EGR Ventil
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4674
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 297 puta
-
EGR Ventil
Sve zasluge za ovaj post idu clanu neretva 1
Učinio mi se zgodan članak za ovu temu:
Sve što morate znati o egr ventilu
Egr ventil relativno je novi dio na automobilima te se može pronaći na vozilima novije proizvodnje. Naziv dolazi od engleskih riječi Exhaust Gas Recirculation, u slobodnom prijevodu 'recirkulacija ispušnih plinova'.
Ova vrsta ventila koristi se u automobilima na benzin i na dizel. On radi tako da dio ispušnih plinova iz motora preusmjerava natrag na cilindre u motoru. On smanjuje emisiju dušikovih oksida, a ovim se postiže to da temperatura prilikom sagorijevanja ne prelazi 1800 stupnjeva Celzijevih koji su optimalni za sagorijevanje, a ako temperatura naraste više, stvaraju se dušikovi oksidi. Dakle, mogli bismo reći da egr ventil igra važnu ekološku ulogu. Da bi ova vrsta ventila dobro radila, motor mora biti dobro ugrijan te on ne radi dobro kada je motor hladan, zbog čega onda u tom stanju dolazi do čestog 'trokiranja' dok se sustav ne ugrije. Kada pravilno radi, emisija štetnih plinova smanjuje se za čak 30 posto. Većina modernih motora danas treba imati ovu vrstu ventila kako bi susrela ekološke standarde koji su iz godine u godinu sve zahtjevniji.
Prvi egr ventili bili su grubi i počeli su se proizvoditi još šezdesetih godina dvadesetog stoljeća. Evoluciju u proizvodnji ovog ventila predstavio je Chrysler 1973. godine koji je uspio nekim dodacima stvoriti optimalnu radnu temperaturu.
U ovoj vrsti ventila dio ispušnih plinova vraća se u cijev čime se smanjuje temperatura izgaranja, a sve rezultira smanjenom količinom štetnih plinova u ispuhu, a kasnije i u atmosferi. Često se zna dogoditi da se ovaj dio previše začađi, a simptomi začađenja su pad snage motora, podrhtavanje u leru te se ispušni plinovi osjete čak i u kabini gdje su vozač i suvozači. Količina ispušnih plinova razlikuje se kod benzinskih i dizelskih motora, kod benzinskih može iznositi 20, a kod dizelskih i 60 posto.Zanimljivo je da se u leru isključuje povrat ispušnih plinova.
Najveći problemi s egr ventilom nastaju kod dizelskih motora, a gotovo pa nikada kod benzinaca. Kod dizela dolazi do začađenja, odnosno nakupine čađe, koja je zapravo nakupina elementarnog ugljika koja je normalan produkt izgaranja, u manjoj ili većoj mjeri. Ono što kod dizelskih motora uzrokuje začađenje su veoma česte vožnje na kratkim relacijama, pohabane vodilice na ventilu, ako je razina ulja u motoru previsoka, ako je turbopunjač neispravan, ako se ulja i filtri ne mijenjaju redovito, ako je neispravan odušak uljnog korita, istrošeni klipovi i karike te ako se koristi polusintetičko ili mineralno ulje umjesto sintetičkog. Zna se dogoditi da je povratni tlak u ovoj vrsti ventila previsok, a to utječe na njegovo otvaranje, pri čemu se membrana može sasvim uništiti, što u konačnici dovodi do potpunog uništenja čitavog ventila. Kada se sumnja da nešto ne valja s njim, na to može ukazati boja kućišta koja postaje plava. Ipak, najbolje je skinuti ga i rastaviti kako bi se točno odredio kvar. U nekim slučajevima moguće ga je očistiti i vratiti natrag, dok ga je u nekim slučajevima nemoguće očistiti, odnosno potrebno ga je zamijeniti novim.
Također, neki od vozača se odlučuju na skidanje ove vrste ventila kako bi automobil dobio na snazi. Međutim, treba znati kako ovo može postati problem kod prolaska na tehničkom pregledu, točnije na eko testu, a stavljanje i skidanje ovog ventila nije nimalo jednostavno. Zapravo se i ne radi o skidanju i stavljanju već o blokiranju i deblokiranju, neki to još nazivaju i začepljavanjem i odčepljavanjem ove vrste ventila. Kako bilo, ako vam je mehaničar ukazao na probleme s ovim dijelom na vozilu, ili ste sami shvatili o čemu se radi, najbolje je prvo probati očistiti ga pa ako to ne ide, onda ga zamijeniti novim. Cijena mu nije niska, ali ako uzmemo koliko tako možemo pomoći okolišu, a samim time i nama samima, zapravo je njegova uloga nemjerljiva.
Za kraj, ali ne manje važno, treba reći i da ova vrsta ventila nije samo ekološki dodatak već služi i za uštedu goriva. Dakle, prednosti su višestruke i za planetu i za vozače.
Učinio mi se zgodan članak za ovu temu:
Sve što morate znati o egr ventilu
Egr ventil relativno je novi dio na automobilima te se može pronaći na vozilima novije proizvodnje. Naziv dolazi od engleskih riječi Exhaust Gas Recirculation, u slobodnom prijevodu 'recirkulacija ispušnih plinova'.
Ova vrsta ventila koristi se u automobilima na benzin i na dizel. On radi tako da dio ispušnih plinova iz motora preusmjerava natrag na cilindre u motoru. On smanjuje emisiju dušikovih oksida, a ovim se postiže to da temperatura prilikom sagorijevanja ne prelazi 1800 stupnjeva Celzijevih koji su optimalni za sagorijevanje, a ako temperatura naraste više, stvaraju se dušikovi oksidi. Dakle, mogli bismo reći da egr ventil igra važnu ekološku ulogu. Da bi ova vrsta ventila dobro radila, motor mora biti dobro ugrijan te on ne radi dobro kada je motor hladan, zbog čega onda u tom stanju dolazi do čestog 'trokiranja' dok se sustav ne ugrije. Kada pravilno radi, emisija štetnih plinova smanjuje se za čak 30 posto. Većina modernih motora danas treba imati ovu vrstu ventila kako bi susrela ekološke standarde koji su iz godine u godinu sve zahtjevniji.
Prvi egr ventili bili su grubi i počeli su se proizvoditi još šezdesetih godina dvadesetog stoljeća. Evoluciju u proizvodnji ovog ventila predstavio je Chrysler 1973. godine koji je uspio nekim dodacima stvoriti optimalnu radnu temperaturu.
U ovoj vrsti ventila dio ispušnih plinova vraća se u cijev čime se smanjuje temperatura izgaranja, a sve rezultira smanjenom količinom štetnih plinova u ispuhu, a kasnije i u atmosferi. Često se zna dogoditi da se ovaj dio previše začađi, a simptomi začađenja su pad snage motora, podrhtavanje u leru te se ispušni plinovi osjete čak i u kabini gdje su vozač i suvozači. Količina ispušnih plinova razlikuje se kod benzinskih i dizelskih motora, kod benzinskih može iznositi 20, a kod dizelskih i 60 posto.Zanimljivo je da se u leru isključuje povrat ispušnih plinova.
Najveći problemi s egr ventilom nastaju kod dizelskih motora, a gotovo pa nikada kod benzinaca. Kod dizela dolazi do začađenja, odnosno nakupine čađe, koja je zapravo nakupina elementarnog ugljika koja je normalan produkt izgaranja, u manjoj ili većoj mjeri. Ono što kod dizelskih motora uzrokuje začađenje su veoma česte vožnje na kratkim relacijama, pohabane vodilice na ventilu, ako je razina ulja u motoru previsoka, ako je turbopunjač neispravan, ako se ulja i filtri ne mijenjaju redovito, ako je neispravan odušak uljnog korita, istrošeni klipovi i karike te ako se koristi polusintetičko ili mineralno ulje umjesto sintetičkog. Zna se dogoditi da je povratni tlak u ovoj vrsti ventila previsok, a to utječe na njegovo otvaranje, pri čemu se membrana može sasvim uništiti, što u konačnici dovodi do potpunog uništenja čitavog ventila. Kada se sumnja da nešto ne valja s njim, na to može ukazati boja kućišta koja postaje plava. Ipak, najbolje je skinuti ga i rastaviti kako bi se točno odredio kvar. U nekim slučajevima moguće ga je očistiti i vratiti natrag, dok ga je u nekim slučajevima nemoguće očistiti, odnosno potrebno ga je zamijeniti novim.
Također, neki od vozača se odlučuju na skidanje ove vrste ventila kako bi automobil dobio na snazi. Međutim, treba znati kako ovo može postati problem kod prolaska na tehničkom pregledu, točnije na eko testu, a stavljanje i skidanje ovog ventila nije nimalo jednostavno. Zapravo se i ne radi o skidanju i stavljanju već o blokiranju i deblokiranju, neki to još nazivaju i začepljavanjem i odčepljavanjem ove vrste ventila. Kako bilo, ako vam je mehaničar ukazao na probleme s ovim dijelom na vozilu, ili ste sami shvatili o čemu se radi, najbolje je prvo probati očistiti ga pa ako to ne ide, onda ga zamijeniti novim. Cijena mu nije niska, ali ako uzmemo koliko tako možemo pomoći okolišu, a samim time i nama samima, zapravo je njegova uloga nemjerljiva.
Za kraj, ali ne manje važno, treba reći i da ova vrsta ventila nije samo ekološki dodatak već služi i za uštedu goriva. Dakle, prednosti su višestruke i za planetu i za vozače.
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: EGR Ventil
Podjeliću na glas još jedno svoje razmišljanje na ovu temu...
Kad se jednog dana suočimo s činjenicom da je naš limeni ljubimac parkiran a uzrok je pokvaren EGR venitl bićemo u dilemi koji od ovih pristupa primjenuti:
1. prepustiti mehaničaru da ugradi novi sklop (najskuplja varijanta)
2. u dosta slučajeva čišćenje EGR ventila će riješiti problem, a na raspolaganju imamo:
a) čišćenje prepustiti mehaničaru
b) sam svoj majstor
3. blokirati rad EGR ventila pri čemu:
a) blokiranje prepustiti mehaničaru
b) sam svoj majstor...naručiti pločicu za blindiranje preko ebaya, pogledati jedan edukativni video s youtubea i ...
Kad zapadnjaci sa svojim visokim standardom razmišljaju njima je dilema dali ići na varijantu 2.a ili 1.
...dok mi otprilike razmišljamo samo u okvirima varijanti 2. i 3. pri čemu oni koji nisu lijeni u oba slučaja preferiraju varijante pod b. ...
Protiv sam varijante 3. jer se sklop EGR-a nemože pojednostavit samo na ekologiju i "otpiliti ga" jer termodinamički procesi u međusobnoj ovisnosti EGR - turbina su mnogo kompleksniji...
Što bi naši ljudi rekli pare nisu problem - para nema i zato odvijač i četku u ruke! violina
Kad se jednog dana suočimo s činjenicom da je naš limeni ljubimac parkiran a uzrok je pokvaren EGR venitl bićemo u dilemi koji od ovih pristupa primjenuti:
1. prepustiti mehaničaru da ugradi novi sklop (najskuplja varijanta)
2. u dosta slučajeva čišćenje EGR ventila će riješiti problem, a na raspolaganju imamo:
a) čišćenje prepustiti mehaničaru
b) sam svoj majstor
3. blokirati rad EGR ventila pri čemu:
a) blokiranje prepustiti mehaničaru
b) sam svoj majstor...naručiti pločicu za blindiranje preko ebaya, pogledati jedan edukativni video s youtubea i ...
Kad zapadnjaci sa svojim visokim standardom razmišljaju njima je dilema dali ići na varijantu 2.a ili 1.
...dok mi otprilike razmišljamo samo u okvirima varijanti 2. i 3. pri čemu oni koji nisu lijeni u oba slučaja preferiraju varijante pod b. ...
Protiv sam varijante 3. jer se sklop EGR-a nemože pojednostavit samo na ekologiju i "otpiliti ga" jer termodinamički procesi u međusobnoj ovisnosti EGR - turbina su mnogo kompleksniji...
Što bi naši ljudi rekli pare nisu problem - para nema i zato odvijač i četku u ruke! violina
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: EGR Ventil
Svačije razmišljanje je poželjno izložiti kritici...Avicii je napisao/la:Tek sad sam stigao sve fino procitati.. svaka cast za tekst
inače, hvala avicci..
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: EGR Ventil
Ja sam svoj egr ventil cistio zajedno sa cijevi i hladnjakom,ali nije bio prljav,sa malo ciscenja kao nov.
Je li neko na 1,6hdi motoru blokirao egr ventil i kakvi su utisci?
Inace se ne treba narucivati blokada,napravi se od limenke.
Tako je bratu mom na A4 1,9tdi 96kw blokirao majstor egr ventil sa komadom lima od limenke.Inace auto nije imalo vucu,a poslije blokade egr-a , auto se preporodilo.
Je li neko na 1,6hdi motoru blokirao egr ventil i kakvi su utisci?
Inace se ne treba narucivati blokada,napravi se od limenke.
Tako je bratu mom na A4 1,9tdi 96kw blokirao majstor egr ventil sa komadom lima od limenke.Inace auto nije imalo vucu,a poslije blokade egr-a , auto se preporodilo.
-
- VIP Član
- Postovi: 1204
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:02
- Lokacija: Zavidovici
- Vozim: Peugeot 307, audi a6 4f 3.0 tdi
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 18 puta
-
Re: EGR Ventil
Kod mene malo kasni gas,ne znam kako da objasnim bolje, auto je chipiran ali egr nije diran. S obzirom da je 90% gradska voznja mislim da je do egr-a. Koci me to za dalje radove na podizanju snage, a nikako da ga ocistim.
Jel moze jos nesto bit uzrok slabijeg odziva na gas. Ni kat jos nisam skinuo, ali planiram full otvoren izduv pa bi ga skinuo
Jel moze jos nesto bit uzrok slabijeg odziva na gas. Ni kat jos nisam skinuo, ali planiram full otvoren izduv pa bi ga skinuo
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: EGR Ventil
Armine@: Izvadi dolazno vakum crijevo sa elektro ventila za EGR i u crijevo stavi odgovarajući vijak (možda 5x20mm) da ne gubiš vakum. Vijak se mora uvrnuti i biti taman da ne ispada da ne gubiš vakum za ostale ventile i za kočnice. U tom slučaju će ti biti zatvoren EGR i vidjet ćeš reakcije na gas. Tako vozaj jedno vrijeme neće škoditi autu.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: EGR Ventil
Zaboravio sam napisati da je kod brata na autu majstor pored blimdiranja egr-a zacepio crijevo vakuma sa sarafom.
- tigar1982
- VIP Član
- Postovi: 363
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:45
- Lokacija: BiH Živinice
- Vozim: peuget 307 sw
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
-
Re: EGR Ventil
jeli ima netko sliku gdje dolazi erg ventil kako izgleda i jeli komplikovano ga skinuti i cime ocistiti na pezo 307 66 kw 2,0 hdi
- Harun
- VIP Član
- Postovi: 400
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 16 puta
-
Re: EGR Ventil
Ima vec tema o ciscenju usisne grane i EGR-a, da bi dosao do njega mora se skinuti nosac motora i nageti se naprijed motor, tako da moras u radnji mehanicarskoj uraditi.
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
- crankshaft
- Aktivan član
- Postovi: 117
- Pridružen/a: 27. sij 2016, 19:55
- Lokacija: Banovici
- Vozim: Peugeot 308 1.6 HDI
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 0
-
Re: EGR Ventil
Svaka cast dobro objasnjeno :)
Meni je prije par dan auto samo stao ugasio se nije htio primati gas,na leru super radi ali cim papucu gasa pretisnem ugasi se. Ostavim da se ohladi upalim i odem majstoru na dijagnostiku i javi EGR ventil. Nije bio zacepljen vec onaj dio sa elektronikom otisao. Kupio sam novi ali ne znam jel koliko kvalitetan Meat & Doria je proizvodjac oko 420 km bio. Zamjenio sam sad super radi,nema gresaka na dijagnostici. Ima li neko iskustva kakvih u vezi ovog,koliko ce potrajati ovaj novi
Meni je prije par dan auto samo stao ugasio se nije htio primati gas,na leru super radi ali cim papucu gasa pretisnem ugasi se. Ostavim da se ohladi upalim i odem majstoru na dijagnostiku i javi EGR ventil. Nije bio zacepljen vec onaj dio sa elektronikom otisao. Kupio sam novi ali ne znam jel koliko kvalitetan Meat & Doria je proizvodjac oko 420 km bio. Zamjenio sam sad super radi,nema gresaka na dijagnostici. Ima li neko iskustva kakvih u vezi ovog,koliko ce potrajati ovaj novi

- crankshaft
- Aktivan član
- Postovi: 117
- Pridružen/a: 27. sij 2016, 19:55
- Lokacija: Banovici
- Vozim: Peugeot 308 1.6 HDI
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 0
-
Re: EGR Ventil
nije se mogao ni iskljuciti kad mi je otisao onaj elektronski dio,trebao sam naci polovan taj dio pa da ga onda iskljuce, nisam se htio zezati sa tim kupio sam novi pa vidjet cemo dokle ce i kako ce biti :)
- anel007
- VIP Član
- Postovi: 2281
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:07
- Lokacija: Vogosca
- Vozim: Ostalo
- Vozim: Ford Focus MK2
- Motor: 1.6 16v
- Ima zahvala: 12 puta
- pohvaljen: 121 put
- Kontakt:
-
Re: EGR Ventil
kao sto crankshaft rece, sa egr-om mos raditi sta ti volja sve dok mu je elektronika uredu, ali kad crkne elektronika nikakvo otvaranje zatvaranje tu ne pomaze, samo zamjena pa sad volj novo volj polovno