5 - vakuum pumpa
br.6 - rezervoar vakuuma
br.7 - EGR ventil
br.9 - izduvna grana iz motora
br.11 - aktuator
br.13 - izduvna grana-kataliz.
br. 17 – MAF
br. 18 – usisna grana na filteru zraka
br. 19 – interkuler (hladnjak zraka)
br. 20 – hladnjak zraka sa turbine
br. 21 – senzor pritiska na interkuleru
br. 22 – leptir toplog zraka
br. 25 – hladnjak recirkul. zraka sa EGR
br. 26 – leptir interkulera
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1411
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la dino »

Nastavak:
Kada upalimo auto, motor je hladan (rashladna tečnost), ispod 65°C, vanjska temp. ispod 15°C, zrak ulazi preko filtera, preko MAF-a (mjeri protok i temp zraka) u turbinu. Sa ulaza turbine jedan dio čistog zraka ide preko leptira toplog zraka br.22, koji je otvoren, na usisnu granu u motor. Leptir interkulera je potpuno zatvoren dok se ne ugrije motor, temp. na 65°C. Kada se ugrije motor, tada se otvara leptir interkulera, a zatvara leptir toplog zraka, i tako ostaje u radu. Drugi proporcionalni dio zraka za recirkulaciju, dolazi iz motora preko EGR-a br.7 takođe na usis. Te dvije količine se miješaju i dovoljne su za sagorijevanje u motoru. Hladnjaci br.20 i br.25 su vodeni (rashl. tečnost motora). Ventil EGR-a otvara kompjuter proporcionalno u zavisnosti od ulaznog zraka koji mjeri MAF. Znači ako je potrebno npr. 450 mg zraka za sagorijevanje u motoru, kada je EGR otvoren 100% tada ide sa filtera zraka 225mg i sa EGR 225mg . Ako je EGR otvoren 50% tada ide sa filtera 300, a sa EGR-a 150. O EGR-u se može pričati druga priča.
Najčešći problem na vakuum el. ventilu je da ne drži vakuum i ne može dovoljno otvoriti izvršni element, zbog oštećenja gumeunutar njega.
Evo slike vakum el. ventila:

slika

i presjek ventila:
slika
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 6106
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 749 puta
 pohvaljen: 388 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la Avicii »

Odlicno objasnjenje i ilustracija :bravos:
Da li se elektro ventili (njihova ispravnost) mogu provjeriti preko dijagnostike ili samo ovako kako si objasnio?
Avatar
anel007
VIP Član
Postovi: 2281
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:07
Lokacija: Vogosca
Vozim: Ostalo
Vozim: Ford Focus MK2
Motor: 1.6 16v
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 121 put
Kontakt:
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la anel007 »

vjerovatno bi moglo se provjeriti ako ne direktno onda putem podataka drugih senzora i pokusati odrediti kako se vakum i sami ventili ponasaju, kao sto se npr na benzincima ispravnost katalizatora moze sa relativno velikom tacnoscu utvrditi s podatcima rada gornje i donje lambda sonde (ako su one u ispravnom stanju)
slika ¦ slika
Avatar
kula
Site Admin
Postovi: 4674
Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
Lokacija: Busovača
Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
Ima zahvala: 70 puta
 pohvaljen: 297 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la kula »

:bravos: Dino majstore
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1411
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la dino »

Dijagnostika pokazuje da li kompjuter daje nalog preko napona elektro ventilu. I ona pokazuje procenat koliko bi trebao biti otvoren el. ventil, a ne može mjeriti stvarni rad ventila. Samo ako je izgorio ili nema odziva prema kompu prijavljuje grešku. Elektro vakum ventile možemo provjeriti na dva načina. Prvi način i malo stručniji je da ga skinemo, priključimo na ispravljač do 12 V sa regulacijom napona, priključimo vakum pumpu na ulaz, a na izlaz priključimo vakuum metar (instrument za mjerenje atmosferskog pritiska). Vakuum pumpa proizvodi vakuum, isisava zrak, a to je obrnut proces od pritiska. Atmosferski pritisak je oko cca1 atm. Kada podižemo napon na el. ventilu na instrumentu pada pritisak proporcionalno naponu i linearno od otprilike 0,8 do 0,1 atmosfere. Drugi način je da skinemo el. ventil, držimo u ruci bez priključenja i ustima povlačimo na cjevčice (isisavamo u cugu bez prekida) da pokušamo otvoriti. Ako pušta ne drži dobro, a ako ne pušta dobar je. Imam u planu jedan DIY uraditi.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la zulleee »

Dino,svaka cast :)
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2535
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 173 puta
 pohvaljen: 323 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la mara- »

Svaka čast Dino. Pošto vidim da se razumiješ u materiju, da li ikakvog štetnog uticaja ima softversko uklanjanje EGR-a? I da li misliš da to isto važi i za noviji motor, konkretno 1.6 HDI. Znam da jedino što se desi je da se motor sporije ugrije, ali da li ima bilo kakvih štetnih uticaja po motor?
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1411
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la dino »

Mogu samo na osnovu teoretskog znanja da komentarišem EGR. Njegova funkcija je da ponovo sagori ohlađene, prvenstveno (N-azotne) gasove, koji ne sagore u gorivu u prvom "cugu" zbog velike toplote. To je prvenstveno zbog ekologije i smanjenja globalnog zagađenja. Prema ovoj gore šemi i prema mojim mjerenjima dijagnostikom EGR je različito otvoren u zavisnosti od opterećenja i dodavanja gasa. Npr. kada je u leru on je gotovo potpuno otvoren, a kada naglo dodajemo gas i povećavamo broj obrtaja on se zatvara. Ima negdje dijagram dok nađem, koliko EGR učestvuje u dodavanju zraka u zavisnosti od vrste vožnje (gradska, autoput,... a takođe i od nadmorske visine). Bez EGR auta sigurno mogu raditi bez problema. Koliko će taj nesagoreni gas uticati na ostali sistem, ja neznam. Čitao sam na "peugeot forums uk." da su blokirali i da nemaju problema poslije toga. Bez EGR-a ne dobivamo ništa posebno, pa se ja ne bi odlučio na njegovo skidanje ("što dobro radi ne diraj"). Za ovo treba tražiti iskustva ljudi koji su to uradili i pratili duži period.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la zulleee »

Slazem se sa dinom,sto dobro radi ne diraj :D.
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2535
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 173 puta
 pohvaljen: 323 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la mara- »

Ma fino je to dok dobro radi, ali fazon je što on ubacuje gomilu čađi u motor, pa eto zato pitam.
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la zulleee »

Dino kako znat kada ti on stvara probleme ?
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1411
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la dino »

EGR učestvuje u sistemu dodavanja zraka za sagorijevanje motoru, pa sve što nije u redu sa njim se indicira na rad motora. Vjerovatno motor u leru ima nestabilan rad, prilikom ubrzavanja kasni, javljaju se nekakvi zvuci lupkanja, kucanja,...jer kao što sam rekao kompjuter upravlja i prati stanja. Kolega "mara" je u pravu da on prlja motor (sa našim gorivom?), ali u pet godina se može očistiti usis. Ako se blankira i kvalitetno dijagnostikom odjavi, sigurno neće biti problema. Samo prilikom odjave treba imati dobrog dijagnostičara i sačuvati fajlove da se mogu vratiti, ako bude problema. Mjesto EGR-a se postavi blinda i to je to.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Kako radi sistem vakum el. ventila i protok zraka u motoru

Post Postao/la zulleee »

Hvala Dino na odgovoru :).
Odgovori

Natrag na “Općenito”