Znači komplet diskova i pločica naručijo sam na E-bayu iz njemačke i sa poštom izašlo me ravno 60 €. Kvaliteta znam da nije baš Ate, koja je bila duplo skuplja ali više mi je bio čeif naučiti se zamjeniti. Pošto je prodavac imao dobar feedback pa reko ajde da uzmem kvaliteta ne može biti baš slaba.
Poteban alat vidi se na slici, velike gedore, četka za struganje rđe, nastavki, 1 džek stend za podmetanje pod karoseriju da je rad osiguran jer traje neko vreme.
Skinemo točak pa najprije moramo odšrafiti debelu čeljust koja pokriva pločice na diskovima.

Stanje starog diska, pločice bile stare neke Trusting marke a cvilile užasno.

Malo mešam slike, jer nisam po redu slikao ali postupak makar da opišem po redu.
Sa gedorom ključ 13, možemo i okastim ključem, prvo odtegnemo 2 velika šarafa koja na zgornjem i spodnjem djelu drže premičnu čeljust na nosačima koja je fiksirana na pestu. Čeljust skinemo i okačimo je najbolje žicom od feder da ne bi visjela svojom težinom od hidraulično crijevo.

Zatim šrafcigerom izmuvamo pločice vani po rupama iznad plehiča vodila koje znaju i da zapeknu za diskove ili u svojim vodilima. Pločice na zgornjem i spodnjem uvcetu moramo izvuči na levu i na desnu stranu sa strane na prema vani. Svaku pločicu na svoju stranu vani. Na sliki se lepo vide plehnata vodila gde idu uvca pločica gde jih drže fiksirane. Ako su vodila dobra ostavimo jih na svome mestu. Ako su polomita ili previše hrđava zamjenimo nova. Ja sam ostavijo stara, jer su bila ok. Na kraju kad zamenimo nove pločice vodila možemo namazati sa mašću da pločice bolje po njima klize levo desno.
Zatim ide teži dijo, na veliku gedoru nataknemo veliki torx T55 nastavak kojim odšraufamo 2 velika torex šarafa koji drže nosač čeljusti. Ta 2 šarafa su jako zategnuta jer oni drži sve (nosač i čeljust ) i tu treba velika sila da ga odtegnemo, najbolje je imati produženu veliku gedoru, ključ za odtezanje točkova (veliki moment ključ za vulkanizere). Ja sam se pošteno namučijo običnom gedorom i jedva sam odtegao.

Kad skinemo i nosač dođemo do samog diska. Njega drže na pestu samo mala 2 šarafa torxa T30. Malom gedorom odšarafimo ta 2 šarafa i možemo da skidamo disk.

Kad skinemo disk moramo malu okruglu površinu pesta da fino obrusimo i našpricamo Wd-om da je površina čista.
Istim redosljedom stavimo novi disk gore i zategnemo nazad malim torx šarafima. Nazad zašarafimo i nosač čeljusti na koje stavimo i nove pločice. Kad uradimo to onda moramo premičnu čeljust staviti preko svega toga i novih pločica. Tad upotrijebimo klješta(može i ona stolarska kao što sam ja) i vratimo cilindar malo unutra da može sjesti preko novih pločica. U tom djelu moramo posudicu za hidraulično ulje prije odšrafiti i malo ulja nekom pumpicom ispumpati vani jer če kad stavimo novi komplet biti ulja više od maksimuma.

Zategnemo nazad prvi nosač čeljusti, jopet moramo zategnuti maksimalno nazad ili moment ključem ako imamo, za ta 2 šarafa inače preporučuje se podmazati i tred lokerom koji ne da da bi se ti šarafi od vibracija odšrafili (plava ili crvena pasta), ali ako i bez toga jako zategnemo nema šanse da se odšarafi. Onda zategnemo i šarafe koji drže premičnu čeljust. Zategnemo točak nazad, spustimo auto sa dizalice i tad mora prvo da napumpamo kočnicu do kraja da sve ljepo sjedne nazad. Upalimo motor i stvar je spremna, provjerimo samo još nivo hidraulićkog ulja da li je između min. i max. Usred svega tog postupka može da se i odzrači zrak iz crijeva hidrauličke tekućine i dospe novo hidraulično ulje ali jer su zato potrebna 2 čoveka to nisam mogao da uradim sam.
Evo sa setom sam napravijo več oko 5 hiljada kilometara, nit više škripi nit ništa, koči dobro tako da sa zamjenom sam zadovoljan a i uvjerijo sam sebe da mogu nešto koristno da uradim i sam. U džepu ostalo i nekoliko novca.
Potebno vreme rada: 60 min.
Novi disk vs. stari


Komentari ili pitanja u vezi zamjene seta poželjni !