Klima uređaj
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
Klima uređaj
SAVETNIK - Klima uredaji
Ako klima uredaj više ne hladi dovoljno dobro, najcešce je kriv vlasnik jer ga nije na vreme i redovno održavao
Prolece sa mnogo sunca i toplih dana pruža priliku da osetite kako radi vaš klima uredaj. Ako automobil stoji duže vreme parkiran na suncu verovatno necete odoleti da ne ukljucite klimu... A tada vas možda ceka neprijatno iznenadenje: sveži povetarac carlija iz ventilacionih otvora umesto da duva i rashladi kabinu. Što je još gore, taj vazduh može i da ima neprijatan miris. Razlog: rashladno sredstvo je izvetrilo, njegovo dejstvo je oslabilo zbog stajanja i slabe zaptivenosti sistema i vodova. Klima uredaj godišnje može da oslabi i do 10 odsto. Na taj nacin hladenje postaje slabije, a habanje samog uredaja se pojacava, a neprijatne mirise stvaraju bakterije i gljivice. Ko sada ne poradi na održavanju klime, usred leta ce morati dobro da se oznoji.
Klima uredaj u kolima radi, u principu, isto kao frižider, samo što se nalazi na tockovima. Umesto za hladenje pica, služi za održavanje „hladne glave“ u vožnji po vrucini.
1. Kondenzator: rashladno sredstvo koje stiže iz kompresora predaje toplotu rashladnom sistemu motora i pretvara se u tecnost.
2. Sušac: filtrira rashladno sredstvo. Neophodno je da se na svake dve godine zameni patrona.
3. Kompresor: kompresor koji pokrece kolenasto vratilo motora, usisava rashladno sredstvo iz isparivaca u gasovitom stanju i prenosi ga. U tom procesu raste temperatura.
4. Isparivac: ekspanzioni ventil propušta rashladno sredstvo u tecnom stanju do isparivaca. Pri tom prelazi u gasovito stanje, vezuje toplotu, a ohladeni vazduh nastavlja put do kabine preko ventilatora.
Što je u automobilu toplije, to je klima-uredaju potrebno više energije da bi ga rashladio. Potrošnja goriva pri tom može da poraste i do 10 odsto. Zato je bolje postarati se na vreme da se u kabini održava na podnošljivom nivou još pre pocetka vožnje. – Parking mesta u hladu pružaju za oko 15 stepeni nižu temperaturu. Po mogucnosti okrenite zadnji deo u pravcu sunca. – Pre pocetka vožnje otvorite vrata i provetrite nekoliko minuta kabinu. Na taj nacin se oslobadate zaostalog vrelog vazduha u kabini i sprecavate stvaranje „perli“ od znoja na celu cim krenete. – Prekidac klime postavite na najjace, kao i ventilator, ali ne usmeravajte mlaznice za vazduh direktno prema sebi. Posle nekoliko minuta izvršite preciznu regulaciju. – „Šibedah“ ili bocne prozore ostavite otvorene u prvih nekoliko minuta da bi vreo vazduh izašao iz kabine. – Prejako rashladivanje unutrašnjosti nije dobro za zdravlje – ne hladite kabinu ispod 21 stepena.
Nega i održavanje: ovo možete sami
Filter kabine mora redovno da se menja
1. Slabo provetravanje i zamagljena stakla: uzrok je zaprljani polenski filter. Preporucujemo zamenu na svakih 15.000 kilometara. Cena je niža od hiljadu dinara.
2. Neprijatni mirisi: klima-uredaji koji se retko koriste lako pocnu da se „osecaju“. Razlog su gljivice i bakterije koje se skupljaju u sistemu za ventilaciju. Savet: pet minuta pre kraja vožnje iskljucite klimu da biste sprecili stvaranje bakterija.
3. Cišcenje kondenzatora: ako hladnjak klima-uredaja ne dobija dovoljno vazduha, ne može ispravno da radi. Pomoc: uklonite necistocu i proverite da li je sace hladnjaka ošteceno.
4. Kontrolišite remen: ako nije dovoljno zategnut, proklizava ili se kompresor ne okrece dovoljno.
5. Kontrola temperature: na rešetkama odakle izlazi hladan vazduh iz sistema za ventilaciju u kabinu temperatura ne sme da bude viša od 4 do 8 stepeni. Inace, klima ne radi ispravno, a potrošnja goriva se povecava.
6. Ispravno hladenje: bilo da je rec o automatskoj, poluautomatskoj ili manuelnoj klimi – izuzetno je važno ispravno podešavanje (videti savete u okviru).
7. Klima po zimi: redovno ukljucujte klimu da radi i preko zime. Ulje koje se nalazi u rashladnom sredstvu podmazuje delove uredaja, a isparivac sakuplja vlagu i vodu, sprecavajuci tako koroziju u sistemu. Klima uredaj takode pomaže da se odmagle prozori u hladna jutra.
8. Provera klime: na svake tri godine treba otici na proveru u ovlašceni servis. Nije skupo, a može da vas poštedi nepotrebnog znojenja onda kada vam to najmanje prija – prilikom putovanja na letovanje.
Sprej za cišcenje sprecava nastanak neprijatnih mirisa
Hladnjak treba cistiti i proveriti da nema oštecenja
Proverom temperature na rešetkama za ventilaciju u kabini kontroliše se da li klima radi ispravno
Auto Bild
Ako klima uredaj više ne hladi dovoljno dobro, najcešce je kriv vlasnik jer ga nije na vreme i redovno održavao
Prolece sa mnogo sunca i toplih dana pruža priliku da osetite kako radi vaš klima uredaj. Ako automobil stoji duže vreme parkiran na suncu verovatno necete odoleti da ne ukljucite klimu... A tada vas možda ceka neprijatno iznenadenje: sveži povetarac carlija iz ventilacionih otvora umesto da duva i rashladi kabinu. Što je još gore, taj vazduh može i da ima neprijatan miris. Razlog: rashladno sredstvo je izvetrilo, njegovo dejstvo je oslabilo zbog stajanja i slabe zaptivenosti sistema i vodova. Klima uredaj godišnje može da oslabi i do 10 odsto. Na taj nacin hladenje postaje slabije, a habanje samog uredaja se pojacava, a neprijatne mirise stvaraju bakterije i gljivice. Ko sada ne poradi na održavanju klime, usred leta ce morati dobro da se oznoji.
Klima uredaj u kolima radi, u principu, isto kao frižider, samo što se nalazi na tockovima. Umesto za hladenje pica, služi za održavanje „hladne glave“ u vožnji po vrucini.
1. Kondenzator: rashladno sredstvo koje stiže iz kompresora predaje toplotu rashladnom sistemu motora i pretvara se u tecnost.
2. Sušac: filtrira rashladno sredstvo. Neophodno je da se na svake dve godine zameni patrona.
3. Kompresor: kompresor koji pokrece kolenasto vratilo motora, usisava rashladno sredstvo iz isparivaca u gasovitom stanju i prenosi ga. U tom procesu raste temperatura.
4. Isparivac: ekspanzioni ventil propušta rashladno sredstvo u tecnom stanju do isparivaca. Pri tom prelazi u gasovito stanje, vezuje toplotu, a ohladeni vazduh nastavlja put do kabine preko ventilatora.
Što je u automobilu toplije, to je klima-uredaju potrebno više energije da bi ga rashladio. Potrošnja goriva pri tom može da poraste i do 10 odsto. Zato je bolje postarati se na vreme da se u kabini održava na podnošljivom nivou još pre pocetka vožnje. – Parking mesta u hladu pružaju za oko 15 stepeni nižu temperaturu. Po mogucnosti okrenite zadnji deo u pravcu sunca. – Pre pocetka vožnje otvorite vrata i provetrite nekoliko minuta kabinu. Na taj nacin se oslobadate zaostalog vrelog vazduha u kabini i sprecavate stvaranje „perli“ od znoja na celu cim krenete. – Prekidac klime postavite na najjace, kao i ventilator, ali ne usmeravajte mlaznice za vazduh direktno prema sebi. Posle nekoliko minuta izvršite preciznu regulaciju. – „Šibedah“ ili bocne prozore ostavite otvorene u prvih nekoliko minuta da bi vreo vazduh izašao iz kabine. – Prejako rashladivanje unutrašnjosti nije dobro za zdravlje – ne hladite kabinu ispod 21 stepena.
Nega i održavanje: ovo možete sami
Filter kabine mora redovno da se menja
1. Slabo provetravanje i zamagljena stakla: uzrok je zaprljani polenski filter. Preporucujemo zamenu na svakih 15.000 kilometara. Cena je niža od hiljadu dinara.
2. Neprijatni mirisi: klima-uredaji koji se retko koriste lako pocnu da se „osecaju“. Razlog su gljivice i bakterije koje se skupljaju u sistemu za ventilaciju. Savet: pet minuta pre kraja vožnje iskljucite klimu da biste sprecili stvaranje bakterija.
3. Cišcenje kondenzatora: ako hladnjak klima-uredaja ne dobija dovoljno vazduha, ne može ispravno da radi. Pomoc: uklonite necistocu i proverite da li je sace hladnjaka ošteceno.
4. Kontrolišite remen: ako nije dovoljno zategnut, proklizava ili se kompresor ne okrece dovoljno.
5. Kontrola temperature: na rešetkama odakle izlazi hladan vazduh iz sistema za ventilaciju u kabinu temperatura ne sme da bude viša od 4 do 8 stepeni. Inace, klima ne radi ispravno, a potrošnja goriva se povecava.
6. Ispravno hladenje: bilo da je rec o automatskoj, poluautomatskoj ili manuelnoj klimi – izuzetno je važno ispravno podešavanje (videti savete u okviru).
7. Klima po zimi: redovno ukljucujte klimu da radi i preko zime. Ulje koje se nalazi u rashladnom sredstvu podmazuje delove uredaja, a isparivac sakuplja vlagu i vodu, sprecavajuci tako koroziju u sistemu. Klima uredaj takode pomaže da se odmagle prozori u hladna jutra.
8. Provera klime: na svake tri godine treba otici na proveru u ovlašceni servis. Nije skupo, a može da vas poštedi nepotrebnog znojenja onda kada vam to najmanje prija – prilikom putovanja na letovanje.
Sprej za cišcenje sprecava nastanak neprijatnih mirisa
Hladnjak treba cistiti i proveriti da nema oštecenja
Proverom temperature na rešetkama za ventilaciju u kabini kontroliše se da li klima radi ispravno
Auto Bild
Clapton is God!
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: Klima uređaj
da iznesem i jedno svoje zapažanje...na svim dosadašnjim autima imao sam ručnu klimu tako da sam uvijek podešavao gumbove i često je bilo ili prehladno ili prevruće. Ovu sam naviku imao i na službenom autu iako se radilo o automatskoj klimi ...jer svi mi mislimo da nitko to ne zna bolje od nas. Na svojoj sadašnjoj 407-ci nastavio sam s tom navikom...
...međutim u uputama od proizvođača preporuča se da uključimo AUTO način rada i vrijednost 21 jer u tom režimu rada sustav optimizira sve parametre (protok i usmjerenje zraka, temperaturu, strujanje unutarnjeg zraka i sve to u odnosu na vanjsku temperaturu...
Još da napomenem vrijednost 21 (kao i bilo koja druga) nije iznos temperatuire već "ambijenta" koji je u stvari vrlo kompliciran pojam a između ostalog ovisi i o vanjskoj temperaturi, količini svjetlosti i sl.
Proizvođač preporuča 21 kao najbolji ambijent za osjećaj ugode kod vozača i putnika, ali opet to je individualan osjećaj. Uobičajno se ambijent bira u rasponu 18 do 24 i to tijekom čitave godine.
...međutim u uputama od proizvođača preporuča se da uključimo AUTO način rada i vrijednost 21 jer u tom režimu rada sustav optimizira sve parametre (protok i usmjerenje zraka, temperaturu, strujanje unutarnjeg zraka i sve to u odnosu na vanjsku temperaturu...
Još da napomenem vrijednost 21 (kao i bilo koja druga) nije iznos temperatuire već "ambijenta" koji je u stvari vrlo kompliciran pojam a između ostalog ovisi i o vanjskoj temperaturi, količini svjetlosti i sl.
Proizvođač preporuča 21 kao najbolji ambijent za osjećaj ugode kod vozača i putnika, ali opet to je individualan osjećaj. Uobičajno se ambijent bira u rasponu 18 do 24 i to tijekom čitave godine.
- tigar1982
- VIP Član
- Postovi: 363
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:45
- Lokacija: BiH Živinice
- Vozim: peuget 307 sw
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
-
Re: Klima uređaj
jedno pitanje na koje nisam mogao naci odgovore jedni kazu ovako drugi ovako.posto dolazi zima kisno vrijeme itd pojavljuje se maglenje stakala u unutrsanjosti auta a to se ne moze rijesiti ako ne upalim auto klimu i za kratko vrijeme se sve osusi
sada me zanima ako je tem npr 25 C i upalim auto klimu dali auto vise trosi dali je isto opterecen kao npr kada treba da ohladi unutrsanjost auta
sada me zanima ako je tem npr 25 C i upalim auto klimu dali auto vise trosi dali je isto opterecen kao npr kada treba da ohladi unutrsanjost auta
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4674
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 297 puta
-
Re: Klima uređaj
Da auto vise trosi jer se ipak sa vremena na vrijeme ukljuci kompresor,ali opet trosi manje nego kada se hladi kabina,jer je tada kompresor klime mnogo vise opterecen.
Mislim da je tu mala razlika u potrosnji , ali je ipak povecana.
Svaki upaljeni potrosac povecava potrosnju,kao i otovreni prozori na autu
.
Mislim da je tu mala razlika u potrosnji , ali je ipak povecana.
Svaki upaljeni potrosac povecava potrosnju,kao i otovreni prozori na autu

- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: Klima uređaj
Da se pridružim ovoj temi sa jednom interesantnom pojavom i rješenjem. Gore u prvom postu je "Elcomadante" fino objasnio kako radi klima i njeno održavanje, mnogi od nas ovo nisu pročitali, a žalimo se na neugodne mirise iz klime.
Gore fino piše "2. Neprijatni mirisi: klima-uredaji koji se retko koriste lako pocnu da se „osecaju“. Razlog su gljivice i bakterije koje se..."
Tako i ja prije mjesec odem u jedan renomirani servis klime da mi provjere klimu i čovjek mi kaže za te mirise sljedeće:
Da uzmem sprej za dezinfekciju i uspem ga na mjesto gdje mi je filter kabine na lokaciji iz motora. Kupio sam neki sprej i usuo pola doze, do sada nemam problema sa neugodnim mirisom, a ovih dana ću usuti i onaj ostali dio. Evo jedan fin i koristan savjet za sve koji znaju sami uraditi, a koji ne znaju napravit ću jedan mali DIY.
Gore fino piše "2. Neprijatni mirisi: klima-uredaji koji se retko koriste lako pocnu da se „osecaju“. Razlog su gljivice i bakterije koje se..."
Tako i ja prije mjesec odem u jedan renomirani servis klime da mi provjere klimu i čovjek mi kaže za te mirise sljedeće:
Da uzmem sprej za dezinfekciju i uspem ga na mjesto gdje mi je filter kabine na lokaciji iz motora. Kupio sam neki sprej i usuo pola doze, do sada nemam problema sa neugodnim mirisom, a ovih dana ću usuti i onaj ostali dio. Evo jedan fin i koristan savjet za sve koji znaju sami uraditi, a koji ne znaju napravit ću jedan mali DIY.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- anel007
- VIP Član
- Postovi: 2281
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:07
- Lokacija: Vogosca
- Vozim: Ostalo
- Vozim: Ford Focus MK2
- Motor: 1.6 16v
- Ima zahvala: 12 puta
- pohvaljen: 121 put
- Kontakt:
-
Re: Klima uređaj
ja sam isto odradio sa tim sprejem samo sto na ovom koji sam ja kupio pise da se upali klima na najjace, prebaci na recirkulaciju zraka u autu i ostavi sprej da prsce dole gdje klima uvlaci zrak u kabini (kod 307 je to ispred suvozaca, otvor u zidu centralne konzole ispod natkasne), izadje se iz auta i pustis da tako radi jedno 10-tak minuta
sprej ima onu kao kocnicu i kad ga pritisnes prsce dok se komplet ne potrosi
sprej ima onu kao kocnicu i kad ga pritisnes prsce dok se komplet ne potrosi
- kula
- Site Admin
- Postovi: 4674
- Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
- Lokacija: Busovača
- Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
- Ima zahvala: 70 puta
- pohvaljen: 297 puta
-
Re: Klima uređaj
Onaj sprey sa cjevcicom iz kojeg izlazi kao pjena je najbolje uspricati kroz odvod kondenza klime tako pjena dodje do onog isparivaca ili cega li vec i direktno ga dezinficira, jos je dobro taj odvod zacepiti sa necim tipa opusak ili slicno da ne istece sve nazad odmah nakon sto se pjena prtvori u tecnost .
- mara-
- Site Admin
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
- Lokacija: Istočno Sarajevo
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
- Ima zahvala: 171 put
- pohvaljen: 319 puta
-
Re: Klima uređaj
Ja nema šta nisam probao, i mislim da pjena nije najbolje rješenje, jer je možda dospjela kod mene nekako pod tepih i bilo je dosta mokro. Mislio sam da je antifriz ali pošto ga auto ne gubi, ne znam šta je drugo moglo biti jer nakon što sam sve posušio više se nije pojavljivalo. I ovo iz motora sam pokušavao, čak su mi i skidali tablu, mada ne znam koliko je to dobro odrađeno i ništa nije pomagalo. Zadnje što sam uradio i što za sada već više od mjesec djeluje je da sam otišao u ABC Citroen koji su mi sa Wynn's sredstvom izvršili dezinfekciju. To je na isti fazon sa unutrašnjom recirkulacijom. Podesi se temperatura na 22 kako bi klapna bila između toplo i hladno i ugasi se klima. I on to svoje odradi. Nakon toga sam otišao da zamjenim filter klime i kupim Topran ugljeni u Motorexu i dobijem sprej gratis uz njega i nakon 7 dana i njega iskoristim prema njegovom uputstvu. I od tada koristim klimu na auto non stop i za sada smrada nema, da kucnem u drvo, a mučim muku sa tim od kako sam kupio auto, skoro 4 godine.
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: Klima uređaj
Da li misliš na odvod dole ispod auta gdje ono kapa i curikula je napisao/la:Onaj sprey sa cjevcicom iz kojeg izlazi kao pjena je najbolje uspricati kroz odvod kondenza klime tako pjena dodje do onog isparivaca ili cega li vec i direktno ga dezinficira, jos je dobro taj odvod zacepiti sa necim tipa opusak ili slicno da ne istece sve nazad odmah nakon sto se pjena prtvori u tecnost .

______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Re: Klima uređaj
Poštovani,imam problem sa klimom koja je dvozonska.Na vozačevoj strani je ok i može se podesiti temperatura hlađenja a na suvozačevoj strani ne može.Uvijek je na suvozačevoj strani uključeno na najtoplije grijanje bez obzira na koju je temperaturu podešeno.To važi i kad je uključena klima i kad je sistem grijanja uključen bez klime.Ako može neka pomoć ili savjet valjalo bi.Hvala.