
Pežo 308 (fr. Peugeot 308) je automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Pežo. Proizvodi se od 2007. do danas.
Pežo 308 je porodični automobil niže srednje klase. Pokrenut je kao zamena za Pežo 307, na kojem je i zasnovan, ali dobija novu karoseriju i dimenzionalno je veći. Mehanički je sličan Sitroenu C4. Pored Francuske proizvodi se još u Rusiji od 2010. za rusko tržište, u Argentini od 2012. za tržište Južne Amerike, a sedan verzije se proizvode u Kini. Trenutno se proizvodi druga generacija, koja je pobednik u izboru evropskog automobila za 2014. godinu.
Prva generacija (2007–2013)
Pežo 308 je prvi put prikazan javnosti u junu 2007. godine, a prodaja je počela septembra iste godine. Dostupan je kao hečbek sa troje i petoro vrata. 2008. godine pojavio se u karavan verziji, koji može imati pet ili sedam sedišta. Kabriolet 308 CC stiže u proleće 2009. godine. U septembru 2011. predstavljen je sedan verzija sa četvoro vrata, ali samo za kinesko tržište, koji se nešto razlikuje od evropskog modela. 2011. godine na Sajmu u Ženevi predstavljen je redizajn 308-ice. Dobija novi prednji kraj, tada dobija i novi e-HDi mikro hibridni motor sa stop-start tehnologijom. Takođe, redizajn su dobili i ostali modeli. Na EuroNCAP kreš testovima automobil je 2007. i 2009. godine dobio maksimalnih pet zvezdica.
Koristi motore iz PSA grupacije, a to su, benzinski 1.4 (95 i 98 KS), 1.6 (120, 140, 150, 156, 174 i 200 KS), kao i dizel-motore 1.6 HDi (90, 92, 109 i 112 KS), 2.0 HDi (136, 140, 150 i 163 KS).
Druga generacija (2013–)
Druga generacija je predstavljena na Sajmu automobila u Frankfurtu septembra 2013. godine. Zasnovan je na EMP2 platformi PSA grupe. Dobija potpuno novi dizajn. Ovo je prvi put da Pežo zadržava isti naziv za dva različita modela, za razliku od drugih kompanija koje imaju naviku da zadrže ime sa jedne generacije na drugu. Poseduje znatno oštriji dizajn prednjeg kraja što je bilo moguće ostvariti nižim postavljanjem motora, dok u kabini ima više prostora nego što je bilo ranije, kao i 470 l tovarnog prostora. Stilski se oslanja na modele 208, 2008 i 301. Automobil je lakši za 140 kg, ali je i neznatno kraći i niži od prve generacije. Ugrađuju se motori od 1200 i 1600 kubika benzinski, a dizel je opremljen sa 1600 kubika od 92 i 114 KS.
Proizvođač: Pežo
Proizvodnja: I gener. 2007. — 2013.
II gener. 2013. —
Montaža: Francuska, Rusija, Kina, Indonezija, Argentina
Klasa: Niža srednja klasa
Karoserija: 3 i 5 vrata – hečbek
5 vrata – karavan
4 vrata – sedan
2 vrata – kabriolet
Motor:
benzin
1.2, 1.4, 1.6 cm3,
dizel
1.6, 2.0 cm3
Stepen prenosa: 5 i 6 stepeni (manuelni)
6 stepena (automatik/poluaut.)
Međuosovinsko rastojanje: 2610 (I gener.)
2620 (II gener.) mm
Dužina: 4276 (I gener.)
4253 (II gener.) mm
Širina: 1815 (I gener.)
1804 (II gener.) mm
Visina: 1498 (I gener.)
1457 (II gener.) mm