Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
- mara-
- Site Admin
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
- Lokacija: Istočno Sarajevo
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
- Ima zahvala: 171 put
- pohvaljen: 319 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Samo da dodam da kod novih modela stane samo 1 litar, tako je na 308, ne ovaj najnoviji.
- sonnyblack
- VIP Član
- Postovi: 440
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: Peugeot 308 PH2 1.6 e-HDI 112KS
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 16 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Potvrdjujem marin post. U P308 PH2 (facelift) prije najnovijeg, ide 1L aditiva. Ja sam skoro provjeravao stanje u svom lavu, za 3 godine i predjenih 130k km potrosio je tacno pola litre aditiva i FAP je zacepljen samo 3%. S tim da pazim na voznju i redovno propuhujem auto na autoputu. Dijagnostika kaze da se na 180k km mora raditi revizija FAPa ako se dobro sjecam, sad ne znam da li je automatski podeseno da auto na toj kilometrazi izbaci neko obavjestenje za FAP. Da vozim u ovlasteni, oni bi po inerciji odmah mijenjali samo da oderu kozu. Neki lik mi je rekao da je dovoljno na 180k km uradit "rucnu" regeneraciju. Ima li neko informisaniji reci sta na ovo?
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 6094
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 744 puta
- pohvaljen: 386 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
To je valjda prinudna regeneracija. Ona se moze izvrsiti tako sto se preko dijagnostike odradi a ne da vozis auto 20min pod vecim obrtajima.
- micija
- VIP Član
- Postovi: 714
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:19
- Lokacija: Modriča
- Vozim: Peugeot 5008
- Ima zahvala: 52 puta
- pohvaljen: 27 puta
- Kontakt:
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Situacija sa DPF filterima je otprilike slijedeća: svi su čuli da postoji i da često pravi probleme, malo ko zna šta mu je namjena i kako radi a još manji broj ljudi zna kako riješiti probleme sa njim.

DPF tj. diesel particulate filter – filter čestica je uređaj koji služi za eliminisanje čestica čađi koje se stvaraju uslijed nepotpunog sagorjevanja dizel goriva u motoru. Koristi se na dizel motorima još od 80-tih godina prošlog vijeka (uglavnom na radnim mašinama), da bi se pooštravanjem normi o emisiji štetnih gasova pojavio na putničkim vozilima poslije 2000. godine. Pionir ugradnje DPF filtera u Evropi je PSA (Peugeot-Citroen) grupa koja je još 2002. godine ugradila ovaj uređaj na 2,2 HDi motor namjenjen raznim vozilima svoje grupacije. Dizel automobili opremljeni ovim filterom ne ostavljaju crni dim prilikom naglog ubrzanja.

Ugradnja DPF filtera nije bila obavezna Euro 3 i Euro 4 standardima ali su ih proizvođači ugrađivali na pojedine motore i za pojedina tržišta koja su imala strožije standarde. Uglavnom, proizvođačima je bilo ostavljeno da biraju na koji će način ispuniti Euro 3 i Euro 4 norme, da li ugradnjom DPF filtera ili bez. Tek, uvođenjem strožijih Euro 5 normi koje su stupile na snagu 01.01.2011. godine, DPF filter je obavezan na svim vozilima opremljenim dizel motorom.

Pošto se svakodnevnim korišćenjem u DPF filterima taloži čađ koja vremenom blokira filter, proizvođači su predvidjeli proces samočišćenja koji se još naziva regeneracija. Princip regeneracije je jednostavan: DPF filter se grije do temperature od 1200 do 1400 stepeni celzijusa kada čestice čađi odgorjevaju. Regeneracija je automatizovan proces i on se dešava svakih 300 do 500 km i traje nekih 10-tak minuta. Regeneracija se vrši na dva načina: motorni kompjuter ubrizgava više goriva u izduvni takt čime se podiže temperatura u izduvnom sistemu i čestice odgorjevaju na visokoj temperaturi. Kod vozila koja na ovaj način vrše regeneraciju (VAG, Renault, FIAT…) dešava se da poraste nivo ulja u motoru zbog viška goriva, pa je potrebno redovno provjeravati kako bi se izbjegle katastrofalne posljedice. Drugi način koriste vozila PSA grupe (HDi motori), gdje se prilikom regeneracije u DPF dodaje aditiv koji pospješuje izgaranje čestica. Ovaj aditiv se nalazi u posebnom rezervoaru, traje oko 25000 km i potrebno ga je redovno dopunjavati inače će se filter začepiti.

Problem nastaje na automobilima koji se najčešće voze u režimu gradske vožnje kada motor rijetko dostiže radnu temperaturu ili se započeti proces regeneracije često prekida. Tada se DPF filter zapuši i počinju problemi koji se manifestuju kao namiran rad motora, slaba vuča, nemogućnost startovanja motora…Prije ovih simptoma obično se na instrument tabli pojavi upozorenje da je filter zapušen. Ovaj upozorenje ne treba ignorisati, već odmah treba reagovati na neki od slijedećih načina.

Najbezbolniji način je izvesti automobil na otvoreni put i voziti ga najmanje 10 minuta na radnoj temperaturi konstantnom brzinom ne manjom od 60 km/h. U praksi se pokazalo da nije na odmet ni veća brzina a ni nekoliko naglih ubrzanja koje povećavaju opterećenje motora a samim tim i temperaturu izduvnog sistema. Dobra vijest je da je ovo najjeftiniji način da riješite problem sa DPF-om, a loša da ćete vjerovatno izgubiti vozačku dozvolu.

Drugi način je da posjetite ovlašćeni ili neki od bolje opremljenih nezavisnih servisa koji će sa dijagnostičkim uređajem inicirati proces regeneracije. Motorni kompjuter tada sam simulira uslove vožnje i vrši regeneraciju. Cijeli proces traje manje od sat vremena i košta između 50 i 150 €. Ova operacija neće dugoročno riješiti problem ako nastavite voziti u gradskom režimu vožnje bez povremenih izleta na otvoreni put.

Treći način je fizičko uklanjanje DPF filtera iz izduvnog sistema automobila. Ova operacija zahtjeva i zamjenu originalnog softvera motornog kompjutera, softverom koji ne zahtjeva informacije sa senzora DPF-a, kako bi motor radio ispravno. Na ovaj način problem se rješava zauvjek a koštaće vas između 150 i 250 €, zavisno od automobila.

Zadnja (i najbolnija) solucija je kupovina novog DPF filtera čije se cijene kreću od 1000 € pa na više.
Diagbox 7.57,forumasima gratis.

DPF tj. diesel particulate filter – filter čestica je uređaj koji služi za eliminisanje čestica čađi koje se stvaraju uslijed nepotpunog sagorjevanja dizel goriva u motoru. Koristi se na dizel motorima još od 80-tih godina prošlog vijeka (uglavnom na radnim mašinama), da bi se pooštravanjem normi o emisiji štetnih gasova pojavio na putničkim vozilima poslije 2000. godine. Pionir ugradnje DPF filtera u Evropi je PSA (Peugeot-Citroen) grupa koja je još 2002. godine ugradila ovaj uređaj na 2,2 HDi motor namjenjen raznim vozilima svoje grupacije. Dizel automobili opremljeni ovim filterom ne ostavljaju crni dim prilikom naglog ubrzanja.

Ugradnja DPF filtera nije bila obavezna Euro 3 i Euro 4 standardima ali su ih proizvođači ugrađivali na pojedine motore i za pojedina tržišta koja su imala strožije standarde. Uglavnom, proizvođačima je bilo ostavljeno da biraju na koji će način ispuniti Euro 3 i Euro 4 norme, da li ugradnjom DPF filtera ili bez. Tek, uvođenjem strožijih Euro 5 normi koje su stupile na snagu 01.01.2011. godine, DPF filter je obavezan na svim vozilima opremljenim dizel motorom.

Pošto se svakodnevnim korišćenjem u DPF filterima taloži čađ koja vremenom blokira filter, proizvođači su predvidjeli proces samočišćenja koji se još naziva regeneracija. Princip regeneracije je jednostavan: DPF filter se grije do temperature od 1200 do 1400 stepeni celzijusa kada čestice čađi odgorjevaju. Regeneracija je automatizovan proces i on se dešava svakih 300 do 500 km i traje nekih 10-tak minuta. Regeneracija se vrši na dva načina: motorni kompjuter ubrizgava više goriva u izduvni takt čime se podiže temperatura u izduvnom sistemu i čestice odgorjevaju na visokoj temperaturi. Kod vozila koja na ovaj način vrše regeneraciju (VAG, Renault, FIAT…) dešava se da poraste nivo ulja u motoru zbog viška goriva, pa je potrebno redovno provjeravati kako bi se izbjegle katastrofalne posljedice. Drugi način koriste vozila PSA grupe (HDi motori), gdje se prilikom regeneracije u DPF dodaje aditiv koji pospješuje izgaranje čestica. Ovaj aditiv se nalazi u posebnom rezervoaru, traje oko 25000 km i potrebno ga je redovno dopunjavati inače će se filter začepiti.

Problem nastaje na automobilima koji se najčešće voze u režimu gradske vožnje kada motor rijetko dostiže radnu temperaturu ili se započeti proces regeneracije često prekida. Tada se DPF filter zapuši i počinju problemi koji se manifestuju kao namiran rad motora, slaba vuča, nemogućnost startovanja motora…Prije ovih simptoma obično se na instrument tabli pojavi upozorenje da je filter zapušen. Ovaj upozorenje ne treba ignorisati, već odmah treba reagovati na neki od slijedećih načina.

Najbezbolniji način je izvesti automobil na otvoreni put i voziti ga najmanje 10 minuta na radnoj temperaturi konstantnom brzinom ne manjom od 60 km/h. U praksi se pokazalo da nije na odmet ni veća brzina a ni nekoliko naglih ubrzanja koje povećavaju opterećenje motora a samim tim i temperaturu izduvnog sistema. Dobra vijest je da je ovo najjeftiniji način da riješite problem sa DPF-om, a loša da ćete vjerovatno izgubiti vozačku dozvolu.

Drugi način je da posjetite ovlašćeni ili neki od bolje opremljenih nezavisnih servisa koji će sa dijagnostičkim uređajem inicirati proces regeneracije. Motorni kompjuter tada sam simulira uslove vožnje i vrši regeneraciju. Cijeli proces traje manje od sat vremena i košta između 50 i 150 €. Ova operacija neće dugoročno riješiti problem ako nastavite voziti u gradskom režimu vožnje bez povremenih izleta na otvoreni put.

Treći način je fizičko uklanjanje DPF filtera iz izduvnog sistema automobila. Ova operacija zahtjeva i zamjenu originalnog softvera motornog kompjutera, softverom koji ne zahtjeva informacije sa senzora DPF-a, kako bi motor radio ispravno. Na ovaj način problem se rješava zauvjek a koštaće vas između 150 i 250 €, zavisno od automobila.

Zadnja (i najbolnija) solucija je kupovina novog DPF filtera čije se cijene kreću od 1000 € pa na više.
Diagbox 7.57,forumasima gratis.
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Pitanje za one koji su uklonili Fap filter,jeste li poslije toga prikopcali auto na dijagnostiku i sta vam dijagnostika pokazuje vezano za Fap filter(opterecenost filtera,diferencijalni pritisak ispuha,regeneracija,kolicina aditiva i jel se aditiv jos uvijek ubrizgava)?
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 6094
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 744 puta
- pohvaljen: 386 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Ja sam kopcao ali ne znam ove podatke sto ti trazis, znam samo da ne izbacuje nikakvu gresku. Koliko sam skontao toga majstora, auto se sada ponasa kao da nikad i nije imao fap.. regeneracije bez, aditiv se vise ne trosti.
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Kada budes ponovo prikopcao na dijagnostiku obavezno slikaj ove parametre vezane za fap.To sto ne pokazauje greske ne znaci nista.I meni je jedan majstor mijenjao parametre na softveru pa dvije godine nisam imao greske na autu bilo sta da istekam ili da se pokvari.Ove stavke koje sam naveo se bitne kada se ugasi Fap,a bitno je i to da ako istekas neki kabal(senzor ili bilo sta) da pokazuje gresku na dijagnostici.
- micija
- VIP Član
- Postovi: 714
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:19
- Lokacija: Modriča
- Vozim: Peugeot 5008
- Ima zahvala: 52 puta
- pohvaljen: 27 puta
- Kontakt:
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Jos jedno pojasnjenje koje je @ Sasa D poslao u nastojanju da odgonetnemo sta ustvari strucnjaci urade.
DPF danas "gasi" skoro svaka mehaničarska radionica ili auspuh servis. Namerno stavljam pod navodnike reč gasi, jer se ta usluga navodno uradi a zapravo nije tako. Po forumima na internetu odavno su se pojavili razni krekovani programi kroz koje treba samo provući originalni iza motornog računara i kao DPF je isključen. Te aplikacije rade po principu search and replace određene sekvence u kodu. Jako često sekvenca koju psoftverreprave bude sličana sa traženom pa se promene dešavaju tamo gde nikako nije trbalo. I ono što je najgore u 98% slučajeva ove aplikacije vaš auto pretvaraju u Golf2 tako što obrišu deo ako ne i sve kodove grešaka. Pa nakon ovako isključenog DPF-a možete slobodno da otkačinjete sve senzore pa čak i same dizne a da motorni računar ne beleži ni jednu grešku. Možda zvuči lepo ali daleko je od toga. Kad počnu da vam se javljaju problemi u radu, svaki servis u koji odete muku će mučiti da nađe kvar. Nekad će ozbiljna odstupanja parametara biti ignorisana pa ćete napraviti veliku štetu, jer jednostavno nije bilo upozorenja. Softver u motornom računaru vam je obogaljen do te mere da više nema svoju funkciju kako treba. Vama sa tom metodom nije isključen DPF, samo su obrisane greške. Motor se i dalje bori sa problemom oko DPF-a ali nema kodove grešaka da vas o tome upozori paljenjem lampice na tabli. Kod ovako ugašenog DPF-a jako često se desi da sama funkcija regeneracije uopšte ne bude isključena. Pa se javlja plavi dim, podizanje nivoa ulja, trokiranje... Jedino se greška na instrument tabli ne javlja.
Ovo možete i da testirate. Probajte da otačite, MAP, MAF senzor ili otkačite par grejača i ako se nakon toga greška na dijagnostici ne očitava biće vam jasno o čemu se radi. Pretvorili ste auto u Golf 2!
Međutim DPF u većini slučajeva može da se ugasi bez brisanja kodova grešaka. To se radi takozvano switch metodom. U samom softveru postoje lokacije na kojima se bukvalno promenom 1 u 0 može isključiti funkcija DPF-a i regeneracije samo sa par ovih switc-eva 1 u 0.
001->000: particle filter regeneration enabling
Naravno ove lokacije može da pronađe samo neko ko zna šta radi i za to treba znanja i iskustva. Jer fabrika nije delila ovakve informacije javno pa je nekad ozbiljan posao pronaći metodu da se DPF ispravno isključi pravilno. Primer sa switch-om je samo jedan od načina a postoji ih više. Ko se bavi ovim poslom ozbiljno zna da pronađe pravilnu metodu gašenja.
Diagbox 7.57,forumasima gratis.
DPF danas "gasi" skoro svaka mehaničarska radionica ili auspuh servis. Namerno stavljam pod navodnike reč gasi, jer se ta usluga navodno uradi a zapravo nije tako. Po forumima na internetu odavno su se pojavili razni krekovani programi kroz koje treba samo provući originalni iza motornog računara i kao DPF je isključen. Te aplikacije rade po principu search and replace određene sekvence u kodu. Jako često sekvenca koju psoftverreprave bude sličana sa traženom pa se promene dešavaju tamo gde nikako nije trbalo. I ono što je najgore u 98% slučajeva ove aplikacije vaš auto pretvaraju u Golf2 tako što obrišu deo ako ne i sve kodove grešaka. Pa nakon ovako isključenog DPF-a možete slobodno da otkačinjete sve senzore pa čak i same dizne a da motorni računar ne beleži ni jednu grešku. Možda zvuči lepo ali daleko je od toga. Kad počnu da vam se javljaju problemi u radu, svaki servis u koji odete muku će mučiti da nađe kvar. Nekad će ozbiljna odstupanja parametara biti ignorisana pa ćete napraviti veliku štetu, jer jednostavno nije bilo upozorenja. Softver u motornom računaru vam je obogaljen do te mere da više nema svoju funkciju kako treba. Vama sa tom metodom nije isključen DPF, samo su obrisane greške. Motor se i dalje bori sa problemom oko DPF-a ali nema kodove grešaka da vas o tome upozori paljenjem lampice na tabli. Kod ovako ugašenog DPF-a jako često se desi da sama funkcija regeneracije uopšte ne bude isključena. Pa se javlja plavi dim, podizanje nivoa ulja, trokiranje... Jedino se greška na instrument tabli ne javlja.
Ovo možete i da testirate. Probajte da otačite, MAP, MAF senzor ili otkačite par grejača i ako se nakon toga greška na dijagnostici ne očitava biće vam jasno o čemu se radi. Pretvorili ste auto u Golf 2!
Međutim DPF u većini slučajeva može da se ugasi bez brisanja kodova grešaka. To se radi takozvano switch metodom. U samom softveru postoje lokacije na kojima se bukvalno promenom 1 u 0 može isključiti funkcija DPF-a i regeneracije samo sa par ovih switc-eva 1 u 0.
001->000: particle filter regeneration enabling
Naravno ove lokacije može da pronađe samo neko ko zna šta radi i za to treba znanja i iskustva. Jer fabrika nije delila ovakve informacije javno pa je nekad ozbiljan posao pronaći metodu da se DPF ispravno isključi pravilno. Primer sa switch-om je samo jedan od načina a postoji ih više. Ko se bavi ovim poslom ozbiljno zna da pronađe pravilnu metodu gašenja.
Diagbox 7.57,forumasima gratis.
- Struja
- VIP Član
- Postovi: 1123
- Pridružen/a: 03. sij 2016, 01:12
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: 508
- Vozim: 508 RXH
- Motor: 2.0 135kw
- Ima zahvala: 16 puta
- pohvaljen: 45 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Ima li neko ko je zamijenio FAP sa novim :) i koliko je platio,takodjer da li je neko probao opciju ciscenja,cujem da spominju neke kiseline i sl.,na upit u ovlastenom servisu kazu da ima FAP oko 600km pa nadalje(da li je akcija)
Struja1921
Struja1921
- Harun
- VIP Član
- Postovi: 400
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 16 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Procitaj ovu temu ispocetka, Dino je orao kod sebe FAP i skroz ga je ocistio.
E sad kod pranja FAP- a ili stavljanja novog moras uzeti u obzir kolko imas aditiva jos, jer ako nemas aditiva jos puno ili ga nikako nemas moras dosipati. Aditiv ti je u Sa bio oko 120 i vise za 1l, a najjeftiniji ti je u Citroen-u od 80 do 100km po litru, a tebi jedan litar moze biti oko 30000 km.
Edit: Ako ti ovo treba za tvoje auto onda je kod tebe ovaj noviji aditiv koji moze dosta duze biti od ovog naseg.
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
E sad kod pranja FAP- a ili stavljanja novog moras uzeti u obzir kolko imas aditiva jos, jer ako nemas aditiva jos puno ili ga nikako nemas moras dosipati. Aditiv ti je u Sa bio oko 120 i vise za 1l, a najjeftiniji ti je u Citroen-u od 80 do 100km po litru, a tebi jedan litar moze biti oko 30000 km.
Edit: Ako ti ovo treba za tvoje auto onda je kod tebe ovaj noviji aditiv koji moze dosta duze biti od ovog naseg.
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
- Struja
- VIP Član
- Postovi: 1123
- Pridružen/a: 03. sij 2016, 01:12
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: 508
- Vozim: 508 RXH
- Motor: 2.0 135kw
- Ima zahvala: 16 puta
- pohvaljen: 45 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Procitao sam i vidio sam slike,razlika je drasticna nakon pranja :),cuo sam da je to moguce,na 407 smo "izbili" FAP i čiko je sa laptopom dosao odradio "magiju" sve za 250km...Koliko je djelovalo na euro normu izbijanje FAP-a da li je neko primjetio,odnosno radio mjerenje,ipak ostaje katalizator da radi posao,doduse kod nas jos uvijek nema kontrole niti brige o tome,jedino sto me brine je izlazak u EU i mozda neka kontrola :)...
Struja1921
Struja1921
- Harun
- VIP Član
- Postovi: 400
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 16 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Dosta su "cisti" ovi HDi motori, kolko znam svi sto su uklonili FAP normalno prolaze tehnicki.
Vozio sam se iza Kule i vrlo malo ima dima kao vise bjelkast dim, a kad vidim po gradu noviji Mercedes ili Audi malo ga pritisnu crn dim iz njeg ko da ide na trafo ulje.
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
Vozio sam se iza Kule i vrlo malo ima dima kao vise bjelkast dim, a kad vidim po gradu noviji Mercedes ili Audi malo ga pritisnu crn dim iz njeg ko da ide na trafo ulje.
Poslano sa mog GT-I9070 koristeći Tapatalk
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Struja,
Je li bilo razlike poslije ukidanja fap-a na 407 1,6hdi i jesi li zadovoljan bio kako se auto ponasalo?Pitam jer i ja to trebam uraditi na istom autu.
Je li bilo razlike poslije ukidanja fap-a na 407 1,6hdi i jesi li zadovoljan bio kako se auto ponasalo?Pitam jer i ja to trebam uraditi na istom autu.
- Struja
- VIP Član
- Postovi: 1123
- Pridružen/a: 03. sij 2016, 01:12
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: 508
- Vozim: 508 RXH
- Motor: 2.0 135kw
- Ima zahvala: 16 puta
- pohvaljen: 45 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Kod starog na 407 se uplalila lampica za hitnu regeneraciju,kad smo ga skopcali na dijagnostiku u servisu pisalo je da je filter zapusen 99%,a covjek je dosao sa puta Bihac-Sarajevo i jos vozio autoputem ,ali dzaba valjda je zacepio i onda smo ga ukinuli,nakon sto smo to odradili uzeo sam da probam auto i cini mi se da je prodisao,ljepse je nekako to sve djelovalo,kao da dise punim plucima,stari sad redovno puca dionicu od minimalno 60km i nije se zalio da osjeti bilo kakvu negativnu promjenu,cak malo manje i trosi :),tako on barem kaze :)
A zao mi je sto nisam uslikao FAP kad su ga skinuli,pa bilo je chadji kao u peci komadi kad otpadaju,znaci bas uzas
A zao mi je sto nisam uslikao FAP kad su ga skinuli,pa bilo je chadji kao u peci komadi kad otpadaju,znaci bas uzas
-
- VIP Član
- Postovi: 863
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 31 put
- pohvaljen: 139 puta
-
Re: Uklanjanje FAP filtera (fizicki)
Juce sam iz radoznalosti skinuo fap i oprao ga.Evo kako je izgledao prije pranja:

Ovako izgleda poslije pranja:

Za pranje sam koristio sonu kiselinu i ispiranje vap-om.

Ovako izgleda poslije pranja:

Za pranje sam koristio sonu kiselinu i ispiranje vap-om.