Regulator pritiska goriva !

Odgovori
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Regulator pritiska goriva !

Post Postao/la zulleee »

REGULATOR PRITISKA – Common rail sistema


Regulator pritiska je sastavni deo Common rail sistema. Sluzi da bi uz pomoc dovedenih impulsa (napona) regulisao i odrazavao zadati pritisak u railu.
Regulator je u sustini, elektromagntni ventil kojim upravlja elektronika (motorni racunar)
A taj ventil regulise ulazini pritisak (transfer pritisak) Bosch pumpe .
Dalji opis pisacu na primeru pumpe cp1 Bosch

U ovakvom sistemu postoji pumpa u rezervoaru koja obezbedjuje dovod goriva pod pritiskom oko 2 bara sto je dovoljno za radi cp1 pumpe
Regulator pritiska na pumpi cp1 nalazi se izmedju dovodnog kanala i prelivnog kanala
Ukoliko nije doveden napon na regulator ventil je otvore i doveden pritisak odlazi u preliv, pa pumapa daje 0 bara
Ukoliko dovedemo impuls pumpa zatvara ventil i pritisak goriva na pumpi raste

IMPULSI

Nesto malo vise o impulsima koji se dovode na pumpu
Impuls ima naponsku vrednost 12V
Svaki pojedinacno posmatran impuls ima duzinu trajanja.
Njegova duzina moze biti maksimalno 0.001 sekundi
A minimalna jos 100 puta kraca
Tako da cemo najkraci impuls smatratri 1% od najduzeg impulsa koji bi bio 100%
Ovakvi impulsi se dovode na regulator pritiska i to dovodi se 1000 impulsa u 1 sekundi
Znaci frekvencija impulsa je 1000 Hz ili 1 KHz
Ili strucno se ovakvi impulsi zovu PWM (power wide modulation) ili na srpsko fazno sirinska modulacija

Primenjeno u autu sto je procent impulsa dovedenih na regulator veci cp1 pumpa daje veci pritisak

Ventil se testira tako sto se montira na test sto umesto postojeceg ventila
Zada se pritisak npr. 500 bar i posmatra se duzina dovedenog impulsa
Koja je prikazana na displeju

Gotovo uvek neispravnost ventila se ogleda tako sto automobil ne moze da izregulise pritisak u sistemu, tj. pritisak je veci od zadatog
Automobil se ponasa tako sto se gasi, zalece i dimi
Dijagnostickim aparatom, u mernim blokovima videcete da je zadata vrednost manja od ostvarene tj. Pozitivna devijacija pritiska.




Ventil je skoro uvek prljav zaglavljena kotva ventila , ali se ne moze cistiti klasicnim metodama (ultrazvuk itd.). Jedini povoljni rezultati su, ciscenjem specijalnim aparatom za te namene, koji proizvodi AUTOELEKTRONIKA , a ne redak je slucaj kada moramo primeniti reparaciju ostecenog ventila .U krajnjem slucaj uvek postoji mogucnost zamene ostecenog novim.

Vec je napomenuto da ovo objasnjenje Vazi za pumpu cp1 .
Razlicite pumpe rade skoro na isti nacin.
Npr. kod Delphi pumpe je princip veoma slican
Razlika je u tome sto dovodenjenjem impulsa pritisak smanjujemo.
Odnosno povecanje postotka PWM pritisak je manji.
Nece biti tesko primeniti ova uputsva ni na takve sisteme
Neke pumpe poseduju dva ventila jedan regulise transfer pritisak ka prelivu
A drugi ka radnim elementima pumpe. Ovaj drugi je dodat kako bi se pumpa rasteretila na manjim pritiscima…
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Regulator pritiska goriva !

Post Postao/la ElComandante91 »

:goop:
Clapton is God!
Avatar
kula
Site Admin
Postovi: 4674
Pridružen/a: 23. lis 2015, 18:35
Lokacija: Busovača
Vozim: 307 SW 2,0 hdi 79 KW
Ima zahvala: 70 puta
 pohvaljen: 297 puta
garage

Re: Regulator pritiska goriva !

Post Postao/la kula »

:bravos: Zulle
Odgovori

Natrag na “Ostalo”