Savjeti za redovno održavanje automobila
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-
Savjeti za redovno održavanje automobila
Veoma je važno da redovno održavate Vaše vozilo. Na taj način ćete ne samo izbeći neprijatne situacije i skuplje kvarove, već ćete i doprineti svojoj i tuđoj bezbednosti u saobraćaju. Takođe, redovno održavanje je uslov za trajanje garancije na novim vozilima.
Interval redovnog održavanja varira od vozila do vozila, kao i delovi koje treba zameniti ili proveriti. Najbolje je da u servisnoj knjižici za Vaše vozilo pogledate tačno šta i kada treba raditi, ili da se konsultujete sa ovlašćenim serviserom za Vaše vozilo.
Svakodnevno održavanje
Svakih par dana ili pre svakog dužeg puta potrebno je proveriti sledeće:
Nivo rashladne tečnosti motora
Nivo ulja u motoru
Nivo ulja u automatskom menjaču
Nivo kočione tečnosti
Nivo tečnosti u sistemu kvačila (kod hidrauličnog kvačila)
Nivo tečnosti u sistemu servo upravljača
Signalizaciju (sva svetla i sirena)
Stanje i pritisak svih pneumatika na vozilu (uključujući i rezervni)
Da li negde cure voda, gorivo, ulje i druge tečnosti
Rad i slobodan hod komandi za kočnice i kvačilo
Rad ručne kočnice
Rad nehanizma upravljača
Rad svih prekidača i instrumenata
Benzinski motori
15.000km ili 12 meseci
Ulje za motor
Filter ulja
Filter za vazduh kabine
30.000km ili 24 meseca
Filter za vazduh motora
45.000km ili 36 meseci
Rashladna tečnost
Svećice
60.000km ili 48 meseci
Filter za gorivo
Klinasti kaiševi
90.000km ili 72 meseca
Lambda sonda
Zupčasti kaiš
Zatezač zupčastog kaiša
Ulje za automatski menjač
Na svakom servisu treba pregledati i posle pregleda očistiti,podesiti,popraviti i/ili zameniti ukoliko je neophodno:
Filter za vazduh motora
Filter za gorivo
Sve cevovode i gumene vodove za gorivo
Crevo benzinskih para iz rezervoara i čep rezervoara za gorivo
Svećice
Razvodni mehanizam
Zupčasti kaiš
Klinaste kaiševe
Kočnice (diskove i pločice)
Letvu i glavu upravljača i manžetne na letvi
Radni fluid za klimatizaciju
Dizel motori
20.000km ili 12 meseci
Ulje za motor
Filter ulja
Filter za vazduh kabine
40.000km ili 24 meseca
Filter za vazduh motora
Rashladna tečnost
Filter za gorivo
80.000km ili 48 meseci
Zupčasti kaiš
Zatezač zupčastog kaiša
Ulje za automatski menjač
Na svakom servisu treba pregledati i posle pregleda očistiti, podesiti, popraviti i/ili zameniti ukoliko je neophodno:
Filter za vazduh motora
Filter za gorivo
Sve cevovode i gumene vodove za gorivo
Crevo benzinskih para iz rezervoara i čep rezervoara za gorivo
Razvodni mehanizam
Zupčasti kaiš
Klinaste kaiševe
Kočnice (diskove i pločice)
Letvu i glavu upravljača i manžetne na letvi
Radni fluid za klimatizaciju
Interval redovnog održavanja varira od vozila do vozila, kao i delovi koje treba zameniti ili proveriti. Najbolje je da u servisnoj knjižici za Vaše vozilo pogledate tačno šta i kada treba raditi, ili da se konsultujete sa ovlašćenim serviserom za Vaše vozilo.
Svakodnevno održavanje
Svakih par dana ili pre svakog dužeg puta potrebno je proveriti sledeće:
Nivo rashladne tečnosti motora
Nivo ulja u motoru
Nivo ulja u automatskom menjaču
Nivo kočione tečnosti
Nivo tečnosti u sistemu kvačila (kod hidrauličnog kvačila)
Nivo tečnosti u sistemu servo upravljača
Signalizaciju (sva svetla i sirena)
Stanje i pritisak svih pneumatika na vozilu (uključujući i rezervni)
Da li negde cure voda, gorivo, ulje i druge tečnosti
Rad i slobodan hod komandi za kočnice i kvačilo
Rad ručne kočnice
Rad nehanizma upravljača
Rad svih prekidača i instrumenata
Benzinski motori
15.000km ili 12 meseci
Ulje za motor
Filter ulja
Filter za vazduh kabine
30.000km ili 24 meseca
Filter za vazduh motora
45.000km ili 36 meseci
Rashladna tečnost
Svećice
60.000km ili 48 meseci
Filter za gorivo
Klinasti kaiševi
90.000km ili 72 meseca
Lambda sonda
Zupčasti kaiš
Zatezač zupčastog kaiša
Ulje za automatski menjač
Na svakom servisu treba pregledati i posle pregleda očistiti,podesiti,popraviti i/ili zameniti ukoliko je neophodno:
Filter za vazduh motora
Filter za gorivo
Sve cevovode i gumene vodove za gorivo
Crevo benzinskih para iz rezervoara i čep rezervoara za gorivo
Svećice
Razvodni mehanizam
Zupčasti kaiš
Klinaste kaiševe
Kočnice (diskove i pločice)
Letvu i glavu upravljača i manžetne na letvi
Radni fluid za klimatizaciju
Dizel motori
20.000km ili 12 meseci
Ulje za motor
Filter ulja
Filter za vazduh kabine
40.000km ili 24 meseca
Filter za vazduh motora
Rashladna tečnost
Filter za gorivo
80.000km ili 48 meseci
Zupčasti kaiš
Zatezač zupčastog kaiša
Ulje za automatski menjač
Na svakom servisu treba pregledati i posle pregleda očistiti, podesiti, popraviti i/ili zameniti ukoliko je neophodno:
Filter za vazduh motora
Filter za gorivo
Sve cevovode i gumene vodove za gorivo
Crevo benzinskih para iz rezervoara i čep rezervoara za gorivo
Razvodni mehanizam
Zupčasti kaiš
Klinaste kaiševe
Kočnice (diskove i pločice)
Letvu i glavu upravljača i manžetne na letvi
Radni fluid za klimatizaciju
Clapton is God!
- neretva 1
- Napredan član
- Postovi: 370
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
- Lokacija: Čapljina
- Vozim: 407
- Motor: 1.6 HDI
- Ima zahvala: 40 puta
- pohvaljen: 14 puta
-
Re: Savjeti za redovno održavanje automobila
U planu održavanja za moj 407 1,6 hdi 2009.g. proizvođač kaže ..."veliki servis...dakle zupčasti i ostalo 220 tkm (normalni) ili 180 tkm (otežani uvjeti) ili 10 g".
E sad, znam i ja da je prije bilo na 120 tkm, zatim vječita rasprava od nadobudnih da to treba i ranije učiniti i bla-bla... ali i sam se bavim tehnikom i znam da svi proizvođači sebe dovoljno ograđuju ... pa zušto bismo mi te rokove još i dalje skraćivali? Još na naš jadan standard...osim limenog ljubimca na grbači obično imamo i drugih "ljubimaca" ...?!
E sad, znam i ja da je prije bilo na 120 tkm, zatim vječita rasprava od nadobudnih da to treba i ranije učiniti i bla-bla... ali i sam se bavim tehnikom i znam da svi proizvođači sebe dovoljno ograđuju ... pa zušto bismo mi te rokove još i dalje skraćivali? Još na naš jadan standard...osim limenog ljubimca na grbači obično imamo i drugih "ljubimaca" ...?!