
Ovako pokusacu da vam objasnim kako se cisti leptir/klapna usisa jedan te isti dio a razliciti nazivi. Od alata vam nije potrebno nista posebno sem torexa 30 po mogucnosti duzi radi donjeg sarafa, jedan ravni sarafciger i sprej. Obratite paznju da kupite sprej za ciscenje senzora, Liqui Moly luftmassensor reinger tako nekako pise na bocici, cijena je oko 17 KM.
VAZNO:
Senzore nikako nemojte cistiti WD jer je mastan i ostavlja tanki film, samim tim ste senzore zajebali i bice vjerovatno gore nego prije ciscenja, slace lose podatke, auto ce trokirat i sl. Takodje da kome ne padne na pamet da senzore struze sarafcigerom, cackalicom, prstom, iglom, ekserom ili cime vec ko to uradi moze komotno racunat da je izbio sebi cca 70 KM koliko kosta novi senzor.
Leptir usisa pomaze u radu motora, dozira kolicinu vazduha i tako regulise smjesu. Na njemu postoje dva senzora, MAP (senzor pritiska u usisnoj grani) i IAT (senzor temperature usisnog vazduha).
Leptir usisa je oznacen crvenom bojom.

Skida se tako sto se odvrnu tri vijka, gornja dva potrebno je potpuno odvrnuti a donji je dovoljno otpustiti. Kod donjeg vijka obratite paznju na prorez ispod leptira, on sluzi da se torex odvijac provuce kroz njega inace ima da se napatite dok ga odvrnete. Kada ste otpustili vijke skinite dzekove sa senzora, dovoljno je sarafcigerom da dignete zabicu i lagano povucete dzekove. Zatim skinite crijeva usisa, gornje ide sa IC a donje crijevo ide prema turbini. Zatim skinite dva vakum crijeva, to cete uraditi tako sto svucete gume no crijevo sa vakuma, mozda ce biti potrebno da stavite sarafciger izmedju crijeva i vakuma i lagano povucete prema dole jer se moze desiti da guma zalijepi za tijelo vakuma ako nikada nije skidano.
Kao sto ste vidjeli plasticno crijevo vakuma spojeno je sa vakumom putem gume, kada ste skinuli crijevo sa vakuma skinite i gumu sa plasticnog crijeva. Kada je skinete uzmite je i savijajte u svim mogucim polozajima i pravcima, to se radi iz razloga da se vidi je li gumeni produzetak negdje napukao. Usljed godina guma postane porozna, ukoliko iz vana ima nekih pukotinica nije lose da se taj produzetak zamjeni. Cijena je smijesna, a ukoliko je puklo i vakum kroz njega probija imate velike sanse da vam auto u voznji trokira, bilo kom majstoru da odete to ce zadnje pogledati obicno ce naci neki skuplji dio da je otisao. Ta dva crijeva vode prema elektroventilu koji se nalazi pored alternatora, nije lose da skinete i dva gumena produzetka koja su spojena na taj ventil i vidite u kakvom su stanju, ukoliko su losa vakum probija zamijenite i njih

Kada se skinuli klapnu usisa, na njoj se nalaze dva senzora. Skidaju se tako sto se odvrne vijak i senzor se lagano povuce prema vani. Crveni senzor je MAP senzor, plavi je IAT kod njegovog skidanja posebno obratite paznju radi zica koje se u njemu nalaze.
Kada ste to uradili pristupite ciscenje samog leptira. Ja sam za to koristi sprej kako sam i naveo, ima ljudi peru ga u benzinu, ciste WD-om i sl, ja to ne preporucujem iz razloga sto su masni, a dio masnoce iza njih ce svakako ostati mozda cak uci i u dva vakuma sa strane. Dovoljno je da sprejom naspricate unutra, i sacekate da odradi svoje, izvana mozete uzeti sarafciger ili nesto drugo i lagano ostrugati naslage masnoce i prasine, oko vakuma naspricajte ovim sprejem i sacekatje.
Sto se tice samih senzora njih isto cistite ovim sprejem, senzore lagano naspricajte jedan po jedan dok ih drzite u ruci tako ce masnoca koja se nalazi na njima iskapati sa njih. Kod IAT jos jednog podvlacim obrate posebnu paznju oko ciscenja, nikakve dodiri sa zicama nisu pozeljni, a pogotovo nije pozeljno da bilo koji od senzora izduvavate kompresorom. Kada ste to napravili lagano vratite sve na svoje mjesto, obrnutim redosljedom kako ste skidali. Ukoliko ste sve dobro uradili, auto ce upaliti bez problema, prilikom voznje osjeticete poboljsanje u boljem ubrzanju, ukoliko je neko imao problema sa trzanjem zamjenom ovih crijeva problemi ce biti rijesni.
PS. Nisam stigao slikati ruke su mi bile masne od ulja, slike su sa neta uglavnom da znate sta radite i koji dio skidate. Vazno je samo polako i mirno da se radi da se neki od ovih senzora ne zajebu, ili da ne pomijesate crijeva vakuma a drugo nema sta da se pokvari. Da ne bi pomijesali crijeva vakuma stavite krep traku ili izolir traku na jedno crijevo i to je to. Sretno u radovima, do sljedeceg tutoriala imate pusu
