Kočenje motorom=štednja goriva
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
Kočenje motorom=štednja goriva
Potrošnja goriva pri motornom kočenju
Da li znate da je potrošnja goriva kada koristite motornu kočnicu ravna nuli!? Kada je menjač u brzini, a gas pušten, gorivo se ne troši. Ovo se odnosi na sve automobile novije generacije, proizvedene u poslednjih desetak godina, odnosno na sve automobile koji imaju elektronsku kontrolu ubrizgavanja goriva, bez obzira na vrstu goriva.
Prilikom puštanja papučice gasa, računar koji kontroliše ubrizgavanje goriva zatvara dovod goriva u motor. Menjač povezuje motor i točkove na sledeći način: u vožnji rad motora se prenosi na lamelu, a sa nje snaga preko menjača dospeva na točkove. Kada koristimo motorno kočenje, situacija je obrnuta: motor se ne pogoni gorivom, nego se inercija okretanja točkova prenosi na motor preko menjača i lamele. To omogućava da motor radi bez goriva, već pogonjen točkovima koji se kreću po inerciji.
Potrošnja goriva u leru
Za razliku od motornog kočenja, kada je menjač u leru, motor se pogoni gorivom. Tada je potrošnja mala, ali ipak postoji. Ova potrošnja se meri na sat i u proseku iznosi oko 0,8-1,2 litara goriva na sat.
Kada motor radi, on pokreće neke druge uređaje: alternator, kompresor kima uređaja, pumpu za vodu... Svaki od ovih uređaja odnosi deo snage motora i tako povećava potrošnju goriva. Poznato je da klima uređaj povećava potrošnju za nekih 1-1,5 litara na 100 pređenih kilometara. Pošto smo zaključili da
se prilikom motornog kočenja ne troši gorivo, možemo zaključiti da se tada hladimo potpuno besplatno!
Na video snimku je prikazana ova situacija u vožnji. Možemo videti:
potrošnju goriva dok se auto normalno vozi
potrošnju goriva kada menjač ostaje u brzini, ali je otpušten gas
potrošnju goriva kada izbacimo menjač iz brzine
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/Od8Q5GR4W6c[/bbvideo]
Da li znate da je potrošnja goriva kada koristite motornu kočnicu ravna nuli!? Kada je menjač u brzini, a gas pušten, gorivo se ne troši. Ovo se odnosi na sve automobile novije generacije, proizvedene u poslednjih desetak godina, odnosno na sve automobile koji imaju elektronsku kontrolu ubrizgavanja goriva, bez obzira na vrstu goriva.
Prilikom puštanja papučice gasa, računar koji kontroliše ubrizgavanje goriva zatvara dovod goriva u motor. Menjač povezuje motor i točkove na sledeći način: u vožnji rad motora se prenosi na lamelu, a sa nje snaga preko menjača dospeva na točkove. Kada koristimo motorno kočenje, situacija je obrnuta: motor se ne pogoni gorivom, nego se inercija okretanja točkova prenosi na motor preko menjača i lamele. To omogućava da motor radi bez goriva, već pogonjen točkovima koji se kreću po inerciji.
Potrošnja goriva u leru
Za razliku od motornog kočenja, kada je menjač u leru, motor se pogoni gorivom. Tada je potrošnja mala, ali ipak postoji. Ova potrošnja se meri na sat i u proseku iznosi oko 0,8-1,2 litara goriva na sat.
Kada motor radi, on pokreće neke druge uređaje: alternator, kompresor kima uređaja, pumpu za vodu... Svaki od ovih uređaja odnosi deo snage motora i tako povećava potrošnju goriva. Poznato je da klima uređaj povećava potrošnju za nekih 1-1,5 litara na 100 pređenih kilometara. Pošto smo zaključili da
se prilikom motornog kočenja ne troši gorivo, možemo zaključiti da se tada hladimo potpuno besplatno!
Na video snimku je prikazana ova situacija u vožnji. Možemo videti:
potrošnju goriva dok se auto normalno vozi
potrošnju goriva kada menjač ostaje u brzini, ali je otpušten gas
potrošnju goriva kada izbacimo menjač iz brzine
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/Od8Q5GR4W6c[/bbvideo]
Clapton is God!
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
E druze svaka cast za ovu obavijest. A i svakako voziti auto izbaceno iz brzine nije pametno u mnogo cemu...
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4674
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 297 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Da , ali mi nikako jasno nije da se prekida dovod goriva,to bi znacilo da je motor ugasen zar ne?
Nekako mi to nema logike
.
Po meni , racunalo prikazuje nulu jer je potrosnja zanemariva u odnosu na brzinu kojom se vozilo krece.
Nekako mi to nema logike

Po meni , racunalo prikazuje nulu jer je potrosnja zanemariva u odnosu na brzinu kojom se vozilo krece.
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
i kod mene pokazuje nulu na potrosnji kada pustim gas al nekako i ima logike mozda od necega drugo dobija malo snage al koce ga znati
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4674
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 297 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Da mozda ja grijesim ,ali kada kocis motorom i pritisnes kvacilo motor nastavlja da radi ili kada dodas gas on odmah povuce,zbog toga sumnjam u potpuni prekid dovoda goriva 

- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Ja samo znam da mi u zadnje vrijeme i ne trois bas malo,malo voznje po gradu i ode sve sto naspem 

- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Vjerovatno je potrošnja toliko mala da je komp ne bilježi. 

Clapton is God!
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Danas sam pratio malo comp i ovako mi govori...
Pri maloj brzini mislim da do 30kmh ne pise nista,pise samo crtice (-.-) ma sta god radio da li drzao gas ili ne itd.znaci ne mjeri potrosnju.
U voznji kada pustim gas a on u brzini auto ide i pokazuje mi 0.0 na compu znaci potrosnja je 0.0.
I kada vozim u brzini nekoj i pritisnem kvacilo i drzim ga tada mi pise potrosnja ugl ona varira oko 1 l..eto tako :)
Pri maloj brzini mislim da do 30kmh ne pise nista,pise samo crtice (-.-) ma sta god radio da li drzao gas ili ne itd.znaci ne mjeri potrosnju.
U voznji kada pustim gas a on u brzini auto ide i pokazuje mi 0.0 na compu znaci potrosnja je 0.0.
I kada vozim u brzini nekoj i pritisnem kvacilo i drzim ga tada mi pise potrosnja ugl ona varira oko 1 l..eto tako :)
- tigar1982
- VIP Član
- Postovi: 363
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:45
- Lokacija: BiH Živinice
- Vozim: peuget 307 sw
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
ljudi ja kako god da vozimi ovako i onako bord pokazuje 6,7l ali ja znam da nije to ta potrosnja jer uzima i preko 7 l na 100 km kako god da sracunam tako je sto sam se iznenadio na ovoliko kw i cm3 mislio sam da uzima manje po loko voznji
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
A druze da uzima u loko voznji 6.7 i nije cudno mislim da i najnaprednije,najlakse najmanje auto ne trosi manje od 5-6 litara po gradu...Kod mene bude prosjek vecinom 7.3 litre na 100,jer se vozim 50 % vremena po gradu.u zadnje vrijeme me malo zeza mislim da vise trosi al cu da se uvjerim da je do mene ili da sredim auto ako je do njega.
- maher33
- Početnik
- Postovi: 13
- Pridružen/a: 30. stu 2015, 00:30
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: Pug 307
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 0
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
Kada kocis motorom nema nikakvog ubrizgavanja goriva ni potrosnje jer se energija sa tockova prenosi za rad motora. Kada pritisnes kvacilo odvojio si tockove od motora i comp salje instrukcije diznama da ubrizgaju gorivo.... Ja uglavnom vozim u trecoj po gradu (1900-2200 obrtaja), tako da cim pustim gas auto usporava, kada kocnicu pritisnem auto je vec skoro pa stalo. To je moj stil voznje... Mislim da je to optimalan nacin voznje.
Trosi mi po bordu 7, po novcaniku 8.4 uz prosjecnu brzinu 24kmh. Mislim da je povecana potrosnja zbog PAF filtera...
Kada pocnem kociti motorom, potrosnja po bordu pocne da opada i treba proci nekoliko sekundi da je spusti na 0. Ranije sam vozio auto bez PAF filtera i board bi pokazivao 0 cim bi poceo kocenje motorom. Jeli mozda jos neko obracao paznju na ovo, kako je kod vas ?
Ako mi PAF filter odgadja obustavljanje ubrizgavanje goriva, skidam ga ! U paketu sa njim ide i EGR.
Motor 2.0, 79kw.
Trosi mi po bordu 7, po novcaniku 8.4 uz prosjecnu brzinu 24kmh. Mislim da je povecana potrosnja zbog PAF filtera...
Kada pocnem kociti motorom, potrosnja po bordu pocne da opada i treba proci nekoliko sekundi da je spusti na 0. Ranije sam vozio auto bez PAF filtera i board bi pokazivao 0 cim bi poceo kocenje motorom. Jeli mozda jos neko obracao paznju na ovo, kako je kod vas ?
Ako mi PAF filter odgadja obustavljanje ubrizgavanje goriva, skidam ga ! U paketu sa njim ide i EGR.
Motor 2.0, 79kw.
Pug 307, 2.0hdi, 79kw
- sonnyblack
- VIP Član
- Postovi: 440
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: Peugeot 308 PH2 1.6 e-HDI 112KS
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 16 puta
-
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: Kočenje motorom=štednja goriva
@ sonny: zavisi kojim jezikom pišeš. Na engl. je PArticulate Filter, pa se može pisati skraćenica PAF. Na našem bi bio Prljavi Filter ili Filter Prljavih Čestica,...
Ovo za potrošnju u štednom režimu je potpuno tako. Kada sam niz brdo u drugoj brzini, pustim sve papučice i motor štedi pokazujući oko 0,1 do 0 litara potrošnje. Kada pritisnem kvačilo i kočnicu pokazuje --- , što znači da ne može izmjeriti, nedefinisano stanje. Prema ovome najbolje je pustiti da motor sam koči.
Ovo za potrošnju u štednom režimu je potpuno tako. Kada sam niz brdo u drugoj brzini, pustim sve papučice i motor štedi pokazujući oko 0,1 do 0 litara potrošnje. Kada pritisnem kvačilo i kočnicu pokazuje --- , što znači da ne može izmjeriti, nedefinisano stanje. Prema ovome najbolje je pustiti da motor sam koči.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen