
COM 2000, ručice volana, "špula"
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
COM 2000, ručice volana, "špula"
Malo sam se igrao prošle godine sa COM 2000 zbog ručice brisača zadnjeg stakla. Kupio sam jeftino polovan dio pa sam ga rasturio da vidim šta je to magično i kakva je to čarobna špula što je jako skupa. Evo za početak samo jedna slika jer nisam dugo bio ovde pa za probu. Detaljnije ću malo kasnije ako kome treba pojašnjenja.


- Ovi su korisnici zahvalili autoru dino za post:
- ElComandante91
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 6094
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 743 puta
- pohvaljen: 386 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
Ja ne mogu otvoriti sliku DIno, ne znam dal je kod ostalih tako
Bilo kako bilo, fino je sto si se vratio.. nastavi sa zanimljivim DIY

Bilo kako bilo, fino je sto si se vratio.. nastavi sa zanimljivim DIY

- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
Prilikom demontaže COM 2000 potrebno je uraditi radnje da bi se on skinuo:
- otvoriti sirenu i otpojiti kablove airbaga i sirene
- skinuti volan tako što odvrnemo zvjezda vijak u sredini
- odvrnemo šelnu koja drži COM 2000 za kućište ispod
Prilikom ovih radnji treba paziti da ne napravimo aktivaciju airbaga u volanu.
Kada nam se nađe COM na stolu potrebno je otvoriti plastične zakačke koje drže dvije polutke u kojima je on smješten. Otvaraju se pažljivo da se ne slome i da unutra ne polomimo klizne prekidače ručica. Mogu sa nekoliko tankih šarafcigera, nožića a ja sam koristio male drvene klinove (7-8 kom) koje sam improvizovao od bukove cjepanice. Lakši su, ne spadaju i mogu ostati svi utaknuti u kopčama dok se lijepo ne otvore polutke. Evo dvije posuđene slike koje to prikazuju:


Kada otvorimo polutke imamo pristup svim elementima koji su samo povezani mjestima u plastici (ručice sa klizačima i štampana ploča):


- otvoriti sirenu i otpojiti kablove airbaga i sirene
- skinuti volan tako što odvrnemo zvjezda vijak u sredini
- odvrnemo šelnu koja drži COM 2000 za kućište ispod
Prilikom ovih radnji treba paziti da ne napravimo aktivaciju airbaga u volanu.
Kada nam se nađe COM na stolu potrebno je otvoriti plastične zakačke koje drže dvije polutke u kojima je on smješten. Otvaraju se pažljivo da se ne slome i da unutra ne polomimo klizne prekidače ručica. Mogu sa nekoliko tankih šarafcigera, nožića a ja sam koristio male drvene klinove (7-8 kom) koje sam improvizovao od bukove cjepanice. Lakši su, ne spadaju i mogu ostati svi utaknuti u kopčama dok se lijepo ne otvore polutke. Evo dvije posuđene slike koje to prikazuju:


Kada otvorimo polutke imamo pristup svim elementima koji su samo povezani mjestima u plastici (ručice sa klizačima i štampana ploča):


______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana,
Jesam u drugom pokušaju, malo sam improvizovao selotejpom, fiksirao ručice. Htio sam pokazati da "špula" nije misterija nego obični flet kabal napravljen zbog slobodnog okretanja volana lijevo i desno.
Poslano sa mog M2003J15SC koristeći Tapatalk
Poslano sa mog M2003J15SC koristeći Tapatalk
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- MuxBH28
- Početnik
- Postovi: 46
- Pridružen/a: 01. ruj 2021, 21:22
- Lokacija: Ilijas
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79kW
- Ima zahvala: 38 puta
- pohvaljen: 6 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
U mene je od zmigavaca, lijeva spula labava ko suh k.
Salim se, ali ozbiljno labavo haus, upalis duga svjetla, nakon par metara loseg puta, ugase se.
i zmigavac lijevo ne radi nekad ako ga ukljucim, nego ga moram drzati.
Je li neki easy fix diy ili da kupujem drugo, doduse ni ne smeta mi

Salim se, ali ozbiljno labavo haus, upalis duga svjetla, nakon par metara loseg puta, ugase se.
i zmigavac lijevo ne radi nekad ako ga ukljucim, nego ga moram drzati.
Je li neki easy fix diy ili da kupujem drugo, doduse ni ne smeta mi
Peugeot 307 HDi 79kW Dizel 02'
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
Ne znam jesu li vidljive ove slike gore da mogu objasniti bar slikovno. Treba biti vješt malo sa mehanikom i elektrikom da bi se ovo uradilo.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 6094
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 743 puta
- pohvaljen: 386 puta
-
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
nastavljamo dalje:
Po želji i viđenjem uzimamo dio i saniramo što je oštećeno.
Najčešći je problem ručica gdje se desi oštećenje klizača (el. kontakata) ili mehanička oštećenja pa nam klapa ručica ili se vraća u početni položaj.
Kod mene je bio slučaj upravljanja zadnjim brisačem jer se odlomio dio kontakta u ručici i prilikom otvaranja ručice bez skidanja COM-a povukli smo flet kabal pa smo prisiljeni bili da sve raspakujemo. Ovo se može uraditi bez skidanja COM-a, lokalno skidanjem vrha ručice i lemljenjem.






Ako su oštećenja unutar, pokazat ću slikovno mjesta na koja treba obratiti pažnju. Ova se oštećenja teško saniraju pa treba uzeti originalan dio.
Kontaktni klizači na kojima se može desiti otkidanje tzv. pipka pa nema uključenja ili promjene stanja svjetala, žmigavaca, brisača ili pumpe brisača. Pipak se može otkinuti prilikom montaže i demontaže COM-a pa treba biti pažljiv, povezan je ručicama.

Ako je rasklapana ručica tada su oštećenja na osovinama ručice ili ležištu a postoji i mogućnost grebena koji nam daje položaje.



Sva ova oštećenja se saniraju polovnim dijelovima ili kupovinom novih dijelova sa interneta jer na otpadima papreno cijene ovu “điđu” sa nekoliko stotina KM zbog tzv. špule.
Po želji i viđenjem uzimamo dio i saniramo što je oštećeno.
Najčešći je problem ručica gdje se desi oštećenje klizača (el. kontakata) ili mehanička oštećenja pa nam klapa ručica ili se vraća u početni položaj.
Kod mene je bio slučaj upravljanja zadnjim brisačem jer se odlomio dio kontakta u ručici i prilikom otvaranja ručice bez skidanja COM-a povukli smo flet kabal pa smo prisiljeni bili da sve raspakujemo. Ovo se može uraditi bez skidanja COM-a, lokalno skidanjem vrha ručice i lemljenjem.






Ako su oštećenja unutar, pokazat ću slikovno mjesta na koja treba obratiti pažnju. Ova se oštećenja teško saniraju pa treba uzeti originalan dio.
Kontaktni klizači na kojima se može desiti otkidanje tzv. pipka pa nema uključenja ili promjene stanja svjetala, žmigavaca, brisača ili pumpe brisača. Pipak se može otkinuti prilikom montaže i demontaže COM-a pa treba biti pažljiv, povezan je ručicama.

Ako je rasklapana ručica tada su oštećenja na osovinama ručice ili ležištu a postoji i mogućnost grebena koji nam daje položaje.



Sva ova oštećenja se saniraju polovnim dijelovima ili kupovinom novih dijelova sa interneta jer na otpadima papreno cijene ovu “điđu” sa nekoliko stotina KM zbog tzv. špule.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- dino
- Moderator
- Postovi: 1411
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
Prilikom otvaranja COM-a i saniranja ručica ne moramo otvarati prostor kabla, nego sam ja otvorio da vidim tu misteriju. Špula ne postoji (to je majstorski izraz jer ne poznaju) u ovom dijelu nego je samo složen plosnati kabal koji vrši prenos informacija za sirenu i airbag volana. Složen je u krug zbog slobodnog okretanja volana i da ove funkcije budu neprekidne u svakom položaju. Nema bojazni da ćemo nešto pokvariti, razmagnetisati ili ko zna šta. Ovo vam govorim sa aspekta struke i dugogodišnjeg iskustva jer mi je automatika/elektronika poziv i hobi. Evo par slika “špule” kod koje je samo bitno kad se zatvori da se olabavi kabal, bude u sredini i omogući okretanje dva puta lijevo i nazad desno zbog volana. Kako vidimo ona ima deset namotaja pa to nije teško napraviti. Otvara se oslobađanjem 4 plastične zakačke i paziti da opruga ne skoči.
Svi ovi elementi se mogu mijenjati bez bojazni izuzev štampane ploče za koju još ne znam prema čemu se određuju njene karakteristike i brojevi.





Svi ovi elementi se mogu mijenjati bez bojazni izuzev štampane ploče za koju još ne znam prema čemu se određuju njene karakteristike i brojevi.





______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
- fireandice991
- Početnik
- Postovi: 5
- Pridružen/a: 26. ožu 2025, 22:26
- Lokacija: Bijeljina
- Vozim: 307
- Motor: 1.6HDI
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
-
Re: COM 2000, ručice volana, "špula"
Svaka čast za objašnjenje, imao sam sličan problem prije 2 godine, žmigavci nisu radili uopšte. Obišao sam sve moguće majstore i otpade da pronađem odgovarajući ablender, svi su od ovog pravili neki bauk i da je jedina opcija da se kupi nov koji košta 600KM i da ne garantuju da će raditi.
Na kraju sam uspio da riješim problem kod majstora koji se nije plašio da ovo rasturi, zamijenio flet kabal koji je koštao 5KM, sve radi odlično.
Na kraju sam uspio da riješim problem kod majstora koji se nije plašio da ovo rasturi, zamijenio flet kabal koji je koštao 5KM, sve radi odlično.