Da dopunimo:
Ulja za Peugeot vozila
106 I 1991.-1996.
10W-40 ili 15W-40. Minimun API SG uz jaku preporuku da to bude bar API SJ, što je na sreću sada lako izvodljivo jer su skoro sva 10W-40 API SL a 15W-40 u istom nivou kvaliteta nije teško naći.
106 II 1996.-2004.
5W-40. Za mnogo pređenih km, 10W-40. 5W-40 mogu biti standardna API SL/CF (ili SM/CF) uz MB 229.3 i slično.
107 i 1007 2005. –
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli od 2009. se trebaju držati ovoga čak i posle velikog broja km (do kraja ekspoatacionog perioda).
Modeli čiji motori potiču iz ranijeg perioda (2005.) mogu preći na ACEA C3 5W-40 posle većeg broja km.
205 1983.-1998/9.
15W-40 (API SG pa naviše) ili 10W-40. Može i prvo u letnjem a drugo u zimskom periodu. Neki od dizel motora mogu koristiti i 5W-40 ulja, naročito ako ne „troškare“ ulje, ali su standardna 10W-40 ulja jeftinija i više nego adekvatna. Slično i za novije benzinske motore koji su se proizvodili do pred kraj devedesetih koji mogu koristiti 5W-40 ACEA C3/API SL ili bolje, ali sasvim dobro mogu proći i sa PS uljima.
To takođe važi i za GTI modele (zavisno od stanja motora).
206 CC (2D), Hatchback (2A/C) i 206SW od 1998.-2009. (ista preporuka i za 206 kabriolet)
Standardna 5W-40 ulja. Posle više km može se preći i na 10W-40.
HDI motori (npr. 1.4HDI koji se proizvodio od 2001.-2009.) pre svega 5W-40, čak i sa mnogo km u sebi.
Pre svega ACEA C3 mada nije obavezno. Takođe mogu koristiti i 0W-40 a zavisno od stanja motora (ako je besprekorno) i 5W-30 po PSA B71 2290. Kod HDI motora ulje se može menjati i na dve godine ali max. 20k km ili u pretežno gradskoj vožnji do 15000km. Sada je ovo moguće i u Srbiji jer je „ED“ praktično Euro 5 gorivo (EN 590:2009).
207 i pozni 206 modeli, sedan (+) od 2006. i 2007. pa nadalje
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli pre 2009. mogu posle mnogo (recimo 150k km ili 200k km) preći i na 5W-40, najbolje ACEA C3.
Kod modela od 2009. treba se držati 5W-30 (dok vas motor ne izda u trećoj deceniji XXI veka).
306 1993. – 2002.
5/10/15W-40. Kod benzinaca API SJ ili bolje. Inicijalne preproruke viskoznosti držati što duže, kasnije se sa 5W-40 može preći na 10W-40 a sa 10W-40 na 15W-40. Dizel motori ACEA B3 ili B4 ako imaju turbinu.
ACEA A3 je poželjno za benzince, što je automatski ispunjeno sa API SL i često sa SJ.
307 prvi modeli i break od 2002. pa nadalje
5W-40 standardna ulja, ACEA A3/B4. Noviji modeli, naročito HDI bi mogli imati koristi od ACEA C3.
Za HDI sa DPF je to praktično i obavezno (mada za neke od njih Peugeot dopušta i „standardna“ 5W-40, navodeći Total Quartz 5W-40; ipak to nije idealno rešenje, za HDI bez DPF je verovatno najbolje).
307 CC i SW od 2003. pa nadalje
Motori koji su isti kao i gore, ista i preporuka.
Noviji motori: 5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA 2290.
Noviji motori sa više od 200k km: 5W-40, ACEA C3.
HDI motori pre 2009. čak i sa DPF – 5W-40 sa ACEA C3 pre svih (kao što je Total INEO MC3 5W-40, koji doduše nije lako naći, naravno i slična drugih proizvođača), pa tek onda (ravnopravno) 5W-30 i „obična“ 5W-40 ulja (Total 9000) i slična).
308 SW 2007. –
Motori kao kod prethodnih, ista preporuka. Motori kao kod sledećeg – kao što je dole navedeno.
308 CC 2009. –
5W-30 uz PSA 2290. Moguće je koristiti i 0W-30 ulja (po ACEA A5/B5-08 ili A5/B5-10) naročito za hladnije krajeve i/ili puno gradske vožnje kao i 5W-40 ACEA C3. Nikada nećete pogrešiti uz prvo navedeno (5W-30) jer je to standard za sve motore ovog proizvođača od 2009. pa na dalje, osim gde se dopušta PSA 2296.
309 1985.-1993.
15W-40 ili 10W-40. Skoro remontovani ili motori u besprekornom stanju (naročito dizel) mogu koristiti i 5W-40 ulja.
405 1987.-1996.
Kao kod prethodnog.
406 1996.-2004.
Pre svega 10W-40. Motori u dobrom stanju, naročito iz perioda 2000.-2004. primarno 5W-40, alternativno 0W-40.
407 2004.-2011.
Do 2009. 5W-40 ACEA C3, alternativo 5W-40 ACEA A3/B4 ili 0W-40. Za HDI motore videti gore navedeno (zavisno da li je DPF ili ne).
Noviji motori (naročito dizel, recimo HDi 3.0) obavezno: 5W-30 ACEA C2.
Benzinski motori sa mnogo km (ili sa teškim uslovima rada motora): 5/10W-50.
505 1985. – 1991.
Pre svega 10W-40. Alternativno 5W-40 ili 15W-40/50.
508 (od 2011.) i 5008 2009. –
(Naravno): 5W-30, ACEA C2 i PSA B71 2290.
605 (1989.–2001.) i 806 (1993.–2002.)
10W-40.
Noviji i/ili motori sa manje km: 5W-40.
Motori sa mnogo km: 10W-50 cele godine ili 15/20W-50 u toplijem periodu a 10W-40 zimi.
607 (2000.-2010.) i 807 (2002. na dalje)
Stariji modeli i/ili mnogo km: 10W-40.
Tipično: 5W-40.
HDi motori bez FAP: 5W-40, PSA 2296 kao plus ali ne i obavezno.
HDi motori sa FAP: pre svega 5W-40, ACEA C3, gde je dopušteno „standardna“ 5W-40 ulja, PSA 2296 prepručljivo.
HDi motori sa FAP novije generacije: 5W-30, ACEA C2 (PSA 2290)
HDi motori sa FAP stariji ali u besprekornom stanju kao i noviji sa mnogo km: 5W-30, ACEA C3.
Naravno motori iz 2009. sa samo tri godine u sebi mogu (čak i preporučljivo) zadržati ACEA C2 čak i ako prelaze više od 50k km godišnje, sa preko 150k km pa čak i više od 200k km. Navedeno je samo kao mogućnost.
http://www.servicing.peugeot.com.au/med ... df583b.pdf