Radna temperatura

Игор.Вукајловић
Početnik
Postovi: 40
Pridružen/a: 06. vel 2016, 09:31
Lokacija: Doboj
Vozim: Peugeot 206
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Radna temperatura

Post Postao/la Игор.Вукајловић »

E ovako..Posto vidim da mnogi smatraju da je normalno kod Peugeota da temperatura motora u zavisnosti od voznje, seta gore dole..od 70℃ - 90℃, a imam slican problem, tj.kod mene stalno je oko 70℃ odlucio sam da promijenim termostat i vidim ko je u pravu :D Ja iskreno, ne vjerujem u to da je normalno da temperatura seta, tj.poraste, pa padne i tako sve u krug... jer ako je npr.radna temperatura 90℃ onda stalno mora biti takva. Termostat je prejednostavan dio i on nema mogucnost da spusta temperaturu na otvorenom putu na 70℃ a u gradskim uslovima drzi na 90℃. Po meni, takvo ponasanje znaci samo, ne ispravan termostat. Vidio sam i na benzincu i dizelu Peugeotu i ovdje na forumu pisete da je situacija na vasim vozilima ista i smatrate da je normalno to. Moje licno misljenje je, da nije normalno. Sta ga ima stalno hladiti i grijati motor sa temperaturnom razlikom od 20℃ (70℃-90℃). Hladan motor se brze haba i ujedno trosi vise goriva. Ako postigne jednom radnu temperaturu, nema vise da se hladi na 70℃ pa opet ugrije na 90℃, pa ohladi...
Ja sam prvo potrazio termostat u ovlastenom Peugeot servisu, gdje su mi rekli kako samo sa kucistem se to mijenja i kosta preko 100KM. Ja 100% uvjeren da samo termostat se moze zamijeniti, bez kucista i senzora, kazem radniku. On onako kao zacudjen "meni pokazuje u racunaru samo sa kucistem da se mijenja". I odluci da nazove radnju od koje nabavljaju rezervne dijelove koje oni nemaju u ovlascenom servisu...cijena preko 60KM samo termostat bez kucista. Meni i dalje nekako puno za termostat. Obratim se radnji Euromotorio u Sarajevu, cijena 20KM plus pola dostave 6KM. Narucim od njih, stigne za manje od 24h. Postavit cu fotografije danas, dok ih na racunar prebacim i oznacim na njima sve sta treba. Uglavnom, temperatura 90℃ u mjestu na leru. Pri kracoj voznji temperatura ne pada, stoji na 90℃. Jutros, doduse jest hladno, nije se stigao bas ugrijati najbolje, vise od pola puta otvorene voznje u 4.brzini temperatura izmedju 85℃-90℃. Kako se ugrijao i postigao tu temperaturu, nema vise da pada, bez obzira na voznju po otvorenom putu. Toliko, "kratko"od mene :D jos cu u narednih par dana vozati i pratiti ponasanje temperature. Malo cu prvo po gradu se provozati, pa zatim izaci na magistralni put i vozati i vidjeti da li pada temperatura. Mnogi ce reci da nisam u pravu mozda, ali ja ne vjerujem u to "normalno" ponasanje, da temperatura ide od 70℃ do 90℃. Ako se tako ponasa, onda je ne ispravan termostat. Sinoc dok sam ozracivao sistem, drzao na maksimalnoj temperaturi grijanje kabine 28℃ i ventilacija na maksimalnoj brzini, radna temperatura na 80℃. Stim da predhodno je motor hladan bio. Cim sam ugasio grijanje i smanjio na nekih 21℃-22℃ radna temperatura se popela na 90℃ i tako i stajala. Nakon toga na kracu voznju otisao, temperatura bez promjene stajala na 90℃.
Avatar
anel007
VIP Član
Postovi: 2281
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:07
Lokacija: Vogosca
Vozim: Ostalo
Vozim: Ford Focus MK2
Motor: 1.6 16v
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 121 put
Kontakt:
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la anel007 »

u leru ce ti uvijek i stajati oko 90 stepeni, setat ce ~5 stepeni gore dole u zavisnosti od paljenja ventilatora na hladnjaku da rashladi tekucinu

"setanje" gore dole je normalno u zavisnosti od nacina voznje, na mom motoru termostat se otvara na ~75 stepeni i kad jednom dostigne tu temperaturu ne pada ispod, a u zavisnosti od temperature vani i uslova voznje raste do 90-95 stepeni kad se pali ventilator na hladnjaku jer sama cirkulacija vode kroz otvoren sistem nije dovoljna da se motor rashladi
slika ¦ slika
Avatar
bojan2906
Iskusan član
Postovi: 406
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:32
Lokacija: I. Sarajevo
Vozim: Peugeot 307sw 1,6 HDI
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 7 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la bojan2906 »

Kod mene je recimo radna temperatura oko 80 stepeni, rijetko kad se popne na 90 i to samo ako je gužva pa idem mic po mic ili ako ima malo više uzbrdo a nikad nije prešla 90. Isto tako, sa 80 stepeni padne na nekih 70 ako je otvoren put i nizbrdo, pa idem bez gasa. Sad koliko je to normalno, nisam više siguran.
Игор.Вукајловић
Početnik
Postovi: 40
Pridružen/a: 06. vel 2016, 09:31
Lokacija: Doboj
Vozim: Peugeot 206
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Игор.Вукајловић »

Ja iskreno ne vjerujem da je to šetanje normalno. Jer na termostatu piše tj.ugravirano je temperatura 89 stepeni. Dakle, temperatura otvaranja termostata je 89 stepeni, a 75 stepeni ne moze biti. Uloga termostata je da održava radnu temperaturu, a ne da dopusta da ona može ići gore-dole. Ni na jednom drugom autu nisam vidio ovakvo ponašanje temperature, sem Peugeota. Na mome Focusu dizelu, uvijek stoji temperatura na sredini i ne mrda ni gore ni dole, bez obzira da li bio na autoputu, vozio ga u gradu, uz brdo..nema nikakvog odstupanja. Ljeti na temperaturama od 40 stepeni, upaljena klima, ventilator stalno vrti se, al temperatura ne mrda. Uloga termostata je da održava konstantnu temperaturu motora, tj.radnu temperaturu, a kada on to može uraditi na većim temperaturama, onda ventilator odrađuje taj posao, a samom ventilatoru "naredbu" daje senzor temperature. Škodu Octaviu isto kada vozim, 1,4mpi motor, temperatura dodje do 90 stepeni i ne mrda, kako god ona bila vožena.
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 6106
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 749 puta
 pohvaljen: 388 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Avicii »

Druze, o ulozi termostata se vec pisalo ovdje, sve je objasnjeno. Ja ne znam da igdje pise da je uloga termostata da odrzava temp od 70-90 stepeni, tj. da spusta i podize kazaljku.
Znaci, to sto je ugravirano 89 na tvom termostatu znaci da ce se tek pri toj temperaturi on otvoriti i rashladna tecnost tek tada moze 'obici' citav krug u sistemu.. Znaci tek u tom trenutku ti je auto dostiglo radnu temperaturu.
Evo recimo kod mene je radna temp oko 78-80 stepeni. Kad krenem na more ljeti, 4 u autu, strana je sve do granice normalno da ce se temp podizati. Dodjem na granicu, ispred mene 15 auta.. Kreni, stani pola sata.. Tada se temp dize i malo preko 90 se pocne paliti ventilator, koji 'pali' termo prekidac. Kada prodjem granicu i okrenem nizbrdo prema HN, rashladna tecnost se hladi preko ventilatora, ides sa manjim gasom, bez opterecenja i brze se i hladi rashladna tecnost.. i kazaljka se vraca na radnu temperaturu, a ne ispod nje.. I to je to. Ne vidim da ima tu ista nejasno. Znaci, nije ista radna temp na svim autima, tj.na svim termostatima.

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Игор.Вукајловић
Početnik
Postovi: 40
Pridružen/a: 06. vel 2016, 09:31
Lokacija: Doboj
Vozim: Peugeot 206
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Игор.Вукајловић »

Da opišem postupak zamjene termostata, možda nekome zatreba:

Prvo treba sačekati da se motor ohladi tj.rashladna tečnost. Na fotografiji se vidi kompletno kućište termostata, a označeni su termostat i senzor temperature ili ECT.

slika

Zatim ispustiti rashladnu tečnost, na najnižem crijevu (zaokruženo crvenim krugom). Treba voditi računa da je posuda čista ukoliko se ista rashladna tečnost vraća ponovo u sistem.
Ja sam skinuo i ovo gornje crijevo (označeno žutom linijom) u potpunosti, radi lakšeg pristupa termostatu.

slika

Postoji više izvedbi termostata (odvojen termostat kao kod mene, termostat sa senzorom i u sklopu kućišta). U mom slučaju, termostat je pričvršćen sa dva šarafa 10. Prije vađenja termostata, unutar motora se nalazi rashladna tečnost koja je ostala nakon ispuštanja iz crijeva i ona je toplija u odnosu na rashladnu tečnost koja je predhodno ispuštena. Pa treba paziti na to, a i dobro bi bilo zaštititi najlon kesama dio ispod termostata da ne pokvasi kontakte ukoliko ima konektora (džekova). Kod mene ima jedan, pa sam njega zaštitio. Prije ubacivanja novog termostata, potrebno je očistiti dio na koji naliježe termostat, da ne bi došlo do curenja kasnije.

slika

Ovo su stari i novi termostat. Na vrhu oba ima ugravirana temperatura od 89 stepeni, to je ujedno i temperatura otvaranja termostata.

slika

Nakon što je ubačen novi termostat, vraćena sva crijeva nazad, provjereno da li je sve na svome mjestu..u posudu za rashladnu tečnost, nasuti rashladne tečnosti do vrha, preko max. Zatim startovati motor i pustiti da se ugrije. Kada temperatura dođe do 90 stepeni, primijeti se po kazaljci da se malo brže diže temperatura. Kazaljka će preći 90 stepeni i odmah će temperatura pasti ispod 90 stepeni. Razlog ovome je, termostat se otvara na 89 stepeni, a nakon otvaranja ulazi rashladna tečnost unutar motora (koja je hladna) tako da se vidi ta brza promjena temperature. Boca od rashladne tečnosti će biti potpuno prazna i treba je dopuniti do max. Meni je stalo malo preko 4l rashladne tečnosti, sve ukupno. Sistem je potrebno ozračiti, držati grijanje na max (max temperatura i max brzina ventilacije) nekih 15tak min. potrebno je malo i provozati auto. Evo kako je kod mene dok je temperatura i ventilacija na max (temperatura rashladne tečnosti pada, što je temperatura kabine veća).

slika

Motor je bio hladan, tako da je temperatura bila u porastu. Ovo je temperatura ispod koje nije padala pri uključenom grijanju na max. Čim sam smanjio grijanje nakon 15-20 min na nekih 21-22 stepena, temperatura je odmah porasla na 90 stepeni.

slika

A ovo je temperatura nakon kraće vožnje i u toku vožnje je stajala stalno ovako. Variranje temperature je bilo isključivo na liniji od 90 stepeni. Krene kao preko 90, možda na 91 dođe (uz brdo) i zatim se vrati ovako kao na fotografiji na nekih 89-90stepeni.

slika

Sada mi slijedi malo ga provozati po gradu i po magistralnom putu i vidjet ću da li je temperatura konstanto ista ili dolazi do promjene. Prije zamjene termostata temperatura mi je stalno bila na 70 i rijetko kad je dolazila max do 80 stepeni.
Zadnja izmjena: Игор.Вукајловић, dana/u 10. ožu 2016, 14:46, ukupno mijenjano 1 put.
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2533
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 172 puta
 pohvaljen: 323 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la mara- »

Ma da, i ja se slažem sa tobom, i pisao sam ti da to nije normalno. Jednom kada postigne, ne smije padati, smije ići ka gore, jer se ugrije, i onda temperaturu obara termostat. A naravno, zavisi od auta do auta, koja je radna. Kod mene na 80 otvara, pa mi je blizu 80 radna.
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 6106
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 749 puta
 pohvaljen: 388 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Avicii »

Игор.Вукајловић je napisao/la:A ovo je temperatura nakon kraće vožnje i u toku vožnje je stajala stalno ovako. Variranje temperature je bilo isključivo na liniji od 90 stepeni. Krene kao preko 90, možda na 91 dođe (uz brdo) i zatim se vrati ovako kao na fotografiji na nekih 89-90stepeni.
To znaci da ti je sad sve u redu. Tebi pise na termostatu 89, znaci toliko ce ti sad drzati radnu temp, a cim predje preko 90 koji stepen (zavisno od voznje, uspona, itd.. ) ventilator ce ga rashladiti. Bice ti stalno u tom intervalu. Ocignedno ti stari termostat nije bio u redu ako ti je bila radna temp oko 70 stepeni, a na njemu isto pise da otvara na 89. Razlog toga je sto je vjerovatno ostao u nekom 'otvorenom' polozaju, rashladna tecnost je odmah kruzila cijelim sistemom i nije imala kad dostici vecu temp jer je cirkulisala i odmah se hladila.

Recimo kod mene je radna temp na oko ~80 stepeni, variranje kazaljke ide od ~80 do 90 i koji stepen, kada se pali ventilator. Sve ovo sto pisem se podrazumjeva naravno kad je radna temp vec postignuta.

Inace, odlican DIY, super objasnjeno :respect:
Игор.Вукајловић
Početnik
Postovi: 40
Pridružen/a: 06. vel 2016, 09:31
Lokacija: Doboj
Vozim: Peugeot 206
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Игор.Вукајловић »

Poslije danasnjeg vozanja... Kada temperatura dodje do 90℃, tu i stoji. Voznja kroz grad i 1.5km od prilike otvorene voznje 70-80km/h do kuce temperatura se ne mijenja. Varira mozda 2-3℃ max ali to je sve okolo 90℃ od prilike 89-92℃ u zavisnosti od uslova voznja. Vidjet cu jos da probam na otvorenom putu kako ce se ponasati, na 50-100km putovanju otvorene voznje. Za sada je onako kako sam i ocekivao da bude, nadam se da ce i ostati :D
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2533
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 172 puta
 pohvaljen: 323 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la mara- »

Ma hoće, to ti je to, riješio si problem sa radnom temperaturom.
Avatar
Harun
VIP Član
Postovi: 400
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 16 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Harun »

Sad i ja razmisljam na 206-ici 2.0 hdi 66kw temperatura uvijek oko 70 stepeni, nesto mi je od pocetka sumnjiva.
Ako neko ima ovaj motor i na 307 i na 206 su isti, neka napise koja je radna kod njega.

Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
Игор.Вукајловић
Početnik
Postovi: 40
Pridružen/a: 06. vel 2016, 09:31
Lokacija: Doboj
Vozim: Peugeot 206
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Игор.Вукајловић »

Dok sam ovih dana po forumima malo citao o radnoj temperaturi na Peugeot-ima, naisao sam na jedan post, gdje je neko napisao da mu je nastao problem sa radnom temperaturom nakom zamjene rashladne tecnosti. Tacnije, temperatura mu je postala niska. A isto se to i meni desilo. Zamijenio sam nekad u oktobru ili novembru rashladnu tecnost i od tada mi je radna temperatura sve niza bila, dok mi poslije ovih hladnih dana i minusa nije ostala na 70℃. E sad, da li je to slucajnost ili stvarno ima nekakve veze zamjena rashladne tecnosti sa nastajanjem problema oko radne temperature :neznam:
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2533
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 172 puta
 pohvaljen: 323 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la mara- »

Pogledaj na servicebox-u Harune koji ti je kataloški tog termostata pa ću ti provjeriti u TecDoc na koliko otvara.
Sasa D
VIP Član
Postovi: 866
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 32 puta
 pohvaljen: 140 puta
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Sasa D »

Na koliko se pali prva,a na koliko druga brzina ventilatora 307 sw 2.0hdi 66kw? U brdu i na autoputu pod klimom dize temperaturu blizu 100.
Avatar
Lipa
Aktivan član
Postovi: 78
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:53
Lokacija: Srebrenik
Vozim: 307
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Radna temperatura

Post Postao/la Lipa »

Harun je napisao/la:Sad i ja razmisljam na 206-ici 2.0 hdi 66kw temperatura uvijek oko 70 stepeni, nesto mi je od pocetka sumnjiva.
Ako neko ima ovaj motor i na 307 i na 206 su isti, neka napise koja je radna kod njega.

Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
I kod mene je tako druze..307 2.0hdi 66kw varira od 70 do 80 max
Odgovori

Natrag na “Kvarovi”