Akumulator?
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: Akumulator?
Sa stanovišta potrošnje što jači akumulator to bolje. Ali osim mogućeg problema s prostorom, cijenom ... postoji i problem punjenja. Snaga alternatora x 10 i imate kapacitet akumulatora. Ako stavite neznatno jači može proći ali npr. 30-40% i nikad se neće napuniti. Moj savjet je kupite akumulator orginalnog kapaciteta ili u nedostatku istog neznatno jači a kad ode kupite novi. Priča o tome da za zimu treba jači od propisanog je neznanje tehničkih principa po kojima funkcionira akumulator.
- mara-
- Site Admin
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
- Lokacija: Istočno Sarajevo
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
- Ima zahvala: 171 put
- pohvaljen: 319 puta
-
Re: Akumulator?
Hajde nam pojasni. Sve neka priča bez činjenica. Naravno da će se napuniti, što nebi? Trebaće mu više vremena, ali će se napuniti. Po tebi snažniji akumulator neće pomoći zimi u odnosu na slabiji?
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: Akumulator?
Kada ste me potakli da koju kažem sa argumentima.
@Neretva: ne razumijem "snaga alternatora x10"? Ako je struja alternatora 150A x 10=?, odnosno 12V x ? = 640A (60Ah), ili 14,4V x 150A= 2,1kW (max -instalirana snaga alternatora)
Kapacitet akumulatora (Ah) je kao kanta sa vodom određene zapremine. Prema ovome je što veću kantu imaš, više je i vode. Međutim što nosati preveliku kantu kada ti ne treba tolika voda.
Struja potezanja (A) je struja na koju je dimenzionisan akumulator, odnosno njegova struja koju on može podnijeti u jednom kraćem periodu. To je struja koju akumulator daje alnaseru. Alnaser je istosmjerni motor, čija je uloga da pokrene motor auta (klipove, radilicu, bregastu,...) i time upali smješu goriva metodom kompresije u cilindrima. Alnaser mora ostvariti što veću brzinu ( ko kada kanapom palimo motokultivatore) u što kraćem roku, da stvori uslove upale smješe u gornjoj tački cilindra. Ako je mala struja akumulatora, mala je brzina vrtnje alnasera i on lijeno zavrti a ne upali.
To je kao ova gore kanta, koju jedan gutljaj ne može isprazniti.
Kako slabi akumulator, tako mu pada kapacitet, a time i nazivna struja koju on može dati alnaseru. Zimski uslovi i temperatura imaju veliki uticaj na sastojke akumulatora, a sama hladnoća crpi kapacitet akumulatora.
Zaključak: treba imati optimalne karakteristike koje je neko već testirao i probao.
Još jedna: zašto nositi cipele broj 45 kada je noga broj 42.
P.S. izvinite, nije bilo zlonamjerno, mala deformacija, nekoliko godina sam bio profesor.
@Neretva: ne razumijem "snaga alternatora x10"? Ako je struja alternatora 150A x 10=?, odnosno 12V x ? = 640A (60Ah), ili 14,4V x 150A= 2,1kW (max -instalirana snaga alternatora)
Kapacitet akumulatora (Ah) je kao kanta sa vodom određene zapremine. Prema ovome je što veću kantu imaš, više je i vode. Međutim što nosati preveliku kantu kada ti ne treba tolika voda.
Struja potezanja (A) je struja na koju je dimenzionisan akumulator, odnosno njegova struja koju on može podnijeti u jednom kraćem periodu. To je struja koju akumulator daje alnaseru. Alnaser je istosmjerni motor, čija je uloga da pokrene motor auta (klipove, radilicu, bregastu,...) i time upali smješu goriva metodom kompresije u cilindrima. Alnaser mora ostvariti što veću brzinu ( ko kada kanapom palimo motokultivatore) u što kraćem roku, da stvori uslove upale smješe u gornjoj tački cilindra. Ako je mala struja akumulatora, mala je brzina vrtnje alnasera i on lijeno zavrti a ne upali.
To je kao ova gore kanta, koju jedan gutljaj ne može isprazniti.
Kako slabi akumulator, tako mu pada kapacitet, a time i nazivna struja koju on može dati alnaseru. Zimski uslovi i temperatura imaju veliki uticaj na sastojke akumulatora, a sama hladnoća crpi kapacitet akumulatora.
Zaključak: treba imati optimalne karakteristike koje je neko već testirao i probao.
Još jedna: zašto nositi cipele broj 45 kada je noga broj 42.
P.S. izvinite, nije bilo zlonamjerno, mala deformacija, nekoliko godina sam bio profesor.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: Akumulator?
Nakraće rečeno, kapacitet akumulatora se ne smije promatrati kao kapacitet nekog rezervoara za vodu! Prilikom punjenja akumulatora odvijaju se komplicirani fizikalni i kemijski procesi koji imaju svoje zakonitosti. Laički, najlakše je ispražnjenost akumulatora definirati sa tri pojma: blago ispražnjen akumulator, totalno ispražnjen i duboko ispražnjen. Blago ispražnjen akumulator (stanje u vožnji) puni / dopunjava se alternatorom od auta i struja punjenja je načelno 1/10 kapaciteta akumulatora. Prejaka ili preslaba struja punjenja narušava kapacitet akumulatora a na duži rok to znači smanjuje mu rok trajanja.
Dalje, alternator ima namjenu opskrbe svih trošila u vozilu (svjetla, radio, grijanje ...) neophodnom strujom i punjenjem akumulatora. Prioritet imaju trošila, akumulator je na zadnjem mjestu.
S godinama svaki akomulator gubi svoj nazivni kapacitet tako da pri kraju životnog vijeka vaš akumulator kojeg ste kupili nazivnog kapaciteta 60 Ah možda više nema niti 30 Ah (do kraja napunjen!) a vaš ljubimac ipak pali. E sad ja pitam zašto umjesto novog akumulatora od 60 Ah kupovati onaj od 70-80 kad i sa 30 može upaliti?
Na kraju za sve koji mogu i žele shvatiti moj savjet je ... Kupujte akumulatore točno onog kapaciteta kojeg je predvidio proizvođač!
Dalje, alternator ima namjenu opskrbe svih trošila u vozilu (svjetla, radio, grijanje ...) neophodnom strujom i punjenjem akumulatora. Prioritet imaju trošila, akumulator je na zadnjem mjestu.
S godinama svaki akomulator gubi svoj nazivni kapacitet tako da pri kraju životnog vijeka vaš akumulator kojeg ste kupili nazivnog kapaciteta 60 Ah možda više nema niti 30 Ah (do kraja napunjen!) a vaš ljubimac ipak pali. E sad ja pitam zašto umjesto novog akumulatora od 60 Ah kupovati onaj od 70-80 kad i sa 30 može upaliti?
Na kraju za sve koji mogu i žele shvatiti moj savjet je ... Kupujte akumulatore točno onog kapaciteta kojeg je predvidio proizvođač!
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: Akumulator?
Tako je. Slažem se sa tobom u potpunosti ovim gore postom.
U onom prošlom, si malo bio nejasan, pa sam morao nešto ukratko kazati. Oko struja punjenja i napunjenosti akumulatora je druga priča i to je nauka koja se ne može u par rečenica reći.

U onom prošlom, si malo bio nejasan, pa sam morao nešto ukratko kazati. Oko struja punjenja i napunjenosti akumulatora je druga priča i to je nauka koja se ne može u par rečenica reći.

______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: Akumulator?
Slažem se Dino da sam u prvom postu neke stvari "smrsio" jer sam kucao na mobilni i još htio biti što kraći. O akumulatorima se može pričati danima ... koliko god se oni činili prosti. Čak i stručni krugovi se ne mogu usaglasiti oko mnogih stvari. Recimo, mi u Europi poznamo pojam nazivnog kapaciteta i startne struje a amerikance to ne zanima ... pogotovu ne kapacitet. Njih zanima struja hladnog starta i rezervirani kapacitet, što je moram priznati i meni logičnije pogotovu sa stanovišta korisnika auta.
Nazivni kapacitet može puno toga značiti a i ne mora. Možeš izmjeriti startnu struju i da je ona velika ali samo onaj ko dobro razumije ove pojmove iz toga može izvući ispravan zaključak. U istom trenutku kapacitet može biti loš a struja dobra što je na prvi pogled međusobno isključivo ...
Ameri ko ameri su puno praktičniji i njima trebaju dvije veličine ... jedna koja im govori kako će njihov ljubimac startati na hladno a druga koliko u akumulatoru imaju rezerve za ostale potrošače ...
I još jedna za zapamtit ... "Akumulatori stare ljeti a umiru zimi" ... objašnjenje bi bilo dugo a i nije neophodno.
Nazivni kapacitet može puno toga značiti a i ne mora. Možeš izmjeriti startnu struju i da je ona velika ali samo onaj ko dobro razumije ove pojmove iz toga može izvući ispravan zaključak. U istom trenutku kapacitet može biti loš a struja dobra što je na prvi pogled međusobno isključivo ...
Ameri ko ameri su puno praktičniji i njima trebaju dvije veličine ... jedna koja im govori kako će njihov ljubimac startati na hladno a druga koliko u akumulatoru imaju rezerve za ostale potrošače ...
I još jedna za zapamtit ... "Akumulatori stare ljeti a umiru zimi" ... objašnjenje bi bilo dugo a i nije neophodno.
- GazdaPaja
- Iskusan član
- Postovi: 435
- Pridružen/a: 17. tra 2016, 01:26
- Lokacija: Banja luka
- Vozim: peugeot 307
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 3 puta
-
Re: Akumulator?
Evo da ne pravim novu temu mislim da mogu u ovoj napisati svoj problem. Danas isao na balansiranje guma i kad su skinuli lijevi tocak kad ono cudo . Predpostavljam da je kiselina iz akomulatora. E sad me interesije otkud kako da curi? Akomulator nov stavio prije 3 mj 72 ah. Jel moguce da je to ostalo od starog akomulatora? 
Послато са HTC Desire 816 уз помоћ Тапатока

Послато са HTC Desire 816 уз помоћ Тапатока
- GazdaPaja
- Iskusan član
- Postovi: 435
- Pridružen/a: 17. tra 2016, 01:26
- Lokacija: Banja luka
- Vozim: peugeot 307
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 3 puta
-
Re: Akumulator?
Ja uzeo onaj black horse. Kako da provjerim? Da ocistim,pa da provjerim nakon nekog vremena?
Послато са HTC Desire 816 уз помоћ Тапатока
Послато са HTC Desire 816 уз помоћ Тапатока
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: Akumulator?
Skini akumulator i vidi ima li po njemu ovog bjelila,jer da pusta bilo bi bijelo po njemu,a provjeri i odozdo akumulator da nije slucajno probijen.
Operi taj dio sto je bijel.
Operi taj dio sto je bijel.
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 6096
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 744 puta
- pohvaljen: 386 puta
-
Re: Akumulator?
Skini akumulator i vidjeces ondam je li iz njega.. Mozda ti je nekad prije od starog. Operi sve dobro vodom obavezno.
Sent from my LG G2 using Tapatalk
Sent from my LG G2 using Tapatalk