Za ovu provjeru je potrebno imati:
1. ispravljač istosmjerne struje sa finom regulacijom od (0 - 12)V
2. mjerni instrument za provjeru
3. vakuum metar sa komadom gumenog crijeva
4. konektor (džek) za ventile
Malo sam improvizovao u žurbi priključak na vakuum metar, ali ovako to izgleda (zahvaljujući El comadantu)

Prvo provjerimo koliki je vakuum na vakuum pumpi auta. Otpojimo jedan izlaz (da ne bude prema turbini) na vakuum pumpi-razdjelniku, koji se nalazi ispod crijeva zraka u usisnu granu. Upalimo auto i to pokazuje otprilike ovoliko u kpa ili oko 760 Hg stuba.

Kada smo provjerili ref. vakum ovako to poredamo po autu:

Pošto nemamo svoju vakum pumpu koristimo od auta. Ventile koje možemo skinuti (ili su već skinuti) možemo ispitati ovako što ga priključimo na ispravljač, ulaz vakuuma sa auta iz razdjelnika i izlaz na vakuum metar.

ili

Auto radi (proizvodi vakuum) a na ispravljaču regulišemo napon od (0-12)V. Ako je ventil ispravan on će pratiti napon i doći će do jedne vrijednosti približno oko 95% ulazne vrijednosti




Takođe ako ga vraćamo kazaljka treba linearno da ide dole sa smanjenjem napona.
Ako želimo da ne skidamo ventile, a možemo im prići odozdo ili odozgo, trebamo sljedeće:
1. vratimo cijevi vakuuma na razvodnik vakuum pumpe (onu koju smo prije otpojili)
2. odpojimo konektor el. ventila kojeg mjerimo i spojimo na njegovo mjesto konektor sa ispravljača.
3. otpojimo cijev vakuuma sa el. ventila i na to mjesto spojimo vakuum metar
4. upalimo auto i mjerimo na gore opisani način regulacijom napona, da li je ispravan ventil.
evo jedan neispravan ventil kako se ponaša na 12V, jedva otvori 20kpa

evo i video regulacije