Na osnovu svojih iskustava i dosta pročitane literature o radu motora 2,0HDI 110kS da napišem članak. Moje mišljenje je da u većini auta novije generacije EURO 3,4,...najviše problema pravi sistem recirkulacije zraka (ponovnog sagorijevanja već sagorjelih gasova, da bi se smanjili azotni gasovi na izduvnoj grani-auspuhu). To je malo složeniji sistem i mnogi majstori (auto mehaničari) ga nisu savladali. On se sastoji od sistema upravljanja kompjutera, preko vakuuma, el. ventila i na kraju izvršnih elemenata. Po meni je to najslabiji sistem u sistemu motora i on među prvim pođe pokazivati znake kvara. Tada motor mijenja zvuk, čuje se kuckanje, zveketanje, lupkanje, ko da nije HDI već VW, pa nas odnese na sve i svašta. Normalno da ima i drugih kvarova, ali ja ću objasniti na svoj način kako radi sistem usisa zraka i sagorijevanja, preko vakum el. ventila i leptira.
Za kompletno praćenje rada motora nadležan je kompjuter koji pomoću određenih senzora temp. i pritiska daje naloge el. ventilima da se u određeno vrijeme otvore, djelimično ili potpuno zatvore. Na sljedećoj slici je prikazan kompletan sistem rada jednog motora 110kS.

Legenda:
br.1, 4, 8 i 10 – vakuum el. ventili
br. 5 - vakuum pumpa
br.6 - rezervoar vakuuma
br.7 - EGR ventil
br.9 - izduvna grana iz motora
br.11 - aktuator
br.13 - izduvna grana-kataliz.
br. 17 – MAF
br. 18 – usisna grana na filteru zraka
br. 19 – interkuler (hladnjak zraka)
br. 20 – hladnjak zraka sa turbine
br. 21 – senzor pritiska na interkuleru
br. 22 – leptir toplog zraka
br. 25 – hladnjak recirkul. zraka sa EGR
br. 26 – leptir interkulera