
Kako funkcioniše turbokompresor?
1. Usisavanje svježeg vazduha
2. Izlaz vazduha iz turbokompresora pod pritiskom
3. Interkuler – hladnjak komprimovanog vazduha
4. Usisni ventil – ulaz vazduha u cilindar motora pod pritiskom
5. Izduvni ventil- izlaz izduvnog gasa iz cilindra motora
6. Ulaz izduvnog gasa u kućište turbine – pokretač turbokompresora
7. Izlaz izduvnog gasa
Turbokompresor ili u narodu poznatiji kao ''turbina'' je pričvršćen na izduvnu granu motora. Po startovanju motora izduvni gasovi koji se oslobadjaju kao nus produkt rada motora se ustvari koriste za pokretanje turbokompresora. Turbinske lopatice turbokompresora koje se nalaze u turbinskom kućištu a koje pogone izduvni gasovi, vratilom su povezane sa lopaticama u kompresorskoj strani turbokompresora.
U kompresorskom dijelu turbopunjača se nalaze kompresorske lopatice koje uvlače vazduh iz pravca filtera-prečistača vazduha i pod pritiskom ga ubacuju u usisnu granu motora. Za razliku od standardnih motora, ovaj pritisak u usisnoj grani kod turbo motora omogućava daleko bolje performanse u radu.